9. Magazyny

 

W menu Magazyny operator ma do wyboru następujące opcje:

Magazyny

Towary

Nowy…

Lista …

Usługi

Nowa …

Lista …

Egzemplarze

Nowy …

Lista …

Historia…

Dokumenty

Nowe PZ...

Nowe WZ…

Nowe PW…

Nowe RW…

Nowe MM…

Nowe NI…

Nowe NIE…

Nowe NIS…

Nowe LM…

Lista operacji…

Lista dokumentów …

Inwentaryzacja…

Nowy LP…

Zamówienia u dostawcy…

Raporty

Operacje magazynowe...

Remanent...

Stan magazynowy...

 

9.1.  Nowy towar

Kreator ten pozwala na wprowadzenie nowego towaru/surowca/materiału na magazyn.

 

I.  Nowy towar

 

Nazwa

nazwa nowego towaru
Rodzaj

Możliwość wyboru między: Towarem, Materiałem i Surowcem
Kod towaru

kod nowego towaru
PKWiU

numer PKWiU towaru
Kod kreskowy

kod kreskowy produktu
Typ

 

umożliwia wybór pomiędzy: Towar, Egzemplarz, Partia; wybór opcji egzemplarz umożliwia dokonywanie operacji magazynowych na egzemplarzach towaru identyfikowanych na podstawie numeru seryjnego; opcja dostępna także podczas edycji towaru, jeśli nie zostały na nim przeprowadzone żadne operacje magazynowe

Jednostka

przypisuje konkretną jednostkę miary
VAT

wybór podatku VAT jakim jest objęty produkt
Konto FK

numer konta rozrachunkowego kontrahenta w systemie FK (wpisywany ręcznie lub nadawany przez program automatycznie zgodnie ze zdefiniowanym ciągiem numeracyjnym (zob. Moduł Spina - Ciągi numeracyjne)

Kod CN

umożliwia wybór kodu CN
Masa w kg

umożliwia określenie wagi towaru wyrażonej w kg
Przelicznik na uzupełniające jednostki miary

umożliwia podanie przelicznika na uzupełniające jednostki miary
Producent

wyświetla informację o producencie produktu
Wybierz

pozwala wybrać z tabeli Firmy danego producenta towaru
Anonimowy

przypisuje anonimowego producenta
Dostawca

wyświetla informację o dostawcy towaru
Wybierz

pozwala wybrać z tabeli Firmy danego dostawcy produktu
Anonimowy

przypisuje anonimowego dostawcę

 

 

II. Ceny

Zakładka ta pozwala na wprowadzenie cen sprzedaży poszczególnych pozycji towarów. Lista cenników konfigurowana jest w module administracyjnym Spina (zob. Listy jednopozycyjne). Ceny natomiast wpisywane są w interaktywnych polach niniejszej tabeli.

Użytkownik ma możliwość wprowadzenia kilku rodzajów cen sprzedaży. Dany towar może być bowiem sprzedawany po cenie hurtowej, detalicznej lub zupełnie innej cenie dla odbiorców zagranicznych.

Z ostatniej dostawy

Zaznaczenie tej opcji powoduje, że wyświetlane będą ceny nabycia towarów z ostatniej dostawy. Jeśli nie było ostatniej dostawy pojawi się informacja o braku ceny nabycia (jak na rysunku). Odznaczenie tego pola spowoduje pojawienie się listy cenników; cenniki są konfigurowane w module Spina.

Tabela Ceny sprzedaży

Poszczególne kolumny informują nas o rodzaju cennika, cenach netto, cenach brutto, Walutach, Marży od zakupu, Marża od sprzedaży. Tabela jest interaktywna wraz z uzupełnianymi pozycjami zapełniają się logicznie inne okna.
Kalkulacja
Kurs

Wywołuje tabele Kurs, w której poszczególne kolumny to Data, Wartość, Nazwa kursu. W przypadku, gdy waluta w cenniku towaru różni się od waluty na fakturze, należy określić wartość kursu, według którego ustalona zostanie cena bazowa; w tabeli wyświetlają się wszystkie zdefiniowane przez użytkownika kursy (zob. Moduł Spina - Listy); operator ma możliwość wyboru, przy czym program podpowiada kurs ostatni; możliwy jest także wybór kursu na inny niż wyświetlony dzień, jednak jeśli w systemie nie ma zdefiniowanego kursu na wybrany dzień, wyświetli się informacja o konieczności utworzenia nowego kursu przez wprowadzenie odpowiedniej wartości przelicznika; cena bazowa na fakturze zostanie obliczona według formuły: cena oryginalna x wartość kursu.
Transport zagraniczny/Transport krajowy/Koszty własne/Koszty serwisu/Koszty gwarancji//Koszty działu

Pozwala wprowadzić jeden z rodzajów kosztów procesu serwisowego w różnej walucie lub procentach.
Cło/ Marża

Pozwala na ustalenie procentowych wartości cła i marży.
Oblicz

Powoduje wykonanie obliczeń dla danych wprowadzonych w polu Kalkulacja i przeniesienie ich do tabeli Ceny Sprzedaży.

