11. Marketing

 

W menu Marketing użytkownik ma do wyboru następujące opcje:

Marketing

Nowa kampania…

Kampanie marketingowe…

Cenniki…

Taryfikator

Nowy...

Lista...

Plan

Zatwierdzenie planu

Lejki sprzedaży

Akcje automatyczne

Konfiguracja punktacji

 

 

11.1.  Nowa kampania

Uwaga! Do wersji Systemu Berberis 6.5.0.7, zamiast Kampanii marketingowych używana była nazwa Grupy kontrahentów. Niniejszy opis uwzględnia zmiany, które będą dostępne dla klientów już wkrótce, wraz z pojawieniem się na rynku nowej wersji Systemu.

Istotną zmianą jest dodanie zakładki Planowanie, z poziomu której możliwe jest między innymi:

Wprowadzono także drobne zmiany w interfejsie zakładki Rabat oraz Adresat.

 

Poniżej zaprezentowany jest proces tworzenia kampanii marketingowej.

I. Opis

 

Nazwa

Nazwa kampanii marketingowej, pole obowiązkowe.

Opis

Opis nowej kampanii marketingowej.

 

 

II. Rabat

 

Aktywna

Zaznaczenie tego pola powoduje, że dana kampania będzie aktywna, stworzone w jej ramach upusty będą się pojawiały na listach dostępnych zniżek.

Przydziel rabat automatycznie

Zaznaczenie tego pola powoduje, że podczas wystawiania dokumentu zniżka zostanie automatycznie przydzielona kontrahentom objętym kampanią marketingową.

Wartość

Umożliwia wpisanie kwotowej bądź procentowej wartości zniżki

Rodzaj rabatu

 

Umożliwia wybór pomiędzy rabatem kwotowym a procentowym.

Dotyczy

 

W polu tym operator dokonuje wyboru powiązania rabatu; tworzony upust może być związany z wystawianymi fakturami lub konkretnymi produktami i usługami, jeżeli dotyczy faktur, kolejny etap kreatora (Produkty) pozostaje nieaktywny.

Data ważności od/do

Umożliwia wybranie daty obowiązywania rabatu oraz działań związanych z kampanią. Próba podjęcia działań związanych z kampanią po przekroczeniu czasu obowiązywania kampanii będzie skutkowała wyświetleniem komunikatu o jej anulowaniu i zablokowaniem działania.

Przykładowo, jeśli kampania kończy się 31.08.2013, a wykonawca podetapu jakim były telefony do klientów nie wykonał wszystkich telefonów, to 01.09.2013 przypomnienia na jego kalendarzu o niewykonanych telefonach zostaną wyszarzone oraz pojawi się wzmianka, że kampania została zakończona. Kontynuacja zdarzenia jakim są telefony do klientów nie będzie możliwa.

 

 

III. Produkty

 

Lista produktów

Lista zawiera produkty, które zostaną objęte rabatem; z poziomu listy dostępne jest menu kontekstowe umożliwiające dodawanie nowych oraz usuwanie istniejących pozycji (lista jest dostępna jedynie w sytuacji, gdy na poprzedniej zakładce operator zdecydował, że tworzony rabat będzie dotyczył produktów).

Wszystkie produkty

Zaznaczenie tego pola powoduje powiązanie tworzonego rabatu ze wszystkimi oferowanymi produktami bądź usługami.

Dodaj

Dodaje kolejne towary i usługi, z którymi związany będzie tworzony rabat (należy najpierw wybrać z listy typ i określić jego wartość); szybkie wyszukiwanie towarów na liście możliwe jest dzięki filtrowi wywoływanemu za pomocą przycisku Pokaż filtr.

 

IV. Adresat

 

Lista kontrahentów

Lista zawierająca kontrahentów przydzielonych do danej kampanii marketingowej; jest dostępna, gdy tworzona grupa dotyczy jedynie wybranych kontrahentów; z tego poziomu dostępne jest menu kontekstowe umożliwiające usuwanie istniejących pozycji lub dodawanie nowych (kontrahenta, klienta indywidualnego) oraz odświeżanie listy.

Tabela szczegółów

Tabela zawiera informacje na temat dostępnych form kontaktu z wybranym kontrahentem; operator ma do wyboru następujące kanały: E–mail, E-mail prywatny, List; zaznaczając pola znajdujące się w kolumnach tabeli decyduje, która z form kontaktu będzie dostępna w przypadku wybranego klienta; w tabeli wyświetla się także informacja o zgodzie kontrahenta na otrzymywanie korespondencji seryjnej i przetwarzanie danych osobowych.

Dodaj kontrahenta: Firmę

Umożliwia dodanie kontrahenta z listy firm; zaznaczenie większej liczby firm jest możliwe przy użyciu klawisza Ctrl lub zastosowania filtru rozwijalnego.

Dodaj kontrahenta: Indywidualnego

Umożliwia dodanie kontrahenta z listy klientów indywidualnych; zaznaczenie większej liczby firm jest możliwe przy użyciu klawisza Ctrl lub zastosowania filtru rozwijalnego.

Kampania dotyczy

W polu tym operator określa, których kontrahentów ma obejmować tworzona kampania; jeżeli obejmie tylko wybranych, wówczas Lista kontrahentów jest dostępna, a grupę tworzą znajdujący się w niej klienci; wybór wszystkich powoduje usunięcie kontrahentów przydzielonych do grupy, kampania będzie skierowana wówczas do wszystkich kontrahentów.

E-mail wszystkie

Zaznaczenie tego pola spowoduje automatyczne zaznaczenie przy każdym z kontrahentów listu elektronicznego jako dostępnej formy kontaktu z nim.

E-mail prywatny wszystkie

Zaznaczenie tego pola spowoduje automatyczne zaznaczenie przy każdym z kontrahentów listu elektronicznego jako dostępnej formy kontaktu z nim.

Listy wszystkie

Zaznaczenie tego pola spowoduje automatyczne zaznaczenie przy każdym z kontrahentów listu jako dostępnej formy kontaktu z nim.

 

IV. Planowanie

 

Planowanie kampanii

 

 

Etap

Kolumna tabeli prezentuje poszczególne etapy w ramach danej kampanii marketingowej.

Typ

 

Kolumna tabeli prezentuje typ etapu kampanii marketingowej.

Wysyłka automatyczna

Kolumna tabeli prezentuje datę i czas automatycznej wysyłki korespondencji lub brak takiego działania.

Postęp

 

Kolumna tabeli prezentuje procentowy postęp w wysyłce korespondencji seryjnej.

Nowy

 

Przycisk otwiera kreator nowego etapu kampanii marketingowej (rysunek). Naciśnięcie przycisku Nowy wywołuje menu kontekstowe z opcjami: Zlecenie kontaktu, E-mail, List, SMS.

Edytuj

 

Przycisk otwiera okno edycji wybranego etapu kampanii marketingowej (rysunek).

Usuń

 

Przycisk usuwa zaznaczony etap kampanii marketingowej.

Szczegóły

 

Przycisk otwiera okno wyświetlające informacje dotyczące danego etapu.

Uruchom

 

Uruchamia zaznaczony etap kampanii marketingowej w danym momencie.

Projekty

 

Pokrętło pozwala wybrać projekt, do którego podpięta będzie kampania marketingowa. Dostępne są opcje:

  • Istniejący projekt - wówczas należy wybrać projekt z rozwijanej listy wcześniej utworzonych projektów,

  • Utwórz nowy - wówczas należy wpisać nazwę nowego projektu,

  • Brak projektu - kampania nie będzie przypisana do żadnego projektu.

Sprawy

 

Przełącznik dwupozycyjny pozwala wybrać, czy dana kampania marketingowa będzie podpięta pod sprawę Korespondencja seryjna lub pod Inną sprawę, którą można dowolnie nazwać.

 

Kampania może mieć dowolną ilość etapów. Należy zauważyć jednak, że każdy etap kampanii może składać się z jednego lub dwóch podetapów. Etap, który składa się:

 

Pewna firma zaplanowała kampanię marketingową skierowaną do lojalnych klientów, składającą się z dwóch etapów. Plan tejże kampanii można przedstawić w następujący sposób:

1) I etap - wysyłka E-maili; składa się z następujących podetapów:

2) II etap - wysyłka SMS'ów; rozpoczyna się po kilku dniach od zakończenia I etapu kampanii; składa się z następujących podetapów:

 

Etap kampanii

 

Nazwa

 

Pozwala na wpisanie nazwy etapu kampanii marketingowej.

Automatycznie wykonaj dnia/o

 

Zaznaczenie tej opcji powoduje, że korespondencja zostanie wysłana automatycznie, zgodnie z określoną datą i czasem.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

 

Pozwala na wybranie z listy opcji Uwzględnij lub Ignoruj. Wybranie opcji Uwzględnij powoduje, że korespondencja seryjna rozesłana zostanie tylko do tych spośród wybranych Adresatów, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Zgoda na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną

Pozwala na wybranie z listy opcji Uwzględnij lub Ignoruj. Wybranie opcji Uwzględnij powoduje, że korespondencja seryjna rozesłana zostanie tylko do tych spośród wybranych Adresatów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną.

Szablon E-mail/Treść SMS'a

 

Przycisk otwiera okno, w którym użytkownik kreuje treść i wygląd E-maila/SMS'a, który rozesłany zostanie jako korespondencja seryjna w ramach kampanii (rysunek). Przycisk Szablon E-mail pojawia się, jeśli po naciśnięciu Nowy w oknie Plan z menu kontekstowego wybierzemy opcję E-mail, natomiast przycisk Treść SMS'a jeśli wybierzemy SMS.

Parametry dodatkowe

 

Przycisk otwiera okno Akcja (rysunek), które ma na celu prekonfigurowanie akcji automatycznej (zob. Akcje automatyczne) sterującej mechanizmem działania kampanii marketingowych. W tym miejscu można skonfigurować pewne dodatkowe parametry warunkujące wykonanie danego etapu kampanii marketingowej.

Dodatkowe parametry akcji automatycznych mogą być wykorzystywane w sytuacjach takich jak opisana w powyższym przykładzie. Klienci, którzy w pierwszym etapie kampanii odmówili skorzystania z atrakcyjnej oferty, nie powinni dostawać SMS'ów przypominających o rabacie, czyli nie powinni być uwzględniani w drugim etapie kampanii marketingowej. W tym wypadku należy dodać takie warunki zadziałania akcji automatycznej, aby w drugim etapie wykluczała klientów nie zainteresowanych ofertą.

