Kliknij aby powiększyć

 

Kreator służy do konfigurowania automatycznego przyznawania punktów za odwiedzenie portalu internetowego firmy.

System umożliwia przyznawanie kontrahentom punktów za określone działania, co bywa pomocne np. przy określaniu priorytetu kontaktu z klientem lub dokonywaniu oceny wzajemnej współpracy.

Ogólnie System przewiduje trzy sposoby przyznawania punktów: 

  • przyznawanie punktów przez użytkownika w kreatorze zdarzenia. Użytkownik decyduje o liczbie przyznanych punktów i ją przypisuje kontrahentowi, z którym dane zdarzenie jest związane (zob. Kreator zdarzenia). Liczba punktów przyznawanych za dane działanie powinna być zgodna z wewnątrzfirmowymi ustaleniami dotyczącymi punktacji; 

  • automatyczne przyznawanie punktów za określone działania, skonfigurowane za pomocą akcji automatycznych (zob. Akcje automatyczne) – szczególnym przypadkiem jest przyznawanie punktów za odwiedzenie stron internetowych, opisane poniżej;
  • automatyczne przyznawanie punktów za odwiedzenie portalu internetowego firmy – pod warunkiem korzystania z usługi weBBell (zob. weBBell). Liczba punktów może być uzależniona od konkretnych stron, które klient odwiedził oraz czasu przebywania na tych stronach (tu należy zachować ostrożność, bowiem nigdy nie ma pewności, czy odwiedzający nie zostawił w przeglądarce otwartej zakładki, podczas gdy sam ogląda inne strony, bądź w ogóle wykonuje inne czynności);

Punkty przyznawane za pomocą wszystkich trzech sposobów są sumowane i wyświetlane w oknie Perspektywa konkretnego kontrahenta. 

System wyposażony jest w mechanizm połowicznego zaniku punktów. Kontrahent, któremu raz przyznano punkty nie zachowuje ich na zawsze, lecz traci je systematycznie od chwili ostatniego kontaktu z firmą, za który otrzymał punkty. W przypadku, gdy kontrahent podejmie jakiekolwiek działania, za które przyznawane są punkty, suma zgromadzonych przez niego wcześniej punktów jest przywracana, a dodatkowo otrzymuje nowe punkty za działania i od tego też momentu proces zaniku punktów jest uruchamiany ponownie. Należy pamiętać, że zdarzenie, za które przyznaje się kontrahentowi 0 punktów nie przerywa procesu tracenia punktów.

Przykładowo, niech okres połowicznego zaniku punktów wynosi 60 dni. Wczoraj handlowiec po raz pierwszy skontaktował się z klientem, który poprosił o przesłanie oferty. Za działanie to handlowiec przyznał klientowi 10 punktów. Jednocześnie uruchomiony został mechanizm połowicznego zaniku punktów, co oznacza, że punkty te są codziennie, systematycznie tracone. Zatem:

  • po 5 dniach liczba punktów zgromadzonych przez kontrahenta wynosić będzie 9,43 (co zaokrągla się do 9 punktów), 

  • po 20 dniach liczba posiadanych punktów zmniejszy się do 7,94 (w zaokrągleniu 8), 

  • po 60 dniach spadnie do 5 punktów, czyli o połowę.

Jeśli jednak klient skontaktuje się z handlowcem np. po 45 dniach i złoży zamówienie, to odzyska on utracone punkty i dodatkowo przyznane mu będą kolejne, powiedzmy 15. Suma punktów, jakie zgromadzi do tej pory kontrahent wynosić będzie zatem 25. I znów mechanizm połowicznego zaniku punktów zostanie uruchomiony i będzie uruchamiany od nowa, po każdym działaniu gratyfikowanym punktami.

Konfiguracja punktacji pozwala na ustalenie liczby punktów, przydzielanych za odwiedzenie odpowiedniej strony internetowej.


Instrukcja Obsługi - przejdź do strony głównej
 

Nasz portal instaluje pliki ciasteczek (cookies) – tutaj dowiesz się o nich więcej. Przeglądając te strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wspomnianych plików.

When browsing our webpages you accept cookies from this site