 

 

III. Nowy towar - Magazyny

W zakładce tej towary przyporządkowywane są do magazynów. Lista magazynów konfigurowana jest w module administracyjnym Spina (zob. Listy jednopozycyjne).

Użytkownik może skonfigurować magazyny w takiej ilości w jakiej rzeczywiście je posiada. Przykładowo mogą to być magazyny zlokalizowane w różnych miastach i takie też nazwy mogą nosić lub magazyny zróżnicowane asortymentowo, tak jak na rysunku.

Dostępne magazyny

Lista magazynów które mamy do dyspozycji
Magazyny przydzielone do towaru

Wybór magazynu lub kilku w których nowy towar jest składowany
Poziom zapasów

W polu tym należy wpisać minimalny poziom zapasów, po przekroczeniu którego System wyświetli komunikat o potrzebie zaopatrzenia. Przekroczenie minimalnego poziomu zapasów powoduje też pojawienie się na liście  kreatora zamówień u dostawcy pozycji towaru, którego stan magazynowy spadł poniżej ustalonego poziomu zapasów (zobacz Zamówienia u dostawcy)

Przewidywany czas dostawy

Informacja o czasie dostawy towaru
Szczegóły

Adres konkretnego magazynu
Uwagi

Dodatkowe notatki

 

 

IV. Nowy towar - Atrybuty

W tej zakładce towarom przyporządkowywane są pewne atrybuty.  Lista atrybutów konfigurowana jest w module administracyjnym Spina (zob. Spina - Listy dwupozycyjne). Przypisanie towarom pewnych atrybutów umożliwia ich późniejsze łatwiejsze wyszukiwanie.

Nazwa

Umożliwia wprowadzenie typu dodawanego produktu
Wartość

Umożliwia wprowadzenie wartości dla wybranego Typu
Tabela Atrybuty Wyświetla wprowadzone wartości Typów i Wartości, dodawanie/usuwanie do niej nowych pozycji sterowane jest przyciskiem Dodaj/Usuń

 

 

V. Nowy towar – Kategorie

Jeśli wprowadzane na magazyn towary są przyporządkowane do kategorii, mogą być także później sortowane według tychże kategorii (zob. Lista towarów).

Lista umożliwia wybór z listy zdefiniowanej prze operatora kategorii produktu, do jakiej ma należeć nowy towar
Opis

wyświetla opis wybranej kategorii
Odznacz wszystkie

powoduje odznaczenie wszystkich uprzednio zaznaczonych kategorii

 

 

VI. Nowy towar- Rabaty

W zakładce tej przydziela się produktom rabaty. Na liście dostępnych rabatów znajdują się wszystkie pozycje z listy Kampanie marketingowe, które są aktywne, objęte terminem ważności i przydzielone na produkty (zob. Kampanie marketingowe).

Cennik

Umożliwia wybór rodzaju cennika
Dostępne

Umożliwia wybór grupy rabatów do której będzie należał dodawany produkt
Przydzielone

Wybór grupy/grup rabatów z listy Grup dostępnych
Opis grup

Wyświetla dodatkowy opis wybranej grupy
Rabat

Wyświetla informacje o wysokości i terminie ważności rabatu
Szczegóły

Wyświetla dodatkowe informacje o rabacie

 

 

 

VII. Nowy towar – Karta technologiczna

Karta technologiczna umożliwia zapis elementów i czynności (komponentów) niezbędnych do wytworzenia danego produktu.

W chwili tworzenia nowego zlecenia produkcyjnego na tenże produkt, komponenty te pojawiają się automatycznie w formularzu zlecenia (zob. Zlecenie produkcyjne).

Tabela komponentów Wyświetla informacje o Nazwie, Ilości, Magazynie i Koszcie jednostkowym.
Koszt całkowity

Wyświetla informację o sumie kosztów wszystkich komponentów zawartych w tabeli.
Pokaż

Po wybraniu tej opcji, wyświetli się tabela materiałów i operacji, na której można przeprowadzać działania dodawania, edytowania i usuwania komponentów nowego towaru (rysunek). Wszelki zmiany (po zatwierdzeniu) pokażą się w tabeli komponentów.

Kompletacja w locie

Zaznaczenie tej opcji możliwe jest tylko w przypadku wprowadzania w karcie technologicznej towaru pozycji materiałowych, z których dany towar się składa. Zaznaczenie opcji Kompletacja w locie powoduje, że w momencie wystawiania dokumentu WZ na dany towar, System automatycznie generuje dokumenty RW oraz PW i pojawiają się one na liście dokumentów magazynowych. Nie jest możliwe wystawienie dokumentu WZ (zatem automatycznego wygenerowania RW i PW również), jeśli na magazynie nie ma wystarczającej ilości każdego z materiałów, z których składa się dany towar.

Kompletacja w locie +  Rezerwuj materiały

Zaznaczenie obu opcji powoduje, że poza funkcjonalnościami jakie zapewnia wybór samej opcji Kompletacja w locie, podczas tworzenia nowego zamówienia sprzedażowego obniża się ilość dostępnych towarów oraz części z jakich te towary się składają (określone w karcie technologicznej) na liście towarów.

 

 

 

VIII. Nowy towar - Nazwy alternatywne

System pozwala na wprowadzenie alternatywnych nazw produktów, w zależności od tego jaką nazwę produktu dany klient chce mieć na fakturze. Dla każdego klienta można tutaj przypisać odrębną nazwę produktu.

Tabela Nazwy alternatywne

Składa się z kolumn Klient, Nazwa, Kod. Z menu kontekstowego umożliwia wybór opcji dodaj z dalszą możliwością wyboru: Wszyscy klienci, Indywidualny, Firma
Wszyscy klienci

Powoduje wyświetlanie tabeli Wszystkich klientów z bazy
Indywidualny

Powoduje wyświetlanie tabeli Klienci indywidualnych
Firma

Powoduje wyświetlanie tabeli Firmy
Usuń

Powoduje usuniecie wybranej pozycji z Tabeli Nazwy Alternatywne

 

 

IX. Nowy towar - Opis

 

Opis

Umożliwia wprowadzenie opisu

 

X. Nowy towar - Uwagi

 

Uwagi

Umożliwia wprowadzenie dodatkowych uwag.

 

 

XI. Nowy towar - Załączniki

Umożliwia załączenie plików np. zdjęć produktów lub ich instrukcji obsługi.

Przykładowym sposobem wykorzystania tej opcji jest załączanie zdjęć towarów. Narzędzie to jest tutaj szczególnie przydatne przy tworzeniu ofert (zob. Nowa oferta)

Dodaj

Pozwala dołączyć plik związany z nowym produktem do bazy
Zmień

Pozwala zmienić wybrany plik
Usuń

Pozwala usunąć wybrany plik
Kopiuj

Pozwala skopiować wybrany plik w dowolne miejsce
Otwórz

Pozwala otworzyć wybrany plik
Opis

Pozwala stworzyć opis danego załącznika

 

 

XII. Nowy towar – Opcje

Przykładowo, narzędzie to może być wykorzystywane do dodawania usługi, która towarzyszy sprzedawanemu produktowi.

Tabela

Wyświetla wprowadzone wartości Produktów i Kodów, dodawanie/usuwanie do niej nowych pozycji sterowane jest przyciskami Usługa i Towar – w zależności od tego, co chce dodać operator

 

9.2.  Lista towarów (zob. Listy)

Zawiera listę materiałów, surowców i towarów wprowadzonych na magazyny w Systemie.

 

 

Suwak Pełna lista/Kategorie pozwala na wybór opcji podglądu listy towarów. Po wyborze opcji Pełna lista wyświetlana jest lista wszystkich pozycji towarów, którą można dowolnie filtrować. Wybór opcji Kategorie powoduje wyświetlenie z lewej strony listy drzewka kategorii towarów, które także umożliwia filtrowanie listy oraz łatwiejsze wyszukiwanie skategoryzowanych pozycji towarów.

 

Lista zawiera następujące informacje o towarach:

kod

nazwa

PKWiU

j.m. (jednostka miary)

ilość dostępna

stan rzeczywisty

wartość przeciętna (PLN)

producent

poziom zapasów

cena z cennika

ilość załączników

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście towarów:

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno, zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat wybranego towaru (opis towaru z nazwą producenta, dostawcy, informacją o ostatniej dostawie oraz ostatniej cenie nabycia, saldo towaru, wykaz komponentów, cen, magazynów, kategorii, nazw alternatywnych oraz ulg)

Edytuj

wywołuje kreator Nowego towaru w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian zapisanych wcześniej danych

Kopiuj

Pozwala skopiować produkt (indeks magazynowy) wywołując kreator Nowego towaru w trybie edycji, jednak ze  zmienioną nazwą produktu.

Dezaktywuj

dezaktywuje zaznaczony towar (powoduje, że wartość magazynowa danego towaru wynosi 0); polecenie jest dostępne dla produktów aktywnych

Usuń

usuwa zaznaczoną pozycję

Historia

otwiera listę operacji magazynowych związanych z zaznaczonym produktem

Egzemplarze

 

otwiera listę egzemplarzy danego towaru; opcja aktywna tylko w przypadku istnienia egzemplarzy konkretnego towaru

Aktualne rezerwacje

 

wywołuje okno Aktualne rezerwacje, które wyświetla informacje o rzeczywistej ilości towaru, ilości zarezerwowanego towaru oraz ilości dostępnego towaru, wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zarezerwowanego towaru (na zlecenie jakich kontrahentów został zarezerwowany, numer dokumentu, rodzaj magazynu, datę rezerwacji i ilość zarezerwowanego towaru dla danego kontrahenta)

 

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Aktywny – wybór wśród towarów aktywnych (pole zaznaczone) lub nieaktywnych;

Nazwa wyszukiwanie towaru po nazwie; także w nazwach alternatywnych;

Kod wyszukiwanie towaru wg kodu (numeru) towaru;

Kod kreskowy wyszukiwanie towaru wg kodu kreskowego;

Egzemplarz

Rodzaj - pozwala na wybór spośród – materiału, surowca i towaru

Stan na dzień określa stan magazynowy danego towaru na wybrany dzień;

Stan magazynowy wyszukiwanie po stanie danego towaru w magazynie;

PKWiU wyszukiwanie według numeru Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług;

Magazyn wyszukiwanie towarów w danym magazynie;

Producent – wyszukiwanie towarów danego producenta;

Filtr specjalny – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie);

Filtr dodatkowy – dodatkowe filtrowanie (zob. Filtrowanie).

W przypadku listy towarów należy dodatkowo zaznaczyć, że:

stan rzeczywisty jest to ilość towarów, która znajduje się aktualnie w magazynie; stan rzeczywisty zmienia się wraz z wystawieniem dokumentu magazynowego;

ilość dostępna jest to ilość towarów, która znajduje się w magazynie i na którą nie ma jeszcze zamówienia; ilość dostępna zmienia się wraz z wystawieniem dokumentu magazynowego lub wystawieniem zamówienia;

wartość średnia, wartość FIFO lub wartość LIFO wyświetla się w zależności od tego, którą opcję zaznaczymy w danych użytkownika (zob. Dane użytkowników);

na filtrze wartości dla pól: Magazyn, Nazwa, PKWiU, Skrót mogą być wybierane z listy bądź wpisywane ręcznie; jest to opcja konfigurowalna w module Spina.

 

 

 

9.3. Nowa usługa

Usługi traktowane są przez System analogicznie jak towary, z tą zasadniczą różnicą, że w przypadku usług nie są kontrolowane ich stany magazynowe. Różnice między kreatorem usługi a kreatorem towaru sprowadzają się głównie do pierwszej zakładki. Na pozostałych nie występują następujące elementy: Poziom zapasów, Przewidywany czas dostawy oraz Kalkulacja.

 

 

I. Nowa usługa - Ogólne

Nazwa

Pozwala wprowadzić nazwę usługi

Rodzaj

Pozwala na wybór rodzaju usługi

Kod usługi

Pozwala wprowadzić kod usługi

PKWiU

Numer PKWiU usługi

Jednostka

Przypisuje konkretną jednostkę miary

VAT

Pozwala na zdefiniowanie podatku VAT jakim jest objęta usługa lub produkt

Konto FK

numer konta rozrachunkowego kontrahenta w systemie FK (wpisywany ręcznie lub nadawany przez program automatycznie zgodnie ze zdefiniowanym ciągiem numeracyjnym zob. Moduł Spina - Ciągi numeracyjne)

Cena nabycia usługi

Pozwala zamieścić cenę usługi

Produkcja – usługa zewnętrzna

Zaznaczenie tego pola powoduje określenie, czy aktywna jest usługa zewnętrznwla w procesie produkcyjnym.

Z opcji tej może skorzystać firma produkcyjna korzystająca z usług zewnętrznych włączonych w proces produkcji. Przykładowo, firma zajmuje się produkcją zaworów kulowych, ale nie zajmuje się ich chromowaniem. Chromowanie zleca firmie zewnętrznej. Wtedy tworzy w Systemie usługę o nazwie 'chromowanie zaworów', zaznaczając, że jest to usługa zewnętrzna. System oznacza istnienie tego etapu procesu produkcyjnego jako etapu wykonywanego na zewnątrz; widoczne jest  to chociażby w karcie technologicznej produktu.

 

9.4. Lista usług (zob. Listy)

Zawiera listę wprowadzonych do Systemu wykonywanych przez firmę usług.

 

Lista zawiera następujące informacje o usługach:

nazwa

kod

PKWiU

jednostka

VAT

Cena nabycia

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście usług:

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno, zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat wybranej usługi (opis usługi, cen, magazynów, atrybutów, kart technologicznych oraz nazw alternatywnych)

Edytuj

wywołuje kreator Nowego towaru w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian zapisanych wcześniej danych

Dezaktywuj

dezaktywuje zaznaczony towar (powoduje, że wartość magazynowa danego towaru wynosi 0); polecenie jest dostępne dla produktów aktywnych

Usuń

usuwa zaznaczoną pozycję

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Aktywny – wybór wśród usług aktywnych (pole zaznaczone) lub nieaktywnych;

Nazwa wyszukiwanie usług po nazwie; także w nazwach alternatywnych;

Kod wyszukiwanie usługi wg kodu (numeru);

Rodzaj - pozwala na wybór usługi

PKWiU wyszukiwanie według numeru Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług;

Magazyn wyszukiwanie usług w danym magazynie;

Filtr specjalny – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie);

Filtr dodatkowy – dodatkowe filtrowanie (zob. Filtrowanie).

 

 

9.5. Nowy egzemplarz

System pozwala na wprowadzenie egzemplarzy poszczególnych towarów z informacją, do jakiego kontrahenta dany egzemplarz o nadanym numerze seryjnym trafił. Możliwe jest także przyporządkowanie danego egzemplarza do konkretnej sprawy.

Kreator egzemplarza (zob. Kreatory)

 

 

I. Egzemplarz

Egzemplarz jest unikatowym towarem, posiadającym numer seryjny.

Nazwa

nazwa produktu wpisywana ręcznie lub wybierana z listy towarów
Numer seryjny

numer seryjny produktu
Kontrahent

nazwa kontrahenta wpisywana ręcznie lub wybierana z listy firm / klientów indywidualnych
Departament

nazwa departamentu wybierana z listy firm / klientów indywidualnych
Data produkcji

wybór z kalendarza daty produkcji egzemplarza
Przydziel do sprawy

umożliwia wybór sprawy, na liście pojawiają się sprawy wyłącznie wybranego kontrahenta
Gwarancja

Pozwala na wprowadzenie daty obowiązującej gwarancji

 

 

II. Atrybuty

W tej zakładce egzemplarzom przyporządkowywane są pewne atrybuty.  Lista atrybutów konfigurowana jest w module administracyjnym Spina (zob. Spina - Listy dwupozycyjne). Przypisanie egzemplarzom pewnych atrybutów ułatwia ich późniejsze wyszukiwanie.

Nazwa

Umożliwia wprowadzenie typu dodawanego produktu
Wartość

Umożliwia wprowadzenie wartości dla wybranego Typu
Tabela Atrybuty   Wyświetla wprowadzone wartości Typów i Wartości, dodawanie/usuwanie do niej nowych pozycji sterowane jest przyciskiem Dodaj/Usuń

 

 

III. Opis

Opis

umożliwia wprowadzenie dodatkowego opisu egzemplarza

 

 

9.6. Lista egzemplarzy

 

System umożliwia identyfikację towaru na podstawie numeru seryjnego. Dzięki temu pozwala na przeprowadzanie operacji magazynowych na poszczególnych egzemplarzach. Aby zindywidualizować produkt, podczas wprowadzenia nowego towaru należy zaznaczyć opcję Egzemplarze towaru. Przypisanie cech charakterystycznych następuje podczas wystawiania dokumentu PZ lub podczas dodawania Nowego egzemplarza.

Lista zawiera następujące informacje na temat egzemplarzy towaru:

produkt

numer seryjny

producent

wyprodukowano

lokalizacja produktu

gwarancja do

następne przypomnienie

uwagi

 

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście egzemplarzy:

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno (rysunek), zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat wybranego egzemplarza (opis usługi, cen, magazynów, atrybutów, kart technologicznych oraz nazw alternatywnych)
Składniki

wywołuje okno Składniki egzemplarza (rysunek), które zawiera informacje na temat części (składników) z jakich dany egzemplarz się składa. Z poziomu tego okna możliwe jest również przyporządkowanie części, które znajdują się w magazynach do egzemplarza
Edytuj

wywołuje okno edycji egzemplarza, identyczne jak okno kreatora nowego egzemplarza

Usuń

usuwa zaznaczoną pozycję na liście egzemplarzy
Dodaj przypomnienie

wywołuje okno Przypomnienie

Historia

otwiera listę operacji magazynowych związanych z zaznaczonym egzemplarzem

Do zrobienia

otwiera listę zadań do zrobienia dotyczących konkretnego egzemplarza. Jest to lista powstała w wyniku utworzenia przypomnień o działaniach związanych z danym egzemplarzem.

Użytkownik może przykładowo ustawić przypomnienie o przeglądzie danego egzemplarza. Wówczas na liście Do zrobienia pojawi się pozycja z informacją o terminie i miejscu przeglądu (u którego kontrahenta). Dodatkowo na kalendarzu użytkownika pojawia się przypomnienie o zadaniu do wykonania.

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Lokalizacja wyszukiwanie egzemplarzy wg lokalizacji, tj. wg nazwy, skrótu bądź numeru kontrahenta, do którego przynależy dany egzemplarz;

Numer seryjny wyszukiwanie egzemplarzy wg numeru seryjnego;

Magazyn – wyszukiwanie egzemplarzy towaru z wybranego magazynu;

Data – wyszukiwanie egzemplarzy wyprodukowanych w zadanym okresie od/do;

Towar – wyszukiwanie egzemplarzy wybranego towaru;

Atrybuty – wyszukiwanie egzemplarzy towaru o danym atrybucie;

 

 

 

Drzewko składników egzemplarza

pokazuje strukturę egzemplarza - z jakich części i podzespołów się składa
Dodaj do

Po zaznaczenie na drzewku składników elementu, którego częścią będzie wybierany nowy składnik (jedna część danego towaru może składać się bowiem z wielu podzespołów), należy wybrać z listy magazyn, w którym znajduje się nowa część a następnie kliknąć Dodaj towar

Dodaj towar

 

wywołuje listę towarów znajdujących się w danym magazynie. Aby dodać daną pozycję, która będzie częścią egzemplarza należy kliknąć dwukrotnie na pozycję w obszarze listy lub zaznaczyć ją i kliknąć wybierz.

Nazwa

wyświetla nazwę wybranego składnika
Ilość

 

pozwala na wpisanie ilości danego składnika, który będzie wchodził w skład egzemplarza

Dodaj

 

dodaje składnik jako część egzemplarza na drzewku składników egzemplarza

Zapisz

 

zatwierdza dodany składnik jako część egzemplarza

 

9.7. Historia

System umożliwia prześledzenie historii towaru na podstawie numeru seryjnego. Aby zindywidualizować produkt, podczas wprowadzenia nowego towaru należy zaznaczyć opcję Egzemplarze towaru. Przypisanie cech charakterystycznych następuje podczas wystawiania dokumentu PZ lub podczas dodawania Nowego egzemplarza.

 

 

Lista zawiera następujące informacje na temat egzemplarzy towaru:

Numer seryjny

Produkt

Data

Operacja

Podstawa

Typ

Ilość

Magazyn

Lokalizacja

 

Filtr (zob. Filtrowanie)

Kontrahent wyszukiwanie egzemplarzy wg kontrahenta

Numer seryjny wyszukiwanie egzemplarzy wg numeru seryjnego

Magazyn wyszukiwanie egzemplarzy towaru z wybranego magazynu

Data akcji - wyszukiwanie egzemplarzy wyprodukowanych w zadanym okresie od/do

Produkt - wyszukiwanie egzemplarzy na podstawie nazwy, kodu lub numeru PKWiU produktu

Dodatkowy - możliwość określenia dodatkowych parametrów wyszukiwania