Brak następnego kroku

 

Wybranie tej opcji powoduje, że dany etap kampanii zakończony zostanie po wykonaniu pierwszego podetapu; nie przewiduje się drugiego podetapu w tym etapie.

Utwórz następny krok

 

Wybranie tej opcji powoduje, że użytkownik może zaplanować dalsze działania, czyli drugi podetap etapu kampanii marketingowej; przy pomocy pokrętła wybiera się jedną z trzech opcji:

  • Następny krok - jest najprostszą opcją; jej wybranie powoduje jedynie pojawienie się na kalendarzach wykonawców przypomnienia o konieczności wykonania następnego kroku.

  • Następny krok + zdarzenie - wybór tej opcji powoduje pojawienie się na kalendarzu wykonawcy przypomnienia o następnym kroku, a kliknięcie Kontynuuj menu kontekstowego następnego kroku na kalendarzu będzie prowadzić do zdarzenia ze scenariuszem rozmowy, który zapisywany jest w polu Scenariusz rozmowy.

  • Procedura - oznacza, że drugi podetap przeprowadzany będzie w ramach procedury, czyli ściśle określonego schematu postępowania; taką procedurę należy zdefiniować w module Spina (zob. Procedury). Na kalendarzu wykonawców pojawi się wówczas przypomnienie o pierwszym działaniu w ramach wybranej procedury.

Wybierz

 

Wywołuje listę wyboru następnego kroku lub procedury.

Opis

 

Umożliwia wprowadzenie opisu drugiego podetapu, czyli następnego kroku lub procedury w danym etapie kampanii marketingowej.

Scenariusz rozmowy

 

Umożliwia wpisanie scenariusza rozmowy, który wykorzystywany będzie przez wykonawców podczas telefonowania do kontrahentów w następnym kroku. Pole to pojawia się wyłącznie po wybraniu opcji Następny krok + zdarzenie.

Przypomnienie o następnym kroku pojawi się za...

 

Pozwala na wpisanie liczby dni, po których na kalendarzu wykonawców pojawi się przypomnienie o wykonaniu następnego kroku, czyli drugiego podetapu.

Wykonawca

 

Pozwala na wybranie wykonawcy spośród:

  • Prowadzącego kontrahenta - przypomnienie o wykonaniu kolejnego kroku pojawi się na kalendarzach poszczególnych pracowników, którzy prowadzą kontrahentów, do których skierowana jest kampania marketingowa.

  • Prowadzącego sprawę - przypomnienie o wykonaniu następnego kroku pojawi się na kalendarzu każdego użytkownika prowadzącego sprawę, z którą dana kampania marketingowa jest związana.

Konto wysyłki

 

Wybór z listy adresu E-mail, który wyświetlany będzie jako adres nadawcy korespondencji seryjnej.

 

Okno kreatora e-maila:

 

Okno wprowadzania dodatkowych parametrów akcji automatycznej sterującej etapem kampanii marketingowej:

 

 

11.2.  Kampanie marketingowe (zob. Listy)

 

 

Lista zawiera następujące informacje na temat istniejących w Systemie kampanii marketingowych:

nazwa

rabat

ważna od

ważna do

odbiorcy E–mail

odbiorcy Poczty

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście kampanii marketingowych:

Szczegóły

Wywołuje nieedytowalne okno zawierające szczegółowe informacje na temat zaznaczonej kampanii marketingowej, listę produktów, adresatów oraz opis (rysunek).

Edytuj

Otwiera kreator kampanii marketingowej w trybie edycji dla zaznaczonej pozycji.

Usuń

Usuwa wybraną kampanię marketingową.

Poczta

Otwiera okno Ustawienia dla korespondencji seryjnej dla wszystkich kontrahentów przydzielonych do danej kampanii marketingowej, którzy zgodzili się na przyjmowanie korespondencji (rysunek).

E–mail

Otwiera okno Nowy list (zob. Poczta) uwzględniając wszystkich odbiorców e–mail z danej kampanii marketingowej.

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Nazwa wyszukiwanie według nazwy kampanii;

Aktywna wybór wśród aktywnych (pole zaznaczone) lub nieaktywnych kampanii marketingowych;

Wszystkie typy – wyszukiwanie danej kampanii spośród wszystkich typów kampanii marketingowych;

Data wyszukiwanie kampanii według okresu ważności kampanii w zadanym okresie od/do.

 

 

11.2.A. Ustawienia dla korespondencji seryjnej

Okno Ustawień dla korespondencji seryjnej (rysunek) składa się z trzech elementów: okna edycji, dolnego panelu przycisków oraz okna podglądu.

 

Okno edycji

W centralnym punkcie okna edycji (rysunek) znajduje się dostępny obszar roboczy wraz z elementami, które mogą zostać umieszczone na wydruku. Elementami tymi są podstawowe informacje zawarte w systemie na temat danego kontrahenta: Imię i Nazwisko lub Nazwa Firmy, Ulica i Numer, Kod Poczty, Miasto, Skrytka pocztowa. Każdy z nich może zostać umieszczony w dowolnym miejscu obszaru roboczego, a wybór tego, który pojawi się na wydruku, zależy od operatora. Należy pamiętać, iż obecność któregokolwiek z elementów na wydruku jest uzależniona od ilości zgromadzonych na temat kontrahenta danych. Poszczególne obiekty mogą być modyfikowane osobno lub wspólnie po uprzednim zaznaczeniu ich przy pomocy wskaźnika myszy i klawisza Shift. Istnieje również możliwość chwilowego powiększenia obszaru roboczego, w tym celu należy użyć klawisza Ctrl. Jeżeli operator zmieni położenie dowolnego elementu w obszarze roboczym, może się to wiązać z przysłonięciem innego elementu, wówczas w oknie podglądu pojawią się one w innych kolorach. Z powodu różnych długości nazw elementów dla różnych firm w ramach tworzonej korespondencji seryjnej, istnieje niebezpieczeństwo, iż niektóre znajdą się poza obszarem roboczym. System zasygnalizuje to zmieniając kolor podglądu na czerwony.

Powyżej obszaru roboczego znajduje się panel przycisków odpowiedzialnych za formatowanie dowolnego elementu oraz wydruk, poniżej zaś narzędzia służące rozmieszczaniu ich w obszarze roboczym.

uruchamia okno wyboru kroju, wielkości i koloru czcionki dla zaznaczonego w obszarze roboczym elementu

pogrubienie czcionki zaznaczonego elementu

podkreślenie czcionki zaznaczonego elementu

pochylenie czcionki zaznaczonego elementu

zmiana koloru czcionki zaznaczonego elementu

wyśrodkowanie zaznaczonego elementu w obszarze roboczym

decyduje o obecności zaznaczonego elementu na wydruku, jeżeli jest wciśnięty, wówczas dany obiekt pojawia się na wydruku

Czcionka

krój i rozmiar czcionki zaznaczonego elementu

Auto

przycisk przywraca początkowe ustawienia zaznaczonego elementu związane z krojem i wielkością czcionki oraz jego położeniem w obszarze roboczym

Lewy

odstęp wybranego elementu od lewej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów

Górny

odstęp wybranego elementu od górnej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów

Okno pomocnicze [cm]

zaznaczenie pola powoduje pojawienie się pomocniczego okna, w którym zostają umieszczone wszystkie elementy znajdujące się w obszarze roboczym

Lewy

odległość okna pomocniczego od lewej krawędzi obszaru roboczego

Górny

odległość okna pomocniczego od górnej krawędzi obszaru roboczego

szer.

szerokość okna pomocniczego

wys.

wysokość okna pomocniczego

 

Dolny panel przycisków

Lewy odstęp wybranego elementu od lewej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów
Górny odstęp wybranego elementu od górnej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów
Okno pomocnicze [cm] zaznaczenie pola powoduje pojawienie się pomocniczego okna, w którym zostają umieszczone wszystkie elementy znajdujące się w obszarze roboczym
Lewy odległość okna pomocniczego od lewej krawędzi obszaru roboczego
Górny odległość okna pomocniczego od górnej krawędzi obszaru roboczego
szer. szerokość okna pomocniczego
wys. wysokość okna pomocniczego
Drukuj pole umożliwia drukowanie naklejek bądź jednego adresu na stronie
Kolumny liczba kolumn naklejek drukowanych na jednej stronie w dostępnym obszarze; pole jest aktywne po wyborze drukowania naklejek, po modyfikacji tej wartości system automatycznie zmienia wielkość dostępnego obszaru roboczego do rozmiaru pojedynczej nalepki
Wiersze liczba wierszy naklejek drukowanych na jednej stronie w dostępnym obszarze; pole jest aktywne po wyborze drukowania naklejek, po modyfikacji tej wartości system automatycznie zmienia wielkość dostępnego obszaru roboczego do rozmiaru pojedynczej nalepki
Wybierz skaner wybiera skaner spośród zainstalowanych na stanowisku komputerowym
Skanuj uruchamia skanowanie, wykorzystując wybrany skaner
Otwórz umożliwia otwarcie zapisanego wcześniej szablonu
Drukuj umożliwia wydrukowanie wszystkich stworzonych dokumentów
Zapisz zapisuje wraz z opisem stworzony szablon
Wyjście zamyka okno Ustawień dla korespondencji seryjnej

 

Okno podglądu

W obszarze tym (rysunek) operator może dokładnie przeglądać dokumenty do korespondencji seryjnej stworzone dla każdego klienta z grupy, który ma otrzymać przesyłkę. Każdy z dokumentów może zostać powiększony przy pomocy lupy. Powrót do wyjściowego rozmiaru strony następuje po naciśnięciu obszaru Podgląd wydruku.

umożliwia wybór pionowej orientacji strony

umożliwia wybór poziomej orientacji strony

umożliwia przejście wstecz i podgląd dokumentu dla innego kontrahenta w grupie; numer bieżącego dokumentu oraz ogólna ich liczba znajduje się na lewo od przycisku

umożliwia przejście w przód i podgląd dokumentu dla innego kontrahenta w grupie; numer bieżącego dokumentu oraz ogólna ich liczba znajduje się na lewo od przycisku

Ustawienia wydruku

otwiera okno szczegółowych ustawień wydruku

Lista drukarek

umożliwia wybór z listy zainstalowanych na danym stanowisku drukarek

 

Ustawienia wydruku

 

Lewy

lewy margines strony

Prawy

prawy margines strony

Górny

górny margines strony

Dolny

dolny margines strony

Zacznij od etykiety

wybór pierwszego dokumentu do drukowania, wszystkie wcześniejsze zostaną pominięte

Zakres stron

umożliwia wybór pomiędzy wydrukiem wszystkich dokumentów lub bieżącej strony znajdującej się w oknie podglądu

Drukuj linie cięcia

ułatwia dzielenie wydrukowanych naklejek poprzez oddzielenie ich cienkimi liniami

Zastosuj

zapisuje ustawienia wydruku wprowadzone przez operatora

 

11.3. Cenniki

Funkcjonalność ta pozwala na zmianę ceny z cennika poprzez doliczenie do niej wybranych kosztów.

Tak jak w przykładzie na rysunku,  do ceny detalicznej pewnego produktu dodano koszty związane z jego transportem do odbiorcy mającego siedzibę za granicą oraz koszty gwarancji. Po przekalkulowaniu zmieniła się cena w cennikach.

 

Kalkulacja cenników

Cennik

Wybór z listy zdefiniowanych cenników

Rodzaje kosztów dodatkowych

Umożliwia zaznaczenie rodzaju usługi, dla której ma być podany cennik: transport zagraniczny, transport krajowy, koszty własne, koszty serwisu, koszty gwarancji, koszty działu, cło, marża.

Informacje dodatkowe

Pozwala na wpisanie dodatkowych informacji o cennikach

Zakres operacji

Pozwala na wybranie zakresu, jaki obejmie operacja kalkulacji cenników: Magazyn, Producent, Dostawca, Atrybuty

Wykonaj kalkulację

Wykonuje kalkulację

 

 

 

Kopiowanie cenników

Przykładowo funkcjonalność ta pozwala w prosty sposób określić ile procent ceny hurtowej ma stanowić cena detaliczna.

Cennik źródłowy

Pozwala na wybór z listy cennika, z którego mają być kopiowane ceny

Cennik docelowy

Pozwala na wybór z listy cennika, do którego mają być kopiowane ceny

Przelicznik

Pozwala na ustalenie przelicznika cen

Informacje dodatkowe

Pozwala na wpisanie informacji dodatkowych dotyczących kopiowania zaznaczonych cenników

Wyczyść cennik docelowy

Zaznaczenie tej opcji pozwala na wyczyszczenie cennika docelowego

Zakres operacji

Pozwala na wybranie zakresu, jaki obejmie operacja kopiowania cenników: Magazyn, Producent, Dostawca, Atrybuty

Kopiuj

Wykonuje operację kopiowania zaznaczonego cennika

 

11.4. Taryfikator - Nowy

Taryfikator jest opcją menu głównego, za pomocą której można określić stawkę godzinową dla pracownika związanego z daną sprawą, czyli świadczenia usług na rzecz klienta. Dla tego samego pracownika można zdefiniować różne stawki dla różnych spraw. Dla dwóch pracowników w związku z tą samą sprawą mogą być też przyporządkowane różne stawki.

Podobną funkcjonalnością dysponuje kreator nowej Sprawy (zob. Nowa sprawa - Taryfikator), tam jednak możliwe jest jedynie określenie stawki dla operatorów w konkretnej sprawie dla konkretnego kontrahenta. Tutaj zaznaczając opcję wszyscy/wszystkie użytkownik może nadać tą samą stawkę za świadczenie usług na rzecz klientów:

Taryfikator jest używany w przypadku generacji zamówienia ze zdarzeń. Program automatycznie sprawdza, który operator pracował w związku z daną sprawą i korzystając z odpowiedniego taryfikatora przelicza liczbę godzin na kwotę do zapłaty.

 

     

Nowy taryfikator

 

Operator

wybór operatora

Wszyscy

umożliwia ustalenie wspólnego taryfikatora dla wszystkich operatorów

Kontrahent

wybór kontrahenta

Wszyscy

umożliwia ustalenie wspólnego taryfikatora dla wszystkich kontrahentów

Skrót / Nazwa

sposób wyświetlania kontrahentów w liście powyżej

Sprawa

wybór sprawy
Wszystkie

umożliwia ustalenie wspólnego taryfikatora dla wszystkich spraw

Stawka za godzinę

wysokość wprowadzonego taryfikatora

Waluta stawki

waluta w jakiej ma być określona stawka

Obowiązuje od

data rozpoczęcia obowiązywania nowego taryfikatora

Obowiązuje od

godzina rozpoczęcia obowiązywania nowego taryfikatora

 

11.5. Taryfikator - Lista

 

 

Lista zawiera następujące informacje na temat taryfikatorów:

kontrahent,

sprawa,

operator,

stawka,

waluta.

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście taryfikatorów:

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno, zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat wybranego taryfikatora (kontrahent, operator, sprawa, stawka i historia zmian)

Edytuj

wywołuje kreator Nowego taryfikatora w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian zapisanych wcześniej danych

Usuń

usuwa zaznaczony taryfikator

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Kontrahenci wyszukiwanie taryfikatora według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem lub numerem NIP kontrahenta, dla którego został zdefiniowany;

Kryteria stawki – wyszukiwanie taryfikatora o określonej stawce od/do;

Waluta wyszukiwanie taryfikatora w wybranej z listy walucie;

Osoba wyszukiwanie taryfikatora związanego z wybraną osobą;

Sprawa – wyszukiwanie taryfikatora związanego z wybraną sprawą.

 

 

 

11.6. Plan

System Berberis wspomaga planowanie sprzedaży. Zarówno handlowcy, jak i ich przełożeni mają możliwość brania udziału w definiowaniu planu sprzedaży. Jest on zatwierdzany przez zarządzających, jednak handlowcy mogą przedkładać własne propozycje dotyczące planu sprzedaży oraz uwagi do przedłożonych przez kierownictwo planów. Aby użytkownik mógł przedkładać propozycje planu sprzedaży musi posiadać w Systemie status handlowca; ustawienia tego dokonuje się w module Spina (zob. Ustawienia operatora- Dane operatora)

System pozwala na realizację dwóch schematów postępowania w obszarze planowania sprzedaży:

  1. Handlowiec wychodzi z propozycją wielkości sprzedaży, jaką chce zrealizować w danym okresie, przełożony weryfikuje propozycję, zatwierdza ją lub poddaje własną propozycję.

  2. Przełożony przedstawia plan sprzedaży dla handlowca.

Przykład - schemat 1:

Tom będący handlowcem w pewnej firmie, w I kwartale 2012 roku zrealizował sprzedaż w kwocie 40.000 zł. Wyszedł jednak z propozycją sprzedaży na II kwartał równą 20.000 zł, ponieważ w tym okresie zaplanował 2-tygodniowy urlop i wiedział, że nie będzie w stanie zrealizować tak wysokiej, jak w poprzednim okresie sprzedaży. Przełożony Toma widząc jego komentarz dotyczący urlopu zatwierdził zaproponowany przez handlowca plan sprzedaży.

Na III kwartał 2012 roku Tom zaproponował plan sprzedaży w kwocie 40.000 zł. Ponieważ obserwuje się wzrost popytu na produkty firmy, przełożony Toma stwierdził, że zaproponowany przez handlowca plan jest zbyt niski. Skorygował jego propozycję i zatwierdził plan sprzedaży na kwotę 45.000 zł.

 

 

Przykład - schemat 2:

Michał będący przełożonym handlowców w pewnej firmie sam decyduje o ich planach sprzedaży na kolejne kwartały. Widząc, że Tom w III kwartale zrealizował sprzedaż w kwocie 45.000 zł, narzucił i zatwierdził plan sprzedaży na IV kwartał w kwocie 47.000 zł.

 

11.7. Zatwierdzenie planu

Plany sprzedaży są definiowane, a następnie zatwierdzane przez osobę zarządzającą handlowcami, przy użyciu formularza Zatwierdzenie planu sprzedaży (rysunek).

Handlowcy mogą podawać propozycje planów sprzedaży, które także są zatwierdzane przez zarządzających przy pomocy formatki Zatwierdzanie planu sprzedaży. Po podaniu propozycji przez handlowca zarządzający może:

 

11.8. Lejki sprzedaży

Typowy proces sprzedaży da się podzielić na pewne etapy, charakteryzujące się różnymi zachowaniami potencjalnego klienta, ale także działaniami sprzedawcy, podejmowanymi w celu doprowadzenia do sfinalizowania transakcji. Liczba potencjalnych klientów na ogół topnieje na poszczególnych etapach i tylko nieliczni decydują się ostatecznie na zakup. Mówi się w związku z tym o tzw. lejku sprzedaży.

Przykładowo, 100 osób przechodzi w ciągu godziny ulicą mijając sklep z odzieżą. 80 z nich odwraca głowę i spogląda na wystawę. 50 przystaje i dokładniej przypatruje się ekspozycji. 20 wchodzi do środka. 10 wykazuje większe zainteresowanie i pyta o coś sprzedawców. 5 przymierza jakąś część garderoby, a 2 osoby dokonują zakupu.

Okno Lejki sprzedaży (rysunek) służy do dokonywania prostych, wizualnych analiz opisanej powyżej sytuacji. Istotne jest przy tym porównywanie wyników (ilościowych i wartościowych) poszczególnych handlowców, planów, kampanii itp.

 

 

Każdy kolor oznacza etap działań dokonywanych w celu sfinalizowania sprzedaży, przy czym etapy definiuje się indywidualnie dla każdego przedsiębiorstwa w module administracyjnym Spina, zaś ich opis wyświetlić można naciskając przycisk Legenda (rysunek).

 

 

Spoglądając na wizualizację (rysunek) możemy od razu dostrzec, że Agnieszka i Agata mają pewne problemy z doprowadzeniem do zawarcia transakcji. Ponadto, Agnieszka niezbyt dobrze sobie radzi na etapie Przygotowanie - tu Agnieszka może nauczyć się czegoś od Agaty. Obie zaś powinny poradzić się Toma, co robić, aby działania handlowe zakończyć skutecznie.

Warto zauważyć, że praktyczne wnioski, przedstawione w powyższym przykładzie zostały wyciągnięte bez dokonywania żmudnej analizy liczb zawartych w raportach - wystarczył zaledwie rzut oka na wyświetloną grafikę!

 

11.9. Akcje automatyczne

Akcje automatyczne są to działania, samoczynnie wyzwalane przez System po spełnieniu pewnych, ustalonych wcześniej przez Użytkownika kryteriów w postaci bądź to zaistnienia pewnego zdarzenia, bądź ustalenia określonego odstępu czasu, po którym akcja automatyczna będzie wyzwalana. Istnieje także możliwość wzbudzenia akcji automatycznej przez Użytkownika doraźnie, klikając przycisk Uruchom w oknie Akcje automatyczne (rysunek).

