W menu Marketing użytkownik ma do wyboru następujące opcje:
Marketing
Nowa kampania…
Kampanie marketingowe…
Cenniki…
Taryfikator
Nowy...
Lista...
Plan
Zatwierdzenie planu
Lejki sprzedaży
Akcje automatyczne
Konfiguracja punktacji
Uwaga! Do wersji Systemu Berberis 6.5.0.7, zamiast Kampanii marketingowych używana była nazwa Grupy kontrahentów. Niniejszy opis uwzględnia zmiany, które będą dostępne dla klientów już wkrótce, wraz z pojawieniem się na rynku nowej wersji Systemu.
Istotną zmianą jest dodanie zakładki Planowanie, z poziomu której możliwe jest między innymi:
tworzenie etapów i podetapów kampanii marketingowych,
automatyczna wysyłka korespondencji seryjnej w określonym wcześniej przez użytkownika czasie,
śledzenie postępu w wykonywaniu poszczególnych etapów kampanii marketingowych,
łączenie podetapów rozsyłki korespondencji seryjnej z kolejnymi działaniami pracowników, o których przypomnienia pojawiają się na kalendarzach,
określanie dodatkowych warunków rozpoczynania poszczególnych etapów kampanii marketingowej,
wprowadzanie scenariuszy rozmów telefonicznych z klientami.
Wprowadzono także drobne zmiany w interfejsie zakładki Rabat oraz Adresat.
Poniżej zaprezentowany jest proces tworzenia kampanii marketingowej.
I. Opis
|
|||
Nazwa |
|
Nazwa kampanii marketingowej, pole obowiązkowe. |
|
Opis |
|
Opis nowej kampanii marketingowej. |
II. Rabat
|
||
Aktywna |
|
Zaznaczenie tego pola powoduje, że dana kampania będzie aktywna, stworzone w jej ramach upusty będą się pojawiały na listach dostępnych zniżek. |
Przydziel rabat automatycznie |
|
Zaznaczenie tego pola powoduje, że podczas wystawiania dokumentu zniżka zostanie automatycznie przydzielona kontrahentom objętym kampanią marketingową. |
Wartość |
|
Umożliwia wpisanie kwotowej bądź procentowej wartości zniżki |
Rodzaj rabatu |
|
Umożliwia wybór pomiędzy rabatem kwotowym a procentowym. |
Dotyczy |
|
W polu tym operator dokonuje wyboru powiązania rabatu; tworzony upust może być związany z wystawianymi fakturami lub konkretnymi produktami i usługami, jeżeli dotyczy faktur, kolejny etap kreatora (Produkty) pozostaje nieaktywny. |
Data ważności od/do |
|
Umożliwia wybranie daty obowiązywania rabatu oraz działań związanych z kampanią. Próba podjęcia działań związanych z kampanią po przekroczeniu czasu obowiązywania kampanii będzie skutkowała wyświetleniem komunikatu o jej anulowaniu i zablokowaniem działania. Przykładowo, jeśli kampania kończy się 31.08.2013, a wykonawca podetapu jakim były telefony do klientów nie wykonał wszystkich telefonów, to 01.09.2013 przypomnienia na jego kalendarzu o niewykonanych telefonach zostaną wyszarzone oraz pojawi się wzmianka, że kampania została zakończona. Kontynuacja zdarzenia jakim są telefony do klientów nie będzie możliwa. |
III. Produkty
|
||
Lista produktów |
Lista zawiera produkty, które zostaną objęte rabatem; z poziomu listy dostępne jest menu kontekstowe umożliwiające dodawanie nowych oraz usuwanie istniejących pozycji (lista jest dostępna jedynie w sytuacji, gdy na poprzedniej zakładce operator zdecydował, że tworzony rabat będzie dotyczył produktów). |
|
Wszystkie produkty |
|
Zaznaczenie tego pola powoduje powiązanie tworzonego rabatu ze wszystkimi oferowanymi produktami bądź usługami. |
Dodaj |
|
Dodaje kolejne towary i usługi, z którymi związany będzie tworzony rabat (należy najpierw wybrać z listy typ i określić jego wartość); szybkie wyszukiwanie towarów na liście możliwe jest dzięki filtrowi wywoływanemu za pomocą przycisku Pokaż filtr. |
IV. Adresat
|
||
Lista kontrahentów |
|
Lista zawierająca kontrahentów przydzielonych do danej kampanii marketingowej; jest dostępna, gdy tworzona grupa dotyczy jedynie wybranych kontrahentów; z tego poziomu dostępne jest menu kontekstowe umożliwiające usuwanie istniejących pozycji lub dodawanie nowych (kontrahenta, klienta indywidualnego) oraz odświeżanie listy. |
Tabela szczegółów |
|
Tabela zawiera informacje na temat dostępnych form kontaktu z wybranym kontrahentem; operator ma do wyboru następujące kanały: E–mail, E-mail prywatny, List; zaznaczając pola znajdujące się w kolumnach tabeli decyduje, która z form kontaktu będzie dostępna w przypadku wybranego klienta; w tabeli wyświetla się także informacja o zgodzie kontrahenta na otrzymywanie korespondencji seryjnej i przetwarzanie danych osobowych. |
Dodaj kontrahenta: Firmę |
|
Umożliwia dodanie kontrahenta z listy firm; zaznaczenie większej liczby firm jest możliwe przy użyciu klawisza Ctrl lub zastosowania filtru rozwijalnego. |
