9.17. Lista dokumentów magazynowych

 

 

Lista dokumentów magazynowych zawiera następujące informacje na temat zapisanych potwierdzeń:

klient,

data wystawienia,

typ,

numer,

podstawa,

wartość przeciętna/ wartość FIFO/ wartość LIFO,

NIP.

Na liście dokumentów magazynowych, oprócz wszystkich wymienionych wyżej dokumentów, znajdują się dodatkowo dokumenty PZ – Przychód Zewnętrzny, generowane automatycznie w trakcie zapisywania Nowej dostawy.

Z poziomu listy dostępne jest menu kontekstowe składające się z czterech pozycji dostępnych dla każdego rodzaju dokumentów magazynowych, oraz z kilku dodatkowych, dostępnych tylko dla wybranych dokumentów:

 

Podgląd

podgląd wydruku stworzonego dokumentu magazynowego

Drukuj

drukuje wybrany dokument magazynowy

Operacje magazynowe

wyświetla listę operacji magazynowych

Edytuj

wywołuje kreator nowego dokumentu magazynowego w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian zapisanych wcześniej danych

Usuń

usuwa wybraną pozycję

Komponenty

wyświetla listę komponentów, z których składa się wybrany towar (dostępne tylko dla dokumentów WZ)

Zamówienie

wyświetla listę zamówień (dostępne tylko dla dokumentów WZ)

Faktura

wyświetla listę faktur (dostępne tylko dla dokumentów WZ)

Operacje magazynowe

wywołuje listę operacji magazynowych

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Kontrahent – wyszukiwanie dokumentów magazynowych według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem bądź numerem NIP kontrahenta;

Magazyn wyszukiwanie dokumentów według magazynu wybranego z listy magazynów;

Numer wyszukiwanie według numeru dokumentu magazynowego;

Bieżący rok wyszukiwanie dokumentów wystawionych w bieżącym roku;

Bez dok. LP - wyszukiwanie dokumentów wg tych bez listów przewozowych

Data wystawienia wyszukiwanie według daty wystawienia danego dokumentu w zadanym okresie od/do;

Typ dokumentu wyszukiwanie dokumentów według typu wybranego z listy;

Podstawa - wyszukiwanie po numerze, na podstawie którego powstał dany dokument magazynowy (np. dokument WZ);

Specjalne – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie).

 

 

9.18.  Lista operacji magazynowych (zob. Listy)

 

 

Lista zawiera następujące informacje na temat wykonanych operacji magazynowych przeprowadzonych na towarach istniejących w systemie:

data wystawienia,

towar,

kod,

typ,

dokument magazynowy,

data wydania/przyjęcia,

ilość,

j.m. (jednostka miary),

cena netto,

VAT,

wartość netto,

cena przeciętna/ cena FIFO/ cena LIFO,

wartość przeciętna/ wartość FIFO/ wartość LIFO,

magazyn,

dostawca/ odbiorca,

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście operacji magazynowych:

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno, zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat produktu, dostawcy, producenta, dokumentu magazynowego oraz operacji magazynowej

Dokument magazynowy

pozwala na przejście do listy dokumentów magazynowych

Historia towaru

wyświetla historię danego towaru

Lista towarów

pozwala na przejście z listy operacji na listę towarów

 

Filtr (pozycje) (zob. Filtrowanie)

Towar – wyszukiwanie operacji magazynowych związanych z danym produktem według jego nazwy, kodu lub PKWiU;

Dostawca/Odbiorca – wyszukiwanie według nazwy, skrótu lub numeru NIP;

Typ – wyszukiwanie pod względem typu;

Numer zamówienia – wyszukiwanie według numeru operacji wybranego z listy;

Numer dokumentu magazynowego – wyszukiwanie według numeru dokumentu wybranego z listy;

Data – wyszukiwanie według daty wystawienia w zadanym okresie od/do;

Ilość – wyszukiwanie według dostarczonej ilości (więcej niż, mniej niż);

Magazyn – wyszukiwanie dokumentów według magazynu wybranego z listy magazynów;

Numer faktury – wyszukiwanie według numeru faktury wybranego z listy;

Filtr specjalny – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie)

 

 

9.19. Zamówienia u dostawcy

Kreator zamówień u dostawcy (zob. Kreatory) jest narzędziem, przy pomocy którego można wystawić zamówienia na wszystkie towary, których stan magazynowy spadł poniżej ustalonego poziomu zapasów. W wyniku działania kreatora powstają dokumenty Zamówienie u dostawcy osobno dla każdego dostawcy. Dokumenty te zostają zapisane w systemie na liście zdarzeń, skąd możliwy jest ich podgląd.

Poziom zapasów, poniżej którego użytkownik chce, aby towary znajdowały się na tej liście określa się wprowadzając Nowy Towar (zob. Nowy towar - Magazyny).

 

I. Pozycje

Tabela zamówienia

w tabeli wyświetlają się informacje na temat wszystkich pozycji, których stan magazynowy spadł poniżej ustalonego poziomu zapasów (nazwa towaru, kod towaru, producent, dostawca, nazwa magazynu, ilość zamawiana, poziom zapasów, ilość dostępna, cena nabycia); istnieje możliwość edycji ilości zamówienia (domyślna wartość wyrównuje brak do ilości minimalnej) oraz ceny nabycia (domyślnie wczytywana jest ostatnia cena, za którą został zakupiony towar); za pomocą znaku + zaznacza się na liście pozycje, które będą brane pod uwagę przy składaniu zamówienia; pozycje, które znajdują się tylko w jednym magazynie wyświetlają się na kolor czarny i automatycznie pojawia się przy nich znak +; na kolor czerwony zaznaczone są natomiast produkty występujące w kilku magazynach, w związku z czym istnieje możliwość uzupełnienia braków przez przesuniecie między magazynami

Stany magazynowe

wyświetlenie informacji na temat stanów magazynowych zaznaczonego towaru we wszystkich magazynach, w których się znajduje

Odznacz wszystko

odznacza wszystkie pozycje wyświetlone na liście

Odwróć zaznaczenie

odwraca aktualne zaznaczenie pól

Zamówienia

Zaznaczenie opcji powoduje wyświetlenie w tabeli tylko zamówień towarów

Komponenty do produkcji

Zaznaczenie opcji powoduje wyświetlenie w tabeli komponentów potrzebnych do produkcji, które trzeba zamówić

Podstawa

Umożliwia wprowadzenie numeru dokumentu przychodzącego, na podstawie którego powstał dany dokument zamówieniowy

 

 

II. Zamówienie
Tabela

w tabeli wyświetlają się dane dotyczące wszystkich dostawców zaznaczonych wcześniej towarów (nazwa dostawcy, forma płatności, termin płatności, sprawa, data wystawienia); zaznaczenie kliku pozycji w tabeli spowoduje, że na tworzonych zamówieniach umieszczone zostaną te same informacje (notatki, sposób i termin zapłaty, sprawa, data wystawienia)

Zaznacz Wszystko/Nic

pozwala zaznaczyć lub odznaczyć wszystkich dostawców wyświetlonych w tabeli

Zmiana dostawcy

za pomocą przycisków Firma / Indywidualny możliwa jest zmiana dostawcy zaznaczonej pozycji na liście

Notatka nad listą pozycji

miejsce na uwagi nad listą pozycji

Notatka pod listą pozycji

miejsce na uwagi pod listą pozycji

Forma zapłaty

wybór sposobu uiszczenia zapłaty spośród zdefiniowanych przez operatora, domyślnie wczytywane są wartości z ustawień kontrahenta (zob. Moduł Spina - Listy)

Termin płatności

wybór terminu uiszczenia zapłaty spośród zdefiniowanych przez operatora, domyślnie wczytywane są wartości z ustawień kontrahenta (zob. Moduł Spina - Listy)

Sprawa

wybór sprawy, z którą związane jest tworzone zamówienie; na liście dostępne są sprawy wspólne dla zaznaczonych dostawców

Data wystawienia

data wystawiania zamówienia

 

 

III. Następny krok

 

Następny krok

naciśnięcie znaków + / – powoduje dodanie / usunięcie zakładek, w których można wprowadzić informacje potrzebne do przeprowadzenia kolejnych zdarzeń; istnieje możliwość utworzenia wielokrotnego następnego kroku dla danego zdarzenia; konfiguracji domyślnych parametrów pojawiających się na poszczególnych zakładkach następnego kroku dokonuje się w module administracyjnym Spina (zob. Moduł Spina - Interfejs)

Od/do

określenie daty i godziny wykonania następnego kroku

Przypomnij

zaznaczenie tego okna uaktywnia pole zegara, w którym można określić dokładną godzinę, o której program przypomni o konieczności wykonania następnego kroku (zob. Przypomnienia)

Opis

opis następnego kroku

Następne zdarzenie

wybór jakiego rodzaju zdarzeniem jest następny krok

Stan

określenie statusu zdarzenia (zrealizowane, realizowane, do realizacji, anulowany)

Operator

wybór operatora odpowiedzialnego za zdarzenie

Zrealizowano

określenie daty zrealizowania następnego kroku; okno aktywne tylko w przypadku wybrania stanu zdarzenia jako zrealizowanego

 

 

IV. Drukowanie/Eksport

Drukarka

wybór jednej z zainstalowanych drukarek

Egzemplarze

poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna (Drukuj oryginał/kopie) operator decyduje, czy chce, aby został wydrukowany oryginał, kopia zamówienia oraz określa liczbę kopii

Szablon

wybór szablonu wydruku/podglądu zamówienia

Podgląd

podgląd tworzonego zamówienia

Drukuj

wydrukowanie zamówienia i zapisanie dokumentu do bazy

Ustawienia eksportu

wybór formatu, do którego mają zostać wyeksportowane dane z zamówienia

Eksportuj

przenosi dane do wybranej przez operatora aplikacji bądź pliku

 

9.20.  Raporty - Operacje magazynowe

Polecenie umożliwia stworzenie raportu operacji magazynowych, składającego się z pozycji wybranych według zadanego przez operatora kryterium. Mechanizm filtrowania danych jest analogiczny do zastosowanego na listach. Na raporcie widoczne są informacje na temat filtrów użytych do jego stworzenia.

 

 

Dostawca/Odbiorca

wybór dostawcy/odbiorcy według nazwy, skrótu lub numeru NIP

Nazwa towaru

umożliwia stworzenie raportu sprzedaży dla produktów znajdujących się na liście

Typ dokumentu

raport dla wybranego typu dokumentu

Magazyn

raport dla wybranego magazynu

Data wystawienia

tworzenie raportu okresowego

Drukuj

drukowanie raportu

Podgląd

podgląd tworzonego raportu

Zamknij

zamknięcie okna raportu bez zapisywania zmian

 

 

9.21. Raporty - Remanent

Polecenie umożliwia stworzenie raportu zapasu towarów w magazynie, składającego się z pozycji wybranych według zadanego przez operatora kryterium. Mechanizm filtrowania danych jest analogiczny do zastosowanego w listach. Na raporcie widoczne są informacje na temat filtrów użytych do jego stworzenia.

 

 

Osoba odpowiedzialna

wybór osoby odpowiedzialnej za remanent

Magazyn

umożliwia stworzenie raportu remanentu dla wybranego magazynu

Osoby – komisja inwentaryzacyjna

umożliwia wybór maksymalnie trzech osób, które wejdą w skład komisji inwentaryzacyjnej

Inne osoby obecne przy spisie

wybór dodatkowych osób obecnych przy tworzeniu raportu

Remanent na dzień

tworzenie raportu na wybrany dzień

Sortowanie po kolumnie

umożliwia wybór kolumny (nazwa towaru, skrót towaru, magazyn), według której będą sortowane towary na raporcie remanentu

Drukuj

drukowanie raportu

Podgląd

podgląd tworzonego raportu

Zamknij

zamknięcie okna raportu bez zapisywania zmian

 

 

9.22. Raporty – Stan magazynowy

Polecenie umożliwia stworzenie raportu stanu magazynowego towarów, składającego się z pozycji wybranych według zadanego przez operatora kryterium. Mechanizm filtrowania danych jest analogiczny do zastosowanego w listach. Na raporcie widoczne są informacje na temat filtrów użytych do jego stworzenia.

 

 

 

Magazyn

umożliwia stworzenie raportu dla wybranego magazynu

Stan na dzień

tworzenie raportu na wybrany dzień

Sortowanie po kolumnie

umożliwia wybór kolumny (nazwa towaru, skrót towaru, magazyn), według której będą sortowane towary na raporcie

Drukuj

drukowanie raportu

Podgląd

podgląd tworzonego raportu

Zamknij

zamknięcie okna raportu bez zapisywania zmian