Akcje automatyczne mogą być wykorzystywane m.in. do:

Przykładowo, akcja automatyczna może zostać użyta, jeśli przewidujemy nieobecność pracownika. Użycie tej opcji powoduje, że zadania wykonywane zwykle przez pracownika, który ma być nieobecny, automatycznie przydzielane będą pracownikowi, który na czas nieobecności go zastępuje. Konieczne jest zatem określenie przedziału czasowego, w jakim pracownik będzie nieobecny oraz osoby go zastępującej.

Okno Akcje automatyczne

 

 

Nowa

Otwiera okno Akcja (rysunek), pozwala na utworzenie nowej akcji automatycznej.

Edytuj

Otwiera okno Akcja (rysunek), pozwala na edycję utworzonej wcześniej akcji automatycznej.

Usuń

Usuwa utworzoną akcję automatyczną.

Historia

Otwiera okno Historia (rysunek).

Uruchom

Uruchamia akcję automatyczną. Kliknięcie przycisku Uruchom wywołuje okno Potwierdzenie (rysunek) z zapytaniem o potwierdzenie uruchomienia akcji.

Zamknij

Zamyka okno Akcje automatyczne.

 

Okno to  wyposażone jest także w menu kontekstowe, które pojawia się po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na polu danej akcji automatycznej (rysunek). Menu kontekstowe wyposażone jest w funkcje Edytuj, Usuń, Historia, które wywołują identyczne zdarzenia, jak naciśnięcie przycisków o takiej samej nazwie, znajdujących się na dolnej belce.

Okno Akcja

 

Nazwa Umożliwia wpisanie nazwy akcji automatycznej.
Aktywna/Nieaktywna Przełącznik służący do włączania lub wyłączania akcji automatycznej.
Kiedy akcja zostanie wykonana Umożliwia wybór pomiędzy czasowym a zdarzeniowym określeniem momentu zadziałania akcji automatycznej.
             Co... Określenie odstępu czasowego po jakim akcja automatyczna jest powtarzana.

Wybieramy, jeśli chcemy, aby dana akcja automatyczna powtarzała się cyklicznie w odstępie czasowym np. co 24 godziny.

             Po zdarzeniu Wybór z listy zdarzenia, po którym akcja automatyczna jest realizowana.

Zdarzeniem takim może być utworzenie następnego kroku lub przypomnienia, które dedykowane są osobie, która w momencie jego planowej realizacji będzie nieobecna.

Co ma nastąpić  

Wybór z listy działania, które następuje po zaistnieniu zdarzenia lub przekroczeniu określonego wcześniej przedziału czasowego.

W naszym przykładzie będzie to zmiana wykonawcy następnego kroku z osoby nieobecnej na zastępującą ją.

Opis  

Kliknięcie przywołuje okno z opisem akcji. Okno Opis akcji zawiera informacje dotyczące działania akcji automatycznej oraz opis zmiennych stosowanych w polu Parametry.

Warunki dodatkowe   Umożliwia określenie dodatkowych warunków, spełnienie których pozwoli na zadziałanie akcji automatycznej.
            Nazwa

Pole uzupełniane po naciśnięciu przycisku Dodaj i wyborze jednej z dostępnych opcji w pojawiającym się po naciśnięciu oknie Wybór opcji filtrowania (rysunek).

            Warunek Wybór warunku z rozwijanej listy warunków.

Przykładowo: "równe" - wybieramy, gdy chcemy określić nazwisko pracownika, który jest nieobecny,

                        "pomiędzy" - wybieramy, gdy chcemy określić przedział czasowy nieobecności pracownika.

            Wartość 1 Umożliwia wpisanie pierwszej wartości warunkującej zadziałanie akcji automatycznej oraz jej ramy czasowe.

Wartością tą może być w tym przypadku nazwisko pracownika oraz pierwszy dzień urlopu, czyli jego nieobecności.

            Wartość 2 Umożliwia wpisanie drugiej wartości warunkującej zadziałanie akcji automatycznej oraz jej ramy czasowe.

Pole to zazwyczaj wykorzystywane jest do określania daty końcowej jakiegoś zdarzenia. Wartością tą w tym przypadku będzie ostatni dzień urlopu, czyli nieobecności pracownika.

Dodaj

Powoduje otworzenie okna Wybór opcji filtrowania (rysunek), które służy do wybierania kryteriów jako warunków dodatkowych zadziałania akcji automatycznej. Aby wybrać opcje filtrowania, należy zaznaczyć opcję dostępną w oknie Wybór opcji filtrowania i nacisnąć przycisk Wybierz. Możliwy jest wybór dowolnej liczby kryteriów z dostępnej w oknie listy opcji filtrowania.

Usuń Umożliwia usunięcie zaznaczonej znakiem pozycji w polu Warunki dodatkowe.
Parametry  

W polu tym wyświetlane są parametry konieczne do zadziałania akcji automatycznej, czyli określenie zmiennych, wedle których wyzwolone zostanie działanie. Parametry przydzielane są automatycznie po wyborze opcji w polu Co ma nastąpić.

           Nazwa

Pole to zawiera nazwę parametru, który jest przydzielany automatycznie po wyborze opcji w polu Co ma nastąpić.

Przykładowo, jeśli działanie akcji automatycznej polega na zmianie wykonawcy następnego kroku, to w polu Parametry pojawiają się dwie zmienne: Zastępujący i Alternatywny zastępujący, którym (w kolejności) zostanie przydzielone wykonanie następnego kroku podczas nieobecności pracownika Edwarda.

           Wartość

W polu tym określa się wartość parametru zgodnie z opisem dostępnym po naciśnięciu przycisku Opis.

W przypadku, gdy wartością jest osoba (Zastępujący, Alternatywny zastępujący, Wykonawca, Alternatywny wykonawca, Nowy wykonawca) możliwy jest jej wybór z listy osób, dostępnej po naciśnięciu przycisku znajdującego się po prawej stronie pola i zatwierdzeniu przyciskiem Wybierz lub po rozwinięciu dostępnej w obszarze pola listy.

Zapisz Zapisuje nowe akcje automatyczne oraz zmiany naniesione w utworzonych wcześniej akcjach automatycznych.
Anuluj

Anuluje nowe akcje automatyczne oraz wszelkie zmiany naniesione w utworzonych wcześniej akcjach automatycznych przed ich zapisaniem.

 

Okno Historia

 

Wybór przedziału czasu podglądu historii akcji automatycznej

Pokrętło umożliwia wybór przedziału czasu, z jakiego chcemy, aby w oknie pojawiła się historia akcji automatycznej. Dostępne są cztery opcje: dziś, ostatnie 7 dni, ostatnie 30 dni, wszystko.

Odśwież Służy do zatwierdzania zmian pokrętła wyboru przedziału czasu.
Zamknij Zamyka okno Historia.
Nazwa reguły Wyświetla nazwę akcji automatycznej.
Akcja Wyświetla polecenie akcji automatycznej.
Rozpoczęto Wyświetla datę i czas rozpoczęcia.
Zakończono Wyświetla datę i czas zakończenia.

 

11.10. Konfiguracja punktacji

Konfiguracja punktacji pozwala na ustalenie odpowiedniej liczby punktów, przydzielanych za odwiedzenie strony internetowej Użytkownika Systemu (zob. Punkty dla kontrahentów). Punkty te są rejestrowane i podsumowywane w sprawie dotyczącej danego klienta z odpowiednim ich połowicznym zanikiem, wynikającym z braku zainteresowania stroną internetową Użytkownika (zob. Perspektywa).

 

URL Pole wyświetla ustalony wcześniej adres strony internetowej Użytkownika, za odwiedzanie której przyznawane są punkty.
Źródło wejścia Pole wyświetla wybrane wcześniej z listy źródło wejścia na stronę internetową.
Czas przebywania na stronie [s] Pole wyświetla czas przebywania na stronie internetowej.
Liczba przyznanych punktów Pole wyświetla liczbę przyznanych punktów za przebywanie na stronie internetowej.
Okres połowicznego zaniku punktów   Umożliwia wpisanie liczby dni, po których o połowę zmniejsza się liczba przyznanych punktów, wynikająca z braku dalszego zainteresowania stroną internetową.
Nowy   Przycisk przywołuje okno rzeczywistej konfiguracji punktacji (rysunek), umożliwiając wprowadzenie nowej konfiguracji.
Edytuj  

Przycisk przywołuje okno rzeczywistej konfiguracji punktacji, umożliwiając naniesienie zmian (rysunek) w obrębie wcześniej utworzonej konfiguracji.

Usuń Umożliwia usunięcie zaznaczonego pola konfiguracji punktacji.
Kopiuj

Umożliwia skopiowanie zaznaczonego pola konfiguracji punktacji.

Zapisz Zapisuje nowowprowadzone konfiguracje i zmiany naniesione w obrębie wcześniejszych konfiguracji.
Anuluj Anuluje nowowprowadzone konfiguracje i zmiany naniesione w obrębie wcześniejszych konfiguracji.

 

 

URL Umożliwia wpisanie adresu internetowego strony, za której odwiedzanie Użytkownik chce przyznawać punkty.
Źródło wejścia

Umożliwia wybrane z dostępnej listy źródła wejścia na stronę internetową. W ten sposób Użytkownik różnicuje także punktację w zależności od źródła wejścia na stronę internetową. Dostępne są następujące sposoby: bezpośrednie wpisanie adresu internetowego, wejście z innej strony internetowej, wejście z boksu reklamowego, użycie wyszukiwarki, wejście z maila, w którym znajduje się link do strony lub wejście z dowolnego źródła.

Czas przebywania na stronie [s] Umożliwia wpisanie czasu w sekundach, po którym za przebywanie na stronie internetowej Użytkownika przydzielane są punkty.
Liczba przyznanych punktów   Umożliwia wpisanie liczby punktów, które przydzielane są za przebywanie na stronie internetowej Użytkownika w określonym przedziale czasu.
Nowy   Przycisk powoduje pojawienie się kolejnego pola, umożliwiającego określenie liczby punktów za czas przebywania na stronie internetowej.
Usuń  

Przycisk powoduje usunięcie zaznaczonego pola, umożliwiającego określenie liczby punktów za czas przebywania na stronie internetowej.

Zapisz Umożliwia zapisanie wprowadzonej konfiguracji punktacji.
Anuluj

Umożliwia anulowanie wprowadzonej konfiguracji punktacji.