Dodaj kontrahenta: Indywidualnego |
|
Umożliwia dodanie kontrahenta z listy klientów indywidualnych; zaznaczenie większej liczby firm jest możliwe przy użyciu klawisza Ctrl lub zastosowania filtru rozwijalnego. |
Kampania dotyczy |
|
W polu tym operator określa, których kontrahentów ma obejmować tworzona kampania; jeżeli obejmie tylko wybranych, wówczas Lista kontrahentów jest dostępna, a grupę tworzą znajdujący się w niej klienci; wybór wszystkich powoduje usunięcie kontrahentów przydzielonych do grupy, kampania będzie skierowana wówczas do wszystkich kontrahentów. |
E-mail wszystkie |
|
Zaznaczenie tego pola spowoduje automatyczne zaznaczenie przy każdym z kontrahentów listu elektronicznego jako dostępnej formy kontaktu z nim. |
E-mail prywatny wszystkie |
|
Zaznaczenie tego pola spowoduje automatyczne zaznaczenie przy każdym z kontrahentów listu elektronicznego jako dostępnej formy kontaktu z nim. |
Listy wszystkie |
|
Zaznaczenie tego pola spowoduje automatyczne zaznaczenie przy każdym z kontrahentów listu jako dostępnej formy kontaktu z nim. |
IV. Planowanie
|
||
Planowanie kampanii |
|
|
Etap |
|
Kolumna tabeli prezentuje poszczególne etapy w ramach danej kampanii marketingowej. |
Typ |
|
Kolumna tabeli prezentuje typ etapu kampanii marketingowej. |
Wysyłka automatyczna |
|
Kolumna tabeli prezentuje datę i czas automatycznej wysyłki korespondencji lub brak takiego działania. |
Postęp |
|
Kolumna tabeli prezentuje procentowy postęp w wysyłce korespondencji seryjnej. |
Nowy |
|
Przycisk otwiera kreator nowego etapu kampanii marketingowej (rysunek). Naciśnięcie przycisku Nowy wywołuje menu kontekstowe z opcjami: Zlecenie kontaktu, E-mail, List, SMS. |
Edytuj |
|
Przycisk otwiera okno edycji wybranego etapu kampanii marketingowej (rysunek). |
Usuń |
|
Przycisk usuwa zaznaczony etap kampanii marketingowej. |
Szczegóły |
|
Przycisk otwiera okno wyświetlające informacje dotyczące danego etapu. |
Uruchom |
|
Uruchamia zaznaczony etap kampanii marketingowej w danym momencie. |
Projekty |
|
Pokrętło pozwala wybrać projekt, do którego podpięta będzie kampania marketingowa. Dostępne są opcje:
|
Sprawy |
|
Przełącznik dwupozycyjny pozwala wybrać, czy dana kampania marketingowa będzie podpięta pod sprawę Korespondencja seryjna lub pod Inną sprawę, którą można dowolnie nazwać. |
Kampania może mieć dowolną ilość etapów. Należy zauważyć jednak, że każdy etap kampanii może składać się z jednego lub dwóch podetapów. Etap, który składa się:
tylko z pierwszego podetapu polega wyłącznie na rozesłaniu korespondencji seryjnej (e-mail, list, SMS); użytkownik, który chce, aby tworzony przez niego etap kampanii składał się tylko z pierwszego podetapu wybiera opcję Brak następnego kroku w edytorze etapu.
z dwóch podetapów, w którym pierwszy polega na rozesłaniu korespondencji seryjnej i rozdysponowaniu na kalendarzach wykonawców zleceń kontaktu lub tylko rozdysponowaniu zleceń kontaktu (przypomnień), a drugi na wykonaniu czynności kontaktu z kontrahentami; użytkownik, który chce, aby tworzony przez niego etap kampanii składał się z dwóch podetapów wybiera opcję Utwórz następny krok w kreatorze etapu.
Pewna firma zaplanowała kampanię marketingową skierowaną do lojalnych klientów, składającą się z dwóch etapów. Plan tejże kampanii można przedstawić w następujący sposób:
1) I etap - wysyłka E-maili; składa się z następujących podetapów:
podetap I - rozesłanie e-maili z informacją o rabacie na wybrane produkty, jako wyraz wdzięczności za długoletnią współpracę z firmą oraz rozdysponowanie na kalendarzach pracowników przypomnień o kolejnym kroku, czyli telefonach do kontrahentów objętych kampanią. Tak jak na rysunku, zaplanowano że e-maile rozesłane zostaną automatycznie 31.05.2013 o godzinie 8.00;
podetap II - na kalendarzu każdego wykonawcy, czyli prowadzącego kontrahenta po 2 dniach od rozesłania maili pojawi się przypomnienie o konieczności wykonania telefonów do kontrahentów, które prowadzić ich będzie do zdarzenia ze scenariuszem rozmowy telefonicznej; wykonawcy telefonują zatem do tychże kontrahentów z zapytaniem o skorzystanie z promocyjnej oferty skierowanej wyłącznie do nich.
2) II etap - wysyłka SMS'ów; rozpoczyna się po kilku dniach od zakończenia I etapu kampanii; składa się z następujących podetapów:
podetap I - automatyczne rozesłanie SMS'ów przypominających o atrakcyjnej ofercie;
podetap II - działanie w ramach procedury polegającej na umawianiu spotkań w celu osobistej prezentacji promocyjnych produktów.
Etap kampanii
|
||
Nazwa |
|
Pozwala na wpisanie nazwy etapu kampanii marketingowej. |
Automatycznie wykonaj dnia/o |
|
Zaznaczenie tej opcji powoduje, że korespondencja zostanie wysłana automatycznie, zgodnie z określoną datą i czasem. |
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych |
|
Pozwala na wybranie z listy opcji Uwzględnij lub Ignoruj. Wybranie opcji Uwzględnij powoduje, że korespondencja seryjna rozesłana zostanie tylko do tych spośród wybranych Adresatów, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych. |
Zgoda na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną |
|
Pozwala na wybranie z listy opcji Uwzględnij lub Ignoruj. Wybranie opcji Uwzględnij powoduje, że korespondencja seryjna rozesłana zostanie tylko do tych spośród wybranych Adresatów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną. |
Szablon E-mail/Treść SMS'a |
|
Przycisk otwiera okno, w którym użytkownik kreuje treść i wygląd E-maila/SMS'a, który rozesłany zostanie jako korespondencja seryjna w ramach kampanii (rysunek). Przycisk Szablon E-mail pojawia się, jeśli po naciśnięciu Nowy w oknie Plan z menu kontekstowego wybierzemy opcję E-mail, natomiast przycisk Treść SMS'a jeśli wybierzemy SMS. |
Parametry dodatkowe |
|
Przycisk otwiera okno Akcja (rysunek), które ma na celu prekonfigurowanie akcji automatycznej (zob. Akcje automatyczne) sterującej mechanizmem działania kampanii marketingowych. W tym miejscu można skonfigurować pewne dodatkowe parametry warunkujące wykonanie danego etapu kampanii marketingowej. Dodatkowe parametry akcji automatycznych mogą być wykorzystywane w sytuacjach takich jak opisana w powyższym przykładzie. Klienci, którzy w pierwszym etapie kampanii odmówili skorzystania z atrakcyjnej oferty, nie powinni dostawać SMS'ów przypominających o rabacie, czyli nie powinni być uwzględniani w drugim etapie kampanii marketingowej. W tym wypadku należy dodać takie warunki zadziałania akcji automatycznej, aby w drugim etapie wykluczała klientów nie zainteresowanych ofertą. |
Brak następnego kroku |
|
Wybranie tej opcji powoduje, że dany etap kampanii zakończony zostanie po wykonaniu pierwszego podetapu; nie przewiduje się drugiego podetapu w tym etapie. |
Utwórz następny krok |
|
Wybranie tej opcji powoduje, że użytkownik może zaplanować dalsze działania, czyli drugi podetap etapu kampanii marketingowej; przy pomocy pokrętła wybiera się jedną z trzech opcji:
|
Wybierz |
|
Wywołuje listę wyboru następnego kroku lub procedury. |
Opis |
|
Umożliwia wprowadzenie opisu drugiego podetapu, czyli następnego kroku lub procedury w danym etapie kampanii marketingowej. |
Scenariusz rozmowy |
|
Umożliwia wpisanie scenariusza rozmowy, który wykorzystywany będzie przez wykonawców podczas telefonowania do kontrahentów w następnym kroku. Pole to pojawia się wyłącznie po wybraniu opcji Następny krok + zdarzenie. |
Przypomnienie o następnym kroku pojawi się za... |
|
Pozwala na wpisanie liczby dni, po których na kalendarzu wykonawców pojawi się przypomnienie o wykonaniu następnego kroku, czyli drugiego podetapu. |
Wykonawca |
|
Pozwala na wybranie wykonawcy spośród:
|
Konto wysyłki |
|
Wybór z listy adresu E-mail, który wyświetlany będzie jako adres nadawcy korespondencji seryjnej. |
Okno kreatora e-maila:
Okno wprowadzania dodatkowych parametrów akcji automatycznej sterującej etapem kampanii marketingowej:
(zob. Listy)
Lista zawiera następujące informacje na temat istniejących w Systemie kampanii marketingowych:
nazwa
rabat
ważna od
ważna do
odbiorcy E–mail
odbiorcy Poczty
Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście kampanii marketingowych:
Szczegóły |
|
Wywołuje nieedytowalne okno zawierające szczegółowe informacje na temat zaznaczonej kampanii marketingowej, listę produktów, adresatów oraz opis (rysunek). |
Edytuj |
|
Otwiera kreator kampanii marketingowej w trybie edycji dla zaznaczonej pozycji. |
Usuń |
|
Usuwa wybraną kampanię marketingową. |
Poczta |
|
Otwiera okno Ustawienia dla korespondencji seryjnej dla wszystkich kontrahentów przydzielonych do danej kampanii marketingowej, którzy zgodzili się na przyjmowanie korespondencji (rysunek). |
E–mail |
|
Otwiera okno Nowy list (zob. Poczta) uwzględniając wszystkich odbiorców e–mail z danej kampanii marketingowej. |
Filtr (zob. Filtrowanie)
– wyszukiwanie według nazwy kampanii;Nazwa
Aktywna – wybór wśród aktywnych (pole zaznaczone) lub nieaktywnych kampanii marketingowych;
Wszystkie typy – wyszukiwanie danej kampanii spośród wszystkich typów kampanii marketingowych;
Data – wyszukiwanie kampanii według okresu ważności kampanii w zadanym okresie od/do.
11.2.A. Ustawienia dla korespondencji seryjnej
Okno Ustawień dla korespondencji seryjnej (rysunek) składa się z trzech elementów: okna edycji, dolnego panelu przycisków oraz okna podglądu.
Okno edycji
W centralnym punkcie okna edycji (rysunek) znajduje się dostępny obszar roboczy wraz z elementami, które mogą zostać umieszczone na wydruku. Elementami tymi są podstawowe informacje zawarte w systemie na temat danego kontrahenta: Imię i Nazwisko lub Nazwa Firmy, Ulica i Numer, Kod Poczty, Miasto, Skrytka pocztowa. Każdy z nich może zostać umieszczony w dowolnym miejscu obszaru roboczego, a wybór tego, który pojawi się na wydruku, zależy od operatora. Należy pamiętać, iż obecność któregokolwiek z elementów na wydruku jest uzależniona od ilości zgromadzonych na temat kontrahenta danych. Poszczególne obiekty mogą być modyfikowane osobno lub wspólnie po uprzednim zaznaczeniu ich przy pomocy wskaźnika myszy i klawisza Shift. Istnieje również możliwość chwilowego powiększenia obszaru roboczego, w tym celu należy użyć klawisza Ctrl. Jeżeli operator zmieni położenie dowolnego elementu w obszarze roboczym, może się to wiązać z przysłonięciem innego elementu, wówczas w oknie podglądu pojawią się one w innych kolorach. Z powodu różnych długości nazw elementów dla różnych firm w ramach tworzonej korespondencji seryjnej, istnieje niebezpieczeństwo, iż niektóre znajdą się poza obszarem roboczym. System zasygnalizuje to zmieniając kolor podglądu na czerwony.
Powyżej obszaru roboczego znajduje się panel przycisków odpowiedzialnych za formatowanie dowolnego elementu oraz wydruk, poniżej zaś narzędzia służące rozmieszczaniu ich w obszarze roboczym.
|
uruchamia okno wyboru kroju, wielkości i koloru czcionki dla zaznaczonego w obszarze roboczym elementu |
|
|
pogrubienie czcionki zaznaczonego elementu |
|
|
podkreślenie czcionki zaznaczonego elementu |
|
|
pochylenie czcionki zaznaczonego elementu |
|
|
zmiana koloru czcionki zaznaczonego elementu |
|
|
wyśrodkowanie zaznaczonego elementu w obszarze roboczym |
|
|
decyduje o obecności zaznaczonego elementu na wydruku, jeżeli jest wciśnięty, wówczas dany obiekt pojawia się na wydruku |
|
Czcionka |
|
krój i rozmiar czcionki zaznaczonego elementu |
Auto |
|
przycisk przywraca początkowe ustawienia zaznaczonego elementu związane z krojem i wielkością czcionki oraz jego położeniem w obszarze roboczym |
Lewy |
|
odstęp wybranego elementu od lewej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów |
Górny |
|
odstęp wybranego elementu od górnej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów |
Okno pomocnicze [cm] |
|
zaznaczenie pola powoduje pojawienie się pomocniczego okna, w którym zostają umieszczone wszystkie elementy znajdujące się w obszarze roboczym |
Lewy |
|
odległość okna pomocniczego od lewej krawędzi obszaru roboczego |
Górny |
|
odległość okna pomocniczego od górnej krawędzi obszaru roboczego |
szer. |
|
szerokość okna pomocniczego |
wys. |
|
wysokość okna pomocniczego |
Dolny panel przycisków
Lewy | odstęp wybranego elementu od lewej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów | |
Górny | odstęp wybranego elementu od górnej krawędzi obszaru roboczego; pole pojawia się dopiero w momencie zaznaczenia jednego z elementów | |
Okno pomocnicze [cm] | zaznaczenie pola powoduje pojawienie się pomocniczego okna, w którym zostają umieszczone wszystkie elementy znajdujące się w obszarze roboczym | |
Lewy | odległość okna pomocniczego od lewej krawędzi obszaru roboczego | |
Górny | odległość okna pomocniczego od górnej krawędzi obszaru roboczego | |
szer. | szerokość okna pomocniczego | |
wys. | wysokość okna pomocniczego | |
Drukuj | pole umożliwia drukowanie naklejek bądź jednego adresu na stronie | |
Kolumny | liczba kolumn naklejek drukowanych na jednej stronie w dostępnym obszarze; pole jest aktywne po wyborze drukowania naklejek, po modyfikacji tej wartości system automatycznie zmienia wielkość dostępnego obszaru roboczego do rozmiaru pojedynczej nalepki | |
Wiersze | liczba wierszy naklejek drukowanych na jednej stronie w dostępnym obszarze; pole jest aktywne po wyborze drukowania naklejek, po modyfikacji tej wartości system automatycznie zmienia wielkość dostępnego obszaru roboczego do rozmiaru pojedynczej nalepki | |
Wybierz skaner | wybiera skaner spośród zainstalowanych na stanowisku komputerowym | |
Skanuj | uruchamia skanowanie, wykorzystując wybrany skaner | |
Otwórz | umożliwia otwarcie zapisanego wcześniej szablonu | |
Drukuj | umożliwia wydrukowanie wszystkich stworzonych dokumentów | |
Zapisz | zapisuje wraz z opisem stworzony szablon | |
Wyjście | zamyka okno Ustawień dla korespondencji seryjnej |
Okno podglądu
W obszarze tym (rysunek) operator może dokładnie przeglądać dokumenty do korespondencji seryjnej stworzone dla każdego klienta z grupy, który ma otrzymać przesyłkę. Każdy z dokumentów może zostać powiększony przy pomocy lupy. Powrót do wyjściowego rozmiaru strony następuje po naciśnięciu obszaru Podgląd wydruku.
|
umożliwia wybór pionowej orientacji strony |
|
|
umożliwia wybór poziomej orientacji strony |
|
umożliwia przejście wstecz i podgląd dokumentu dla innego kontrahenta w grupie; numer bieżącego dokumentu oraz ogólna ich liczba znajduje się na lewo od przycisku |
||
umożliwia przejście w przód i podgląd dokumentu dla innego kontrahenta w grupie; numer bieżącego dokumentu oraz ogólna ich liczba znajduje się na lewo od przycisku |
||
Ustawienia wydruku |
otwiera okno szczegółowych ustawień wydruku |
|
Lista drukarek |
umożliwia wybór z listy zainstalowanych na danym stanowisku drukarek |
|
Ustawienia wydruku
|
||
Lewy |
|
lewy margines strony |
Prawy |
|
prawy margines strony |
Górny |
|
górny margines strony |
Dolny |
|
dolny margines strony |
Zacznij od etykiety |
|
wybór pierwszego dokumentu do drukowania, wszystkie wcześniejsze zostaną pominięte |
Zakres stron |
|
umożliwia wybór pomiędzy wydrukiem wszystkich dokumentów lub bieżącej strony znajdującej się w oknie podglądu |
Drukuj linie cięcia |
|
ułatwia dzielenie wydrukowanych naklejek poprzez oddzielenie ich cienkimi liniami |
Zastosuj |
zapisuje ustawienia wydruku wprowadzone przez operatora |
Funkcjonalność ta pozwala na zmianę ceny z cennika poprzez doliczenie do niej wybranych kosztów.
Tak jak w przykładzie na rysunku, do ceny detalicznej pewnego produktu dodano koszty związane z jego transportem do odbiorcy mającego siedzibę za granicą oraz koszty gwarancji. Po przekalkulowaniu zmieniła się cena w cennikach.
Kalkulacja cenników |
||
Cennik |
Wybór z listy zdefiniowanych cenników |
|
Rodzaje kosztów dodatkowych |
|
Umożliwia zaznaczenie rodzaju usługi, dla której ma być podany cennik: transport zagraniczny, transport krajowy, koszty własne, koszty serwisu, koszty gwarancji, koszty działu, cło, marża. |
Informacje dodatkowe |
|
Pozwala na wpisanie dodatkowych informacji o cennikach |
Zakres operacji |
|
Pozwala na wybranie zakresu, jaki obejmie operacja kalkulacji cenników: Magazyn, Producent, Dostawca, Atrybuty |
Wykonaj kalkulację |
|
Wykonuje kalkulację |
Kopiowanie cenników Przykładowo funkcjonalność ta pozwala w prosty sposób określić ile procent ceny hurtowej ma stanowić cena detaliczna. |
||
Cennik źródłowy |
Pozwala na wybór z listy cennika, z którego mają być kopiowane ceny |
|
Cennik docelowy |
Pozwala na wybór z listy cennika, do którego mają być kopiowane ceny |
|
Przelicznik |
|
Pozwala na ustalenie przelicznika cen |
Informacje dodatkowe |
|
Pozwala na wpisanie informacji dodatkowych dotyczących kopiowania zaznaczonych cenników |
Wyczyść cennik docelowy |
|
Zaznaczenie tej opcji pozwala na wyczyszczenie cennika docelowego |
Zakres operacji |
|
Pozwala na wybranie zakresu, jaki obejmie operacja kopiowania cenników: Magazyn, Producent, Dostawca, Atrybuty |
Kopiuj |
|
Wykonuje operację kopiowania zaznaczonego cennika |
Taryfikator jest opcją menu głównego, za pomocą której można określić stawkę godzinową dla pracownika związanego z daną sprawą, czyli świadczenia usług na rzecz klienta. Dla tego samego pracownika można zdefiniować różne stawki dla różnych spraw. Dla dwóch pracowników w związku z tą samą sprawą mogą być też przyporządkowane różne stawki.
Podobną funkcjonalnością dysponuje kreator nowej Sprawy (zob. Nowa sprawa - Taryfikator), tam jednak możliwe jest jedynie określenie stawki dla operatorów w konkretnej sprawie dla konkretnego kontrahenta. Tutaj zaznaczając opcję wszyscy/wszystkie użytkownik może nadać tą samą stawkę za świadczenie usług na rzecz klientów:
wszystkim operatorom,
za usługi wobec wszystkich kontrahentów,
we wszystkich sprawach.
Taryfikator jest używany w przypadku generacji zamówienia ze zdarzeń. Program automatycznie sprawdza, który operator pracował w związku z daną sprawą i korzystając z odpowiedniego taryfikatora przelicza liczbę godzin na kwotę do zapłaty.
Nowy taryfikator
|
|||
Operator |
wybór operatora |
||
Wszyscy |
|
umożliwia ustalenie wspólnego taryfikatora dla wszystkich operatorów |
|
Kontrahent |
wybór kontrahenta |
||
Wszyscy |
|
umożliwia ustalenie wspólnego taryfikatora dla wszystkich kontrahentów |
|
Skrót / Nazwa |
|
sposób wyświetlania kontrahentów w liście powyżej |
|
Sprawa | wybór sprawy | ||
Wszystkie |
|
umożliwia ustalenie wspólnego taryfikatora dla wszystkich spraw |
|
Stawka za godzinę |
wysokość wprowadzonego taryfikatora |
||
Waluta stawki |
waluta w jakiej ma być określona stawka |
||
Obowiązuje od |
|
data rozpoczęcia obowiązywania nowego taryfikatora |
|
Obowiązuje od |
|
godzina rozpoczęcia obowiązywania nowego taryfikatora |
Lista zawiera następujące informacje na temat taryfikatorów:
kontrahent,
sprawa,
operator,
stawka,
waluta.
Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście taryfikatorów:
Szczegóły |
|
wywołuje nieedytowalne okno, zawierające wprowadzone do bazy informacje na temat wybranego taryfikatora (kontrahent, operator, sprawa, stawka i historia zmian) |
Edytuj |
|
wywołuje kreator Nowego taryfikatora w trybie edycji, co umożliwia wprowadzenie zmian zapisanych wcześniej danych |
Usuń |
|
usuwa zaznaczony taryfikator |
Filtr (zob. Filtrowanie)
– wyszukiwanie taryfikatora według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem lub numerem NIP kontrahenta, dla którego został zdefiniowany;Kontrahenci
Kryteria stawki – wyszukiwanie taryfikatora o określonej stawce od/do;
Waluta – wyszukiwanie taryfikatora w wybranej z listy walucie;
Osoba – wyszukiwanie taryfikatora związanego z wybraną osobą;
Sprawa – wyszukiwanie taryfikatora związanego z wybraną sprawą.
System Berberis wspomaga planowanie sprzedaży. Zarówno handlowcy, jak i ich przełożeni mają możliwość brania udziału w definiowaniu planu sprzedaży. Jest on zatwierdzany przez zarządzających, jednak handlowcy mogą przedkładać własne propozycje dotyczące planu sprzedaży oraz uwagi do przedłożonych przez kierownictwo planów. Aby użytkownik mógł przedkładać propozycje planu sprzedaży musi posiadać w Systemie status handlowca; ustawienia tego dokonuje się w module Spina (zob. Ustawienia operatora- Dane operatora)
System pozwala na realizację dwóch schematów postępowania w obszarze planowania sprzedaży:
Handlowiec wychodzi z propozycją wielkości sprzedaży, jaką chce zrealizować w danym okresie, przełożony weryfikuje propozycję, zatwierdza ją lub poddaje własną propozycję.
Przełożony przedstawia plan sprzedaży dla handlowca.
Przykład - schemat 1:
Tom będący handlowcem w pewnej firmie, w I kwartale 2012 roku zrealizował sprzedaż w kwocie 40.000 zł. Wyszedł jednak z propozycją sprzedaży na II kwartał równą 20.000 zł, ponieważ w tym okresie zaplanował 2-tygodniowy urlop i wiedział, że nie będzie w stanie zrealizować tak wysokiej, jak w poprzednim okresie sprzedaży. Przełożony Toma widząc jego komentarz dotyczący urlopu zatwierdził zaproponowany przez handlowca plan sprzedaży.
Na III kwartał 2012 roku Tom zaproponował plan sprzedaży w kwocie 40.000 zł. Ponieważ obserwuje się wzrost popytu na produkty firmy, przełożony Toma stwierdził, że zaproponowany przez handlowca plan jest zbyt niski. Skorygował jego propozycję i zatwierdził plan sprzedaży na kwotę 45.000 zł.
Przykład - schemat 2:
Michał będący przełożonym handlowców w pewnej firmie sam decyduje o ich planach sprzedaży na kolejne kwartały. Widząc, że Tom w III kwartale zrealizował sprzedaż w kwocie 45.000 zł, narzucił i zatwierdził plan sprzedaży na IV kwartał w kwocie 47.000 zł.
Plany sprzedaży są definiowane, a następnie zatwierdzane przez osobę zarządzającą handlowcami, przy użyciu formularza Zatwierdzenie planu sprzedaży (rysunek).
Handlowcy mogą podawać propozycje planów sprzedaży, które także są zatwierdzane przez zarządzających przy pomocy formatki Zatwierdzanie planu sprzedaży. Po podaniu propozycji przez handlowca zarządzający może:
zatwierdzić propozycję handlowca bez wprowadzania zmian,
podać i zatwierdzić nową kwotę planowanej sprzedaży.
Typowy proces sprzedaży da się podzielić na pewne etapy, charakteryzujące się różnymi zachowaniami potencjalnego klienta, ale także działaniami sprzedawcy, podejmowanymi w celu doprowadzenia do sfinalizowania transakcji. Liczba potencjalnych klientów na ogół topnieje na poszczególnych etapach i tylko nieliczni decydują się ostatecznie na zakup. Mówi się w związku z tym o tzw. lejku sprzedaży.
Przykładowo, 100 osób przechodzi w ciągu godziny ulicą mijając sklep z odzieżą. 80 z nich odwraca głowę i spogląda na wystawę. 50 przystaje i dokładniej przypatruje się ekspozycji. 20 wchodzi do środka. 10 wykazuje większe zainteresowanie i pyta o coś sprzedawców. 5 przymierza jakąś część garderoby, a 2 osoby dokonują zakupu.
Okno Lejki sprzedaży (rysunek) służy do dokonywania prostych, wizualnych analiz opisanej powyżej sytuacji. Istotne jest przy tym porównywanie wyników (ilościowych i wartościowych) poszczególnych handlowców, planów, kampanii itp.
Każdy kolor oznacza etap działań dokonywanych w celu sfinalizowania sprzedaży, przy czym etapy definiuje się indywidualnie dla każdego przedsiębiorstwa w module administracyjnym Spina, zaś ich opis wyświetlić można naciskając przycisk Legenda (rysunek).
Spoglądając na wizualizację (rysunek) możemy od razu dostrzec, że Agnieszka i Agata mają pewne problemy z doprowadzeniem do zawarcia transakcji. Ponadto, Agnieszka niezbyt dobrze sobie radzi na etapie Przygotowanie - tu Agnieszka może nauczyć się czegoś od Agaty. Obie zaś powinny poradzić się Toma, co robić, aby działania handlowe zakończyć skutecznie.
Warto zauważyć, że praktyczne wnioski, przedstawione w powyższym przykładzie zostały wyciągnięte bez dokonywania żmudnej analizy liczb zawartych w raportach - wystarczył zaledwie rzut oka na wyświetloną grafikę!
Akcje automatyczne są to działania, samoczynnie wyzwalane przez System po spełnieniu pewnych, ustalonych wcześniej przez Użytkownika kryteriów w postaci bądź to zaistnienia pewnego zdarzenia, bądź ustalenia określonego odstępu czasu, po którym akcja automatyczna będzie wyzwalana. Istnieje także możliwość wzbudzenia akcji automatycznej przez Użytkownika doraźnie, klikając przycisk Uruchom w oknie Akcje automatyczne (rysunek).
Akcje automatyczne mogą być wykorzystywane m.in. do:
przekazywania zadań nieobecnego pracownika innemu pracownikowi,
zmian wykonawcy następnego kroku,
wysyłania korespondencji seryjnej,
tworzenia przypomnień o kontakcie z potencjalnym klientem odwiedzającym stronę internetową firmy,
i innych działań.
Przykładowo, akcja automatyczna może zostać użyta, jeśli przewidujemy nieobecność pracownika. Użycie tej opcji powoduje, że zadania wykonywane zwykle przez pracownika, który ma być nieobecny, automatycznie przydzielane będą pracownikowi, który na czas nieobecności go zastępuje. Konieczne jest zatem określenie przedziału czasowego, w jakim pracownik będzie nieobecny oraz osoby go zastępującej.
Okno Akcje automatyczne
Nowa |
|
Otwiera okno Akcja (rysunek), pozwala na utworzenie nowej akcji automatycznej. |
Edytuj |
|
Otwiera okno Akcja (rysunek), pozwala na edycję utworzonej wcześniej akcji automatycznej. |
Usuń |
|
Usuwa utworzoną akcję automatyczną. |
Historia |
|
Otwiera okno Historia (rysunek). |
Uruchom |
|
Uruchamia akcję automatyczną. Kliknięcie przycisku Uruchom wywołuje okno Potwierdzenie (rysunek) z zapytaniem o potwierdzenie uruchomienia akcji. |
Zamknij |
|
Zamyka okno Akcje automatyczne. |
Okno to wyposażone jest także w menu kontekstowe, które pojawia się po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na polu danej akcji automatycznej (rysunek). Menu kontekstowe wyposażone jest w funkcje Edytuj, Usuń, Historia, które wywołują identyczne zdarzenia, jak naciśnięcie przycisków o takiej samej nazwie, znajdujących się na dolnej belce.
Okno Akcja
Nazwa | Umożliwia wpisanie nazwy akcji automatycznej. | |
Aktywna/Nieaktywna | Przełącznik służący do włączania lub wyłączania akcji automatycznej. | |
Kiedy akcja zostanie wykonana | Umożliwia wybór pomiędzy czasowym a zdarzeniowym określeniem momentu zadziałania akcji automatycznej. | |
Co... | Określenie odstępu czasowego po jakim akcja
automatyczna jest powtarzana. Wybieramy, jeśli chcemy, aby dana akcja automatyczna powtarzała się cyklicznie w odstępie czasowym np. co 24 godziny. |
|
Po zdarzeniu | Wybór z listy zdarzenia, po którym akcja automatyczna
jest realizowana. Zdarzeniem takim może być utworzenie następnego kroku lub przypomnienia, które dedykowane są osobie, która w momencie jego planowej realizacji będzie nieobecna. |
|
Co ma nastąpić |
Wybór z listy działania, które następuje po zaistnieniu zdarzenia lub przekroczeniu określonego wcześniej przedziału czasowego. W naszym przykładzie będzie to zmiana wykonawcy następnego kroku z osoby nieobecnej na zastępującą ją. |
|
Opis |
Kliknięcie przywołuje okno z opisem akcji. Okno Opis akcji zawiera informacje dotyczące działania akcji automatycznej oraz opis zmiennych stosowanych w polu Parametry. |
|
Warunki dodatkowe | Umożliwia określenie dodatkowych warunków, spełnienie których pozwoli na zadziałanie akcji automatycznej. | |
Nazwa |
Pole uzupełniane po naciśnięciu przycisku Dodaj i wyborze jednej z dostępnych opcji w pojawiającym się po naciśnięciu oknie Wybór opcji filtrowania (rysunek). |
|
Warunek | Wybór warunku z rozwijanej listy warunków. Przykładowo: "równe" - wybieramy, gdy chcemy określić nazwisko pracownika, który jest nieobecny, "pomiędzy" - wybieramy, gdy chcemy określić przedział czasowy nieobecności pracownika. |
|
Wartość 1 | Umożliwia wpisanie pierwszej wartości warunkującej
zadziałanie akcji automatycznej oraz jej ramy czasowe. Wartością tą może być w tym przypadku nazwisko pracownika oraz pierwszy dzień urlopu, czyli jego nieobecności. |
|
Wartość 2 | Umożliwia wpisanie drugiej
wartości warunkującej zadziałanie akcji automatycznej oraz jej ramy
czasowe. Pole to zazwyczaj wykorzystywane jest do określania daty końcowej jakiegoś zdarzenia. Wartością tą w tym przypadku będzie ostatni dzień urlopu, czyli nieobecności pracownika. |
|
Dodaj |
Powoduje otworzenie okna Wybór opcji filtrowania (rysunek), które służy do wybierania kryteriów jako warunków dodatkowych zadziałania akcji automatycznej. Aby wybrać opcje filtrowania, należy zaznaczyć opcję dostępną w oknie Wybór opcji filtrowania i nacisnąć przycisk Wybierz. Możliwy jest wybór dowolnej liczby kryteriów z dostępnej w oknie listy opcji filtrowania. |
|
Usuń | Umożliwia usunięcie zaznaczonej znakiem pozycji w polu Warunki dodatkowe. | |
Parametry |
W polu tym wyświetlane są parametry konieczne do zadziałania akcji automatycznej, czyli określenie zmiennych, wedle których wyzwolone zostanie działanie. Parametry przydzielane są automatycznie po wyborze opcji w polu Co ma nastąpić. |
|
Nazwa |
Pole to zawiera nazwę parametru, który jest przydzielany automatycznie po wyborze opcji w polu Co ma nastąpić. Przykładowo, jeśli działanie akcji automatycznej polega na zmianie wykonawcy następnego kroku, to w polu Parametry pojawiają się dwie zmienne: Zastępujący i Alternatywny zastępujący, którym (w kolejności) zostanie przydzielone wykonanie następnego kroku podczas nieobecności pracownika Edwarda. |
|
Wartość |
W polu tym określa się wartość parametru zgodnie z opisem dostępnym po naciśnięciu przycisku Opis. W przypadku, gdy wartością jest osoba (Zastępujący, Alternatywny zastępujący, Wykonawca, Alternatywny wykonawca, Nowy wykonawca) możliwy jest jej wybór z listy osób, dostępnej po naciśnięciu przycisku znajdującego się po prawej stronie pola i zatwierdzeniu przyciskiem Wybierz lub po rozwinięciu dostępnej w obszarze pola listy. |
|
Zapisz | Zapisuje nowe akcje automatyczne oraz zmiany naniesione w utworzonych wcześniej akcjach automatycznych. | |
Anuluj |
Anuluje nowe akcje automatyczne oraz wszelkie zmiany naniesione w utworzonych wcześniej akcjach automatycznych przed ich zapisaniem. |
Okno Historia
Wybór przedziału czasu podglądu historii akcji automatycznej |
Pokrętło umożliwia wybór przedziału czasu, z jakiego chcemy, aby w oknie pojawiła się historia akcji automatycznej. Dostępne są cztery opcje: dziś, ostatnie 7 dni, ostatnie 30 dni, wszystko. |
|
Odśwież | Służy do zatwierdzania zmian pokrętła wyboru przedziału czasu. | |
Zamknij | Zamyka okno Historia. |
Nazwa reguły | Wyświetla nazwę akcji automatycznej. | |
Akcja | Wyświetla polecenie akcji automatycznej. | |
Rozpoczęto | Wyświetla datę i czas rozpoczęcia. |
Zakończono | Wyświetla datę i czas zakończenia. |
Konfiguracja punktacji pozwala na ustalenie odpowiedniej liczby punktów, przydzielanych za odwiedzenie strony internetowej Użytkownika Systemu (zob. Punkty dla kontrahentów). Punkty te są rejestrowane i podsumowywane w sprawie dotyczącej danego klienta z odpowiednim ich połowicznym zanikiem, wynikającym z braku zainteresowania stroną internetową Użytkownika (zob. Perspektywa).
URL | Pole wyświetla ustalony wcześniej adres strony internetowej Użytkownika, za odwiedzanie której przyznawane są punkty. | |
Źródło wejścia | Pole wyświetla wybrane wcześniej z listy źródło wejścia na stronę internetową. | |
Czas przebywania na stronie [s] | Pole wyświetla czas przebywania na stronie internetowej. | |
Liczba przyznanych punktów | Pole wyświetla liczbę przyznanych punktów za przebywanie na stronie internetowej. | |
Okres połowicznego zaniku punktów | Umożliwia wpisanie liczby dni, po których o połowę zmniejsza się liczba przyznanych punktów, wynikająca z braku dalszego zainteresowania stroną internetową. | |
Nowy | Przycisk przywołuje okno rzeczywistej konfiguracji punktacji (rysunek), umożliwiając wprowadzenie nowej konfiguracji. | |
Edytuj |
Przycisk przywołuje okno rzeczywistej konfiguracji punktacji, umożliwiając naniesienie zmian (rysunek) w obrębie wcześniej utworzonej konfiguracji. |
|
Usuń | Umożliwia usunięcie zaznaczonego pola konfiguracji punktacji. | |
Kopiuj |
Umożliwia skopiowanie zaznaczonego pola konfiguracji punktacji. |
|
Zapisz | Zapisuje nowowprowadzone konfiguracje i zmiany naniesione w obrębie wcześniejszych konfiguracji. | |
Anuluj | Anuluje nowowprowadzone konfiguracje i zmiany
naniesione w obrębie wcześniejszych konfiguracji.
|
URL | Umożliwia wpisanie adresu internetowego strony, za której odwiedzanie Użytkownik chce przyznawać punkty. | |
Źródło wejścia |
Umożliwia wybrane z dostępnej listy źródła wejścia na stronę internetową. W ten sposób Użytkownik różnicuje także punktację w zależności od źródła wejścia na stronę internetową. Dostępne są następujące sposoby: bezpośrednie wpisanie adresu internetowego, wejście z innej strony internetowej, wejście z boksu reklamowego, użycie wyszukiwarki, wejście z maila, w którym znajduje się link do strony lub wejście z dowolnego źródła. |
|
Czas przebywania na stronie [s] | Umożliwia wpisanie czasu w sekundach, po którym za przebywanie na stronie internetowej Użytkownika przydzielane są punkty. | |
Liczba przyznanych punktów | Umożliwia wpisanie liczby punktów, które przydzielane są za przebywanie na stronie internetowej Użytkownika w określonym przedziale czasu. | |
Nowy | Przycisk powoduje pojawienie się kolejnego pola, umożliwiającego określenie liczby punktów za czas przebywania na stronie internetowej. | |
Usuń |
Przycisk powoduje usunięcie zaznaczonego pola, umożliwiającego określenie liczby punktów za czas przebywania na stronie internetowej. |
|
Zapisz | Umożliwia zapisanie wprowadzonej konfiguracji punktacji. | |
Anuluj |
Umożliwia anulowanie wprowadzonej konfiguracji punktacji. |