Zmiany wprowadzone od opublikowania wersji 9.0.0.0 do wersji obecnej
Wersja 12.2.1.0
Data wydania: 11.12.2024
Nowe funkcjonalności
- Umożliwiono harmonogramowanie produkcji dla pojedynczych zleceń zawierających wiele produktów finalnych.
- Całkowicie przebudowano kreator rozdzielania pozycji zamówień, uwzględniając przy tym potrzeby gospodarki opakowaniami.
- Całkowicie przebudowano formularz "Rezerwacje i dostawy", uwzględniając przy tym potrzeby gospodarki opakowaniami.
- Na formularzu "Szczegóły zlecenia produkcyjnego" dodano informację o dacie utworzenia zlecenia.
- Udoskonalono sposób opróżniania kosza w kliencie poczty, w szczególności pozwalając na przerwanie procesu w dowolnym momencie.
Poprawki
- Poprawiono działanie harmonogramu produkcji w niektórych, specyficznych przypadkach.
- Poprawiono generowanie plików JPK.
- Poprawiono responsywność i stabilność różnych elementów Systemu.
- Wprowadzono cały szereg drobnych poprawek i udoskonaleń, głównie o charakterze estetycznym i ergonomicznym.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 12.2.0.0
Data wydania: 20.11.2024
Nowe funkcjonalności
- Istotnie udoskonalono i rozbudowano funkcjonalność symulacji produkcyjnych; w szczególności dodano opcję wykonywania operacji na kalendarzach gniazd oraz na kalendarzach grupowych w trybie symulacji.
- Rozbudowano i zautomatyzowano funkcjonalność gospodarowania opakowaniami.
- Do menu "Produkcja" dodano polecenie „Alerty ”, otwierające formularz, który wyświetla komunikaty o problemach z realizowanymi zleceniami produkcyjnymi (tylko Ramus Globalis).
- Do menu "Projekty" dodano polecenie „Alerty”, otwierające formularz, który wyświetla komunikaty o problemach z realizowanymi projektami (tylko Tignum+).
- Do menu "Personel" dodano formularz "Lista obecności”, dotyczący wszystkich pracowników.
- Do menu "Produkcja" dodano formularz "Lista obecności”, dotyczący pracowników produkcyjnych.
- Do menu "Kontrahenci" dodano polecenie "Scal kontrahentów", otwierające formularz, który umożliwia scalanie wybranych kontrahentów.
- W kreatorze produktu umożliwiono tworzenie serwisowych kart technologicznych, zawierających czynności, które powinny być wykonane podczas przeglądu określonego urządzenia.
- W kreatorze procesu serwisowego umożliwiono dodawanie listy czynności do wykonania podczas przeglądu, bazującej na serwisowej karcie technologicznej, zdefiniowanej w kreatorze produktu.
- W kreatorze zamówienia umożliwiono manualne dodawanie rabatów do listy rabatów wybranych.
- W kreatorze faktury umożliwiono wystawienie dokumentu o wartości ujemnej.
- Na liście spraw umieszczono przycisk "Podsumowanie CRM", otwierający formularz, który udostępnia szereg diagramów, obrazujących różne parametry wybranych spraw (tyko Tignum+).
- Do listy produktów dodano opcję menu kontekstowego "Sprzedaż", otwierającą formularz, który pokazuje historię sprzedaży danego produktu do wybranego kontrahenta (Tylko Tignum+).
- Na liście zleceń produkcyjnych umieszczono przełącznik, pozwalający włączać lub wyłączać funkcję sprawdzania dostępności komponentów.
- Na liście operacji, do menu kontekstowego dodano polecenie "Mapa procesu", otwierające formularz, który przedstawia przebieg procesu technologicznego w formie graficznej (tylko Ramus Globalis).
- Do formularza "Szczegóły zlecenia produkcyjnego" dodano elementy wizualizacji graficznej.
- Do formularza "Szczegóły operacji technologicznej” dodano alerty o przekroczeniu terminu oraz czasu realizacji.
- Do formularza „Mapa procesu technologicznego” dodano przycisk „Diagram operacji”, otwierający formularz, który prezentuje informacje na temat poszczególnych operacji technologicznych w formie graficznej (tylko Ramus Globalis).
- W generatorze zamówień do dostawców dodano w menu kontekstowym opcję uwzględniania rabatu z zamówienia sprzedażowego.
- W formularzu "Lejki sprzedaży" przebudowano warstwę graficzną.
- W kliencie poczty elektronicznej wprowadzono obsługę załączników ICS.
- W module Bacca umożliwiono graficzną wizualizację raportów w formie różnego rodzaju diagramów (tylko Bacca+).
Poprawki
- Rozwiązano problem z generowaniem w pewnych sytuacjach błędnych wpisów podczas korygowania dokumentów kosztowych.
- Rozwiązano problem polegający na pokazywaniu zerowych stanów magazynowych w kreatorze rozdzielania zamówień sprzedażowych.
- Rozwiązano problem polegający na nieusuwaniu rezerwacji podczas korygowania faktur bez dokumentów magazynowych.
- Rozwiązano problem ze stabilnością kreatora zamówienia podczas zmiany dostawcy
- Poprawiono działanie map OpenStreet (wyświetlanie lokalizacji).
- Poprawiono działanie harmonogramu produkcji dla długotrwałych operacji technologicznych.
- Wprowadzono cały szereg poprawek i udoskonaleń o charakterze graficznym i ergonomicznym.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 12.0.0.5
Data wydania: 25.07.2024
Poprawki
- Rozwiązano problemy z korzystaniem z klienta poczty uruchamianego jako niezależne okno.
- Rozwiązano problem z błędnym wyliczaniem rzeczywistego stanu magazynowego w pewnych przypadkach, gdy jest on zerowy.
- Rozwiązano problem z dodawaniem do zamówienia sprzedażowego produktów bez cen cennikowych.
- Wprowadzono kilka drobnych poprawek o charakterze graficznym.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 12.0.0.0
Data wydania: 03.07.2024
Nowe funkcjonalności
- Przystosowano System do współpracy z serwerem PostgreSQL 14.
- Przystosowano System do współpracy z Krajowym Systemem E-faktur (KSEF).
- Wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie przed cyberatakami.
- W menu Produkcja wprowadzono funkcjonalność tzw. symulacji produkcyjnych, która w szczególności pozwala badać, jak zmieni się plan produkcji, jeżeli przyjęte zostaną nowe zamówienia z priorytetowym terminem realizacji (tylko Ramus Globalis).
- W menu Produkcja wprowadzono funkcjonalność zarządzania gniazdami produkcyjnymi, pozwalającą automatycznie minimalizować liczbę przezbrojeń, a także w wygodny sposób dokonywać czasowych blokad gniazd produkcyjnych (tylko Ramus Globalis).
- W kreatorze produktu, na zakładce Opakowania wprowadzono możliwość dodawania tzw. opakowań produktowych, czyli opakowań, które same są produktami (tylko Radix+).
- Na liście produktów, formularzu szczegółów produktu, w kreatorach zamówienia, oferty, zamówienia do dostawcy oraz zlecenia produkcyjnego dodano przełączniki, które - w zależności od położenia - pozwalają przy zliczaniu ilości produktów uwzględniać lub nie te, znajdujące się w opakowaniach produktowych (tylko Radix+).
- Do kreatora zamówienia w menu kontekstowym dodano opcję "Opakowania", pozwalającą zamienić produkt na jedno z jego opakowań produktowych (tylko Radix+).
- Do kreatora zamówienia w menu kontekstowym dodano opcję "Zapakuj", zamieniającą produkt na jego opakowania produktowe z uwzględnieniem podanej ilości (tylko Radix+).
- Do kreatora zamówienia dodano przyciski pozwalające wprowadzić ceny lub marże ostatnio użyte dla wybranego klienta.
- Do formularza historii sprzedaży, dostępnego w kreatorze zamówienia, w menu kontekstowym dodano opcje wyboru marży lub ceny, które mają zostać użyta w nowym zamówieniu.
- Do listy zamówień w menu kontekstowym dodano możliwość zmiany stanu zamówienia.
- Wprowadzono opcjonalne generowanie zlecenia magazynowego bezpośrednio z zamówienia, podczas zmiany jego stanu na "Do realizacji" (tylko Radix+).
- Całkowicie przebudowano formularz szczegółów zamówienia - między innymi dodano kolumnę pokazującą ilości produktów dostępnych do wydania (stan rzeczywisty pomniejszony o ilości z zamówień ze statusem "Do realizacji". Dodano też informacje o marżach na każdą pozycję i marży całkowitej (domyślnie ukryte).
- Do kreatora kampanii marketingowej dodano opcję wyboru pracowników (lub ich stanowisk) uprawnionych do stosowania rabatów.
- W kreatorze zamówienia udostępniono jedynie rabaty z tych kampanii marketingowych, do których uprawnienia posiada wybrany pracownik.
- W kreatorze paragonu umożliwiono błyskawiczne wprowadzanie danych przy użyciu czytnika kodów kreskowych ("tryb supermarketu").
- Do formularza obsługująceggo zarządzanie cennikami dodano przycisk otwierający podformularz, który pozwala edytować poszczególne ceny z wybranego cennika oraz jego zakresu.
- Do listy zobowiązań, w menu kontekstowym dodano wywołanie kreatora kompensaty.
- Do kreatora listu przewozowego dodano opcję wyboru departamentu odbiorcy.
- W kreatorze egzemplarza umieszczono zakładkę pozwalającą dodawać załączniki.
- Do formularza szczegółów egzemplarza dodano listę załączników.
- W bazie wiedzy przebudowano okno podglądu oraz kreator notatki, a także umożliwiono dodawanie załączników metodą drag & drop.
- W kreatorze sprawy z listy zasobów sprzętowych usunięto gniazda produkcyjne.
- Wprowadzