III. Charakterystyka poszczególnych opcji

 

1. Wprowadzenie

W tej części instrukcji zostaną dokładnie omówione funkcje i zasady działania poszczególnych opcji programu, zawartych w menu:

Każde menu kryje szereg opcji, których wyświetlenie następuje po wybraniu odpowiedniego menu. Ich wywołanie i uruchomienie możliwe jest zarówno przez wybór z paska menu głównego programu, jak i przez wybór odpowiedniej ikony z zestawu znajdującego się na pasku narzędzi. Istnieje także możliwość skonfigurowania 9 najczęściej używanych przez nas skrótów, które będą wyświetlane na panelu pulpitu.

Dalsza część instrukcji zawiera charakterystykę poszczególnych opcji w kolejności ich występowania na pasku narzędzi.

 

2. Kontrahenci

Wybranie menu Kontrahenci powoduje wyświetlenie czterech opcji do wyboru:

Kontrahenci

          Nowy…

Lista klientów indywidualnych…

Lista firm…

Lista pracowników…

 

2.1.  Nowy kontrahent (por. Kreatory,  Przewodnik interakcyjny)

Kreator ten pozwala na wprowadzenie kontrahenta będącego zarówno klientem indywidualnym jak i firmą.

 

 

I. Rodzaj kontrahenta

Rodzaj kontrahenta

 

Klient indywidualny bądź firma.

bez dodawania departamentów Skrócona wersja kreatora dla firm. Można jej użyć, jeżeli nie zamierzamy opisywać struktury wewnętrznej kontrahenta.
bez dodawania osób Skrócona wersja kreatora dla firm. Można jej użyć, jeżeli nie zamierzamy wprowadzać danych pracowników kontrahenta.

 

W przypadku wprowadzania do bazy klienta indywidualnego:

 

 

II. Dane (kreator kontrahenta)

Imię

imię klienta

Nazwisko

nazwisko klienta

Tytuł

tytuł klienta

NIP

numer NIP klienta

Skrót

skrót określający klienta (program automatycznie wpisuje jako domyślny skrót inicjały kontrahenta; zaznaczenie w ustawieniach użytkownika (moduł Spina) opcji: Automatyczne tworzenie unikalnego skrótu dla kontrahenta powoduje, że skrót zostanie uzupełniony o unikalny numer, zob. Nowy użytkownik)

Telefon stacjonarny

numer telefonu liniowego klienta

Telefon komórkowy

numer telefonu komórkowego klienta

Fax

numer faxu klienta

E–mail

adres elektroniczny klienta

Skype

numer Skype klienta

Adres http

adres http strony internetowej

Wiarygodność wiarygodność klienta definiowana przez operatora (zob. Listy)
Funkcja funkcja klienta definiowana przez operatora (zob. Listy)
Wybierz otwiera okno wyboru pliku pozwalając wybrać i dołączyć zdjęcie pracownika
Usuń usuwa wybrane zdjęcie z formularza

 

 

III. Adres (kreator kontrahenta)

Kraj

kraj zamieszkania klienta definiowany przez operatora (zob. Listy)

Województwo

województwo zamieszkania klienta definiowane przez operatora (zob. Listy)

Miejscowość

miejscowość zamieszkania klienta definiowana przez operatora (zob. Listy)

 

umożliwia wybór miejscowości z listy; wyświetla okno, w którym po wybraniu odpowiedniej miejscowości wraz z nazwą województwa i naciśnięciu przycisku Wybierz zostają uzupełnione pola: Kraj, Województwo, Miejscowość, Poczta; przycisk Wyszukaj pozwala na znalezienie nazwy miasta w indeksie

Poczta

nazwa Poczty

Nr skrytki

numer skrytki pocztowej kontrahenta

Ulica

nazwa ulicy

 

umożliwia wybór ulicy z listy

Numer

numer lokalu

Kod

kod pocztowy

Nowa miejscowość

umożliwia dodanie do bazy nazwy nowej miejscowości; wyświetla okno, w którym z listy należy wybrać kolejno kraj i województwo, w którym znajduje się dana miejscowość, a następnie wpisać jej nazwę i komendą Zapisz wprowadzić ją do programu

Adres korespondencyjny taki sam

zaznaczenie pola powoduje domyślny wybór adresu kontrahenta jako adresu korespondencyjnego; jeżeli pole nie zostanie zaznaczone, mamy możliwość określenia innego adresu korespondencyjnego kontrahenta; sposób wprowadzania danych jest analogiczny do opisanego powyżej

 

 

IV. Grupy (kreator kontrahenta)

Przypisanie danego kontrahenta do grupy marketingowej powoduje automatycznie jego uczestnictwo w kampanii marketingowej o takiej nazwie jak grupa (zob. Nowa kampania). Na liście dostępnych grup (kampanii marketingowych) znajdują się tylko te, których termin ważności jeszcze nie minął.

 

Dostępne

pole, w którym wyświetlone są wszystkie dostępne grupy marketingowe (zob. Nowa grupa kontrahentów)

Przydzielone

pole, w którym wyświetlą się wybrane przez operatora grupy, do których klient zostanie przydzielony (sposób przenoszenia między tabelami, zob. Wprowadzanie danych)

Opis

opis grupy wybranej z okna Grupy dostępne

Rabat

opis rabatu przyznanej grupie (wartość i okres ważności)

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno, zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat grupy wybranej w oknie Przydzielone; szczegóły zawierają następujące wielkości: wartość, typ i datę ważności ulgi oraz listę pozycji, które ulga obejmuje (z nazwą, kodem i typem ceny towaru)

Korespondencja seryjna

pole wyświetla się tylko w przypadku przynależności wybranej grupy do grupy korespondencyjnej; można określić formę prowadzonej korespondencji (e–mail, list) oraz wybrać sprawę z listy spraw znajdującej się w bazie firmy; jeżeli operator wysyła później list elektroniczny, to w kontekście tej sprawy tworzone są osobne zdarzenia

 

 

V. Atrybuty (kreator kontrahenta)

 Wprowadzenie atrybutów przy kontrahentach ułatwia ich późniejsze wyszukiwanie na liście kontrahentów.Na liście atrybutów mogą pojawiać się obowiązkowe do określenia atrybuty, ustalone przez administratora w module Spina (zob. Atrybuty domyślne i obowiązkowe).

 

Nazwa

wybór typu atrybutu spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Wartość

wybór wartości atrybutu spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Pole tabeli

wyświetla wybrane typy atrybutów wraz z ich wartościami (wprowadzanie danych za pomocą przycisku Dodaj, zob. Wprowadzanie danych); w chwili otwarcia tej zakładki tabela zawiera atrybuty obowiązkowe zdefiniowane przez operatora (takich atrybutów nie da się usunąć za pomocą przycisku Usuń)

Dodaj

dodaje wybrane atrybuty

Usuń

usuwa wybrane atrybuty

 

 

 

VI. Uwagi (kreator kontrahenta)

Uwagi

miejsce na wpisanie komentarza na temat wprowadzanego klienta

 

 

VII. Ustawienia (kreator kontrahenta)

Sposób zapłaty  

wybór sposobu uiszczenia zapłaty spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Cennik  

wybór typu ceny spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Prowadzący  

wybór prowadzącego spośród zdefiniowanych operatorów

Termin płatności  

wybór terminu uiszczenia zapłaty

Domyślna waluta  

wybór domyślnej waluty spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Firma działa w UE

zaznaczenie tego pola oznacza, że firma działa w Unii Europejskiej

Jednostka czasu zdarzenia

umożliwia zmianę domyślnej jednostki czasu zdarzenia (zob. Nowy użytkownik)

Historia

wyświetla w tabeli historię zmian jednostki czasu zdarzenia z dokładnym terminem obowiązywania danej jednostki od/do (o ile był zaznaczony) oraz jednostką; istnieje możliwość edycji pól za pomocą przycisku Edytuj, przycisk Zapisz zapisuje zmiany wprowadzone przez operatora, natomiast przycisk Anuluj powoduje wyjście z tabeli bez zapisywania wprowadzonych zmian

Numer konta w systemie FK

numer konta rozrachunkowego kontrahenta w systemie FK (wpisywany ręcznie lub nadawany przez program automatycznie zgodnie ze zdefiniowanym ciągiem numeracyjnym zob. Ciągi numeracyjne)

Ostrzeżenie o kredycie kupieckim

wysokość niezapłaconych faktur, po przekroczeniu której pojawi się komunikat o przekroczeniu kredytu kupieckiego

Maksymalny kredyt kupiecki

wysokość niezapłaconych faktur, po przekroczeniu której zostanie zablokowana możliwość wystawienia faktury

Szablon faktury

wybór szablonu faktury spośród zdefiniowanych w programie (zob. Szablony dokumentów)

Szablon faktury eksportowej

wybór szablonu faktury eksportowej spośród zdefiniowanych w programie (zob. Szablony dokumentów)

 

 

VIII. Rachunki (kreator kontrahenta)

Rachunki bankowe

tabela, w której wyświetlą się informacje dotyczące kont kontrahenta wprowadzonych do programu, (zob. niżej)

Nowy

uruchamia formularz Nowego konta

Edytuj

uruchamia kreator Edycja konta; zmiany zatwierdzane są poprzez naciśnięcie przycisku Zapisz

Usuń

umożliwia usunięcie wybranej pozycji z listy kont

 

Nowe konto

Nazwa banku

wybór z listy nazwy banku

Numer konta

numer konta kontrahenta

Waluta

wybór waluty z listy waluty,

Domyślne konto dla tej waluty

zaznaczenie tego pola powoduje domyślny wybór wprowadzanego konta dla danej waluty

Nowy bank

otwiera okno, w którym można wprowadzić nazwę nowego banku

Dodaj

dodaje nowe konto do listy kont

Anuluj

anuluje wprowadzanie nowego konta

 

 

IX. Powiązania (kreator kontrahenta)

Formularz ten umożliwia wprowadzenie powiązań (zależności) pomiędzy kontrahentami. Powiązania te są prezentowane graficznie po wybraniu opcji Powiązania z menu kontekstowego listy kontrahentów (zob. Powiązania). Dzięki tej funkcjonalności użytkownik może zobaczyć jakie relacje zachodzą pomiędzy kontrahentami, a nawet departamentami w firmach.

 

Nadrzędne

W tym miejscu możliwy jest tylko podgląd kontrahenta nadrzędnego względem wprowadzonego.

Jeśli chcemy aby kontrahent A był nadrzędny wobec kontrahenta B, to należy edytować kreator kontrahenta A i wprowadzić kontrahenta B jako podrzędnego  wobec A. Wówczas w zakładce Powiązania kontrahenta B pojawi się nieedytowalna informacja że A jest nadrzędny wobec B.

Podrzędne

 

Tabela Podrzędne wyświetla kontrahentów wprowadzonych jako podrzędnych za pomocą przycisków Indywidualny/Firma.

Opis relacji

 

Umożliwia wprowadzenie opisu relacji zachodzących pomiędzy kontrahentami.

Indywidualny/Firma

Wybieranie jednego z tych przycisków przywołuje listę firm/klientów indywidualnych, z których należy wybrać kontrahenta; będzie on widniał jako podrzędny wobec wprowadzanego. Możliwe jest dodanie wielu kontrahentów podrzędnych oraz wybranie w ich ramach departamentów.

Aby wybrać departament wystarczy po wprowadzeniu kontrahenta podrzędnego kliknąć lewym przyciskiem myszy w polu kolumny departament tabeli Podrzędne.

 

 

W przypadku wprowadzania do bazy danych nowej firmy różnica polega głównie na możliwości określenia jej struktury wewnętrznej, tj. departamentów (oddziałów) i pracowników. Elementy wspólne dla klientów indywidualnych i firm nie będą tu omawiane (zob. wyżej).

 

II. Dane (kreator kontrahenta)

Nazwa

nazwa firmy

NIP

numer NIP firmy

Skrót

skrót określający firmę (zaznaczenie w ustawieniach użytkownika opcji: Automatyczne tworzenie unikalnego skrótu dla kontrahenta powoduje, że skrót zostanie uzupełniony o unikalny numer, zob. Nowy użytkownik)

Regon

numer regon firmy

Tel. stacjonarny

numer telefonu stacjonarnego firmy

Tel. komórkowy

numer telefonu komórkowego firmy

Fax

numer faxu firmy

E–mail

adres poczty elektronicznej firmy

Skype

numer Skype kontrahenta

Adres http

adres http strony internetowej
Wiarygodność

wiarygodność firmy definiowana przez operatora (zob. Listy)
Funkcja

 

funkcja firmy definiowana przez operatora (zob. Listy)

Branża

branża, w jakiej działa firma, definiowana przez operatora (zob. Listy)

 

 

V. Departamenty (kreator kontrahenta)

Nazwa

pole, w którym wyświetli się nazwa departamentu po wprowadzeniu jej do programu (zob. niżej)

Nowy

przycisk uruchamiający formularz nowego departamentu

Edytuj

umożliwia edycję istniejącego już departamentu; zmiany zatwierdzane są poprzez naciśnięcie przycisku Zapisz

Usuń

umożliwia usunięcie wybranego departamentu

 

 

Nowy departament - Ogólne (kreator departamentu w kreatorze kontrahenta)

 

Podstawowe informacje o departamencie
Nazwa

nazwa departamentu

Tel. komórkowy

numer telefonu komórkowego departamentu

Tel. stacjonarny

numer telefonu stacjonarnego departamentu

Fax

numer faxu departamentu

Skype

numer Skype departamentu

E–mail

adres elektroniczny departamentu

Adres siedziby
Kraj

państwo, w którym mieści się siedziba departamentu, definiowane przez operatora (zob. Listy)

Województwo

województwo, w którym mieści się siedziba departamentu definiowane przez operatora (zob. Listy)

Miejscowość

miejscowość, w którym mieści się siedziba departamentu (zob. Listy)

 

umożliwia wybór miejscowości z listy; wyświetla okno, w którym po wybraniu odpowiedniej miejscowości wraz z nazwą województwa i naciśnięciu przycisku Wybierz zostają uzupełnione pola: Kraj, Województwo, Miejscowość, Poczta; przycisk Wyszukaj pozwala na znalezienie nazwy miasta w indeksie

Poczta

nazwa poczty

Kod

kod poczty

Ulica

nazwa ulicy

Nr

numer lokalu

Nr skrytki

numer skrytki pocztowej departamentu

Nowa miejscowość

umożliwia dodanie do bazy nazwy nowej miejscowości; wyświetla okno, w którym z listy należy wybrać kolejno kraj i województwo, w którym znajduje się dana miejscowość, a następnie wpisać jej nazwę i komendą Zapisz wprowadzić ją do programu

Adres korespondencyjny taki sam

zaznaczenie tego pola powoduje domyślny wybór adresu kontrahenta jako adresu korespondencyjnego; jeżeli pole nie zostanie zaznaczone, mamy możliwość określenia innego adresu korespondencyjnego kontrahenta; sposób wprowadzania danych jest analogiczny do opisanego powyżej

 

 

Nowy departament - Atrybuty (kreator departamentu w kreatorze kontrahenta)

 

Nazwa atrybutu

wybór typu atrybutu spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Wartość atrybutu

wybór wartości atrybutu spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Pole tabeli

wyświetla wybrane typy atrybutów wraz z ich wartościami (wprowadzanie danych za pomocą przycisku Dodaj, zob. Wprowadzanie danych)

 

 

Nowy departament - Uwagi (kreator departamentu w kreatorze kontrahenta)

 

Korespondencja seryjna dla grup

określenie rodzaju korespondencji (e–mail, list) w przypadku przynależności departamentu do grupy korespondencji seryjnej

Uwagi

dodatkowe uwagi na temat departamentu

Zapisz

dodaje do bazy nowy departament

Anuluj

anuluje wprowadzanie nowego departamentu do bazy firmy

 

 

VI. Pracownicy (kreator kontrahenta)

Pracownicy

tabela, w której wyświetlą się dane osoby wprowadzonej do programu, (zob. niżej)

Nowy

uruchamia formularz Nowego pracownika

Edytuj

uruchamia kreator Edycja pracownika; zmiany zatwierdzane są poprzez naciśnięcie przycisku Zapisz

Usuń

umożliwia usunięcie wybranej pozycji z listy osób

Zmień stan

zmienia stan zaznaczonego pracownika (na aktywny bądź nieaktywny)

 

 

Nowy pracownik - Ogólne (kreator pracownika w kreatorze kontrahenta)

 

Ogólne
Imię

imię pracownika departamentu

Nazwisko

nazwisko pracownika departamentu

Tytuł

tytuł pracownika departamentu

Stanowisko

stanowisko pracownika departamentu

Tel. stacjonarny

numer telefonu stacjonarnego pracownika departamentu zostaje automatycznie skopiowany z danych firmy, w której zatrudniony jest pracownik, istnieje jednak możliwość wprowadzania zmian

Fax

numer faxu pracownika departamentu

Tel. komórkowy

numer telefonu komórkowego pracownika departamentu

E–mail

adres elektroniczny pracownika departamentu

Tel. prywatny

numer prywatnego telefonu pracownika

E-mail prywatny

prywatny adres e-mail pracownika

Skype

numer Skype pracownika departamentu

Pracownik z departamentu

zaznaczenie tego pola pozwala wybrać z listy nazwę departamentu, w którym zatrudniony jest pracownik

Wybierz otwiera okno wyboru pliku pozwalając wybrać i dołączyć zdjęcie pracownika
Usuń usuwa wybrane zdjęcie z formularza

 

 

Nowy pracownik - Atrybuty (kreator pracownika w kreatorze kontrahenta)

 

Nazwa atrybutu

wybór typu atrybutu spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Wartość atrybutu

wybór wartości atrybutu spośród zdefiniowanych przez operatora (zob. Listy)

Pole tabeli

wyświetla wybrane typy atrybutów wraz z ich wartościami (wprowadzanie danych za pomocą przycisku Dodaj, zob. Wprowadzanie danych)

 

 

Nowy pracownik - Uwagi (kreator pracownika w kreatorze kontrahenta)

 

Korespondencja seryjna dla grup

określenie rodzaju korespondencji (e–mail, list) w przypadku przynależności firmy zatrudniającej pracownika do grupy korespondencji seryjnej

Uwagi

dodatkowe uwagi na temat pracownika

 

 

Nowy pracownik - Dostęp zewnętrzny (kreator pracownika w kreatorze kontrahenta)

 

Zezwalaj na dostęp zewnętrzny

 

Dotyczy dostępu do aplikacji funkcjonujących w oparciu o przeglądarkę www (lub inne oprogramowanie), zbudowanych na bazie modułu Gemma
Login

Login użytkownika zewnętrznego

Hasło

 

Hasło użytkownika zewnętrznego
Hasło powtórz

 

Potwierdzenie hasła

 

 

2.2.  Lista klientów indywidualnych (zob. Listy)

 

 

Lista zawiera następujące dane na temat klientów indywidualnych:

nazwisko,

imię,

skrót,

miasto,

województwo,

wiarygodność,

numer NIP,

ulica/ numer domu,

funkcja,

tytuł.

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście klientów indywidualnych.

 

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat klienta: dane ogólne, miejsce zamieszkania, adres korespondencyjny, uwagi

Perspektywa

Wywołuje okno wyboru sprawy, a następnie okno perspektywy (zob. Perspektywa).

Informacje handlowe

wywołuje nieedytowalne okno zawierające wprowadzone wcześniej informacje na temat wybranego kontrahenta dotyczące obrotów, należności, przeterminowanej kwoty, kwoty kredytu, kwoty do wykorzystania, liczbie dni zwlekania z płatnością, średniej zaległości, oraz informacje dotyczące ilości: spraw, działań, faktur, procesów serwisowych

Powiązania

Wywołuje nieedytowalne okno zawierające wprowadzone wcześniej informacje na temat kontrahentów współpracujących z danym klientem

Atrybuty

wywołuje nieedytowalne okno zawierające informacje na temat typu i wartości atrybutów nadanych klientowi

Grupy

wywołuje nieedytowalne okno zawierające wyszczególnienie grup, do których należy osoba, z podaniem nazwy grupy, wartości i daty obowiązywania ulgi

Edytuj

wywołuje kreator Nowego klienta w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian w danych klienta

Dezaktywuj

dezaktywuje klienta; dezaktywacja oznacza jednocześnie zamknięcie wszystkich niezamkniętych spraw i niezakończonych zdarzeń związanych z klientem

Usuń

usuwa wybranego kontrahenta

Sprawy

wywołuje listę spraw zdefiniowanych dla danego kontrahenta

Zdarzenia

Wszystkie

wywołuje listę wszystkich zdarzeń zdefiniowanych dla danego kontrahenta

Dokumenty sprzedaży

wywołuje listę dokumentów sprzedaży wystawionych dla danego kontrahenta

Procesy serwisowe

wywołuje listę procesów serwisowych przeprowadzonych dla danego kontrahenta

Egzemplarze

wywołuje listę egzemplarzy sprzedanych danemu kontrahentowi

 

Dolny panel przycisków

Pokaż/Ukryj filtr

wywołuje/ukrywa okno filtru (zob. Filtrowanie)

Eksportuj

umożliwia eksport danych z listy klientów indywidualnych (zob. Eksport danych)

Nowa sprawa

wywołuje kreator Nowej sprawy, co umożliwia stworzenie nowej sprawy dla zaznaczonego klienta

Nowe zdarzenie

wywołuje kreator Nowe zdarzenie, co umożliwia stworzenie nowego zdarzenia dla zaznaczonego klienta

Nowa sprzedaż

wywołuje okno Nowa sprzedaż; zaznaczenie odpowiedniego dokumentu (Zamówienie, Faktura VAT, Faktura pro forma, Faktura eksportowa/UE, Faktura eksportowa/UE pro forma) przy użyciu znaku oraz naciśnięciu przycisku Wybierz wywołuje odpowiednio kreatory: Nowe zamówienie, Faktura VAT, Faktura pro forma, Faktura eksportowa/UE, Faktura eksportowa/UE pro forma (zob. Sprzedaż)

Zamknij

zamyka listę klientów indywidualnych

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Aktywny – przeszukiwanie wśród aktywnych (pole zaznaczone) bądź nieaktywnych kontrahentów (pole odznaczone);

Kontrahent – wyszukiwanie kontrahenta według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem bądź numerem NIP;

Miasto wyszukiwanie kontrahentów z wybranego miasta;

Tytuł wyszukiwanie kontrahentów na podstawie tytułu

Powiązania – wyszukiwanie powiązań z innymi kontrahentami

Wiarygodność wyszukiwanie kontrahentów na podstawie wiarygodności;

Województwo wyszukiwanie kontrahentów z danego województwa;

Projekty – wyszukiwanie kontrahentów indywidualnych biorących udział w projekcie wybranym z listy;

Funkcja – wyszukiwanie klientów na podstawie funkcji;

Atrybuty kontrahenta – specjalne filtrowanie wedle wybranych atrybutów kontrahenta (zob. Filtrowanie);

Specjalny – dodatkowe filtrowanie (zob. Filtrowanie).

 

 

 

2.3.  Lista firm (zob. Listy)

 

 

Lista zawiera następujące dane firm:

skrót,

nazwa,

miasto,

województwo,

branża,

wiarygodność,

numer NIP,

ulica/ nr domu.

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście firm.

 

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno zawierające graficzne przedstawienie i szczegółowy opis struktury firmy (dane ogólne, adresy, uwagi); wyświetlenie informacji na temat konkretnych departamentów bądź pracowników następuje przez wybranie pozycji na drzewie diagramu (zob. Struktura firmy)

Perspektywa

Wywołuje okno wyboru sprawy, a następnie okno perspektywy (zob. Perspektywa).

Powiązania

Wywołuje nieedytowalne okno zawierające wprowadzone wcześniej informacje na temat kontrahentów współpracujących z danym klientem (zob. Powiązania).

Należności

Wywołuje listę z należnościami jakie użytkownik posiada od danego kontrahenta. Lista zawiera informacje o numerze faktury, kwocie należności, terminie płatności, liczbie dni zwłoki, kwocie zapłaconej i walucie.

Edytuj

wywołuje kreator Nowej firmy w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian w danych firmy

Dezaktywuj

dezaktywuje firmę; dezaktywacja oznacza jednocześnie zamknięcie wszystkich niezamkniętych spraw i niezakończonych zdarzeń związanych z danym klientem

Usuń

wywołuje kreator usuwania kontrahenta

Sprawy

wywołuje listę spraw zdefiniowanych dla danego kontrahenta

 

Zdarzenia:

Wszystkie

wywołuje listę wszystkich zdarzeń zdefiniowanych dla danego kontrahenta

Dokumenty sprzedaży

wywołuje listę dokumentów sprzedaży wystawionych dla danego kontrahenta

Procesy serwisowe

wywołuje listę procesów serwisowych przeprowadzonych dla danego kontrahenta

 

Egzemplarze

wywołuje listę egzemplarzy z numerami seryjnymi, datą gwarancji, opisem i lokalizacją (departament) w danej firmie, pochodzącymi od użytkownika jako dostawcy.

Uprawnienia

nieedytowalne okno z uprawnieniami pracowników kontrahenta w Systemie

 

Dolny panel przycisków

Pokaż/Ukryj filtr

wywołuje/ukrywa okno filtru (zob. Filtrowanie)

Eksportuj

umożliwia eksport danych z listy firm

Nowa sprawa

wywołuje kreator Nowej sprawy, co umożliwia stworzenie nowej sprawy dla zaznaczonego klienta

Nowe zdarzenie

wywołuje kreator Nowe zdarzenie, co umożliwia stworzenie nowego zdarzenia dla zaznaczonego klienta

Nowa sprzedaż

wywołuje okno Nowa sprzedaż; zaznaczenie odpowiedniego dokumentu (Zamówienie, Faktura VAT, Faktura pro forma, Faktura eksportowa/UE, Faktura eksportowa/UE pro forma) przy użyciu znaku oraz naciśnięciu przycisku Wybierz wywołuje odpowiednio kreatory: Nowe zamówienie, Faktura VAT, Faktura pro forma, Faktura eksportowa/UE, Faktura eksportowa/UE pro forma (zob. Sprzedaż)

Zamknij

zamyka listę firm

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Aktywny – przeszukiwanie wśród aktywnych (pole zaznaczone) bądź nieaktywnych firm;

Kontrahent – wyszukiwanie kontrahenta według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem bądź numerem NIP;

Miasto wyszukiwanie firm z wybranego miasta;

Branża – wyszukiwanie firm działających w danej branży;

Powiązania – wyszukiwanie powiązań z innymi kontrahentami

Wiarygodność wyszukiwanie firm na podstawie wiarygodności;

Województwo wyszukiwanie firm z danego województwa;

Projekty – wyszukiwanie firm biorących udział w projekcie wybranym z listy;

Funkcja – wyszukiwanie firm na podstawie funkcji;

Atrybuty Departamentu - specjalne filtrowanie wedle wybranych atrybutów departamentu;

Atrybuty Firmy - specjalne filtrowanie wedle wybranych atrybutów firmy;

Atrybuty Pracowników - specjalne filtrowanie wedle wybranych atrybutów pracownika;

Specjalny – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie);

 

2.3.A. Szczegóły firmy

Otwarcie okna Szczegóły (rysunek) na pierwszej zakładce umożliwia uzyskanie wszystkich szczegółowych informacji na temat całej organizacji. Poruszając się po drzewie struktury, które znajduje się z lewej strony okna, można wyświetlać dane na temat pracowników i departamentów zapisanych w systemie. Informacje te pojawiają się w prawej części okna w obszarach Dane ogólne, Adresy oraz Uwagi.

 

 

2.3.B. Perspektywa

Funkcjonalność ta dostępna jest na wielu listach. Zobacz Ogólne zasady posługiwania się Systemem- Perspektywa.

 

2.3.C. Powiązania

Wybranie tej opcji przywołuje okno z graficznie rozrysowanymi zależnościami (powiązaniami) pomiędzy kontrahentami. Powiązania te wprowadzane lub edytowane są w zakładce Powiązania kreatora kontrahenta (zob. Nowy kontrahent - Powiązania).

 

 

2.4. Lista pracowników (zob. Listy)

 

Na liście znajdują się wszyscy pracownicy wprowadzani do Systemu podczas wprowadzania lub edycji kontrahentów. Nie istnieje osobny formularz wprowadzania pracowników, pracownicy dodawani są z poziomu kontrahenta (zob. Nowy kontrahent - Pracownicy).

 

Lista zawiera następujące dane pracowników:

pracownik,

kontrahent,

departament,

stanowisko,

telefon stacjonarny,

telefon kontaktowy

tytuł,

e-mail.

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście osób.

 

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno zawierające informacje na temat pracownika wprowadzone do bazy: osoba, tytuł, kontrahent, departament, stanowisko, telefon stacjonarny, telefon komórkowy, e–mail, fax, Skype oraz ewentualne uwagi na temat pracownika

Lista kontrahentów

przenosi do listy kontrahentów, wyświetlając dane firmy, w której zatrudniony jest pracownik

 

Dolny panel przycisków

Pokaż/Ukryj filtr

wywołuje/ukrywa okno filtru (zob. Filtrowanie)

Eksportuj

umożliwia eksport danych z listy osób

Zamknij

zamyka listę osób

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Aktywny – przeszukiwanie wśród aktywnych (pole zaznaczone) bądź nieaktywnych pracowników;

Kontrahent – wyszukiwanie pracownika według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem bądź numerem NIP firmy;

Departament przeszukiwanie osób wśród departamentów firmy (po oddziałach);

Osoba wyszukiwanie osób na podstawie imienia lub/i nazwiska;

Stanowisko wyszukiwanie osób na podstawie sprawowanego stanowiska;

Tel. stacjonarny wyszukiwanie na podstawie numeru telefonu liniowego wybranego z rozwijanej listy;

Tel. komórkowy wyszukiwanie na podstawie numeru telefonu komórkowego wybranego z rozwijanej listy;

Projekt – wyszukiwanie osób biorących udział w projekcie wybranym z rozwijanej listy;

Atrybuty Pracowników - specjalne filtrowanie wedle wybranych atrybutów pracownika

Specjalny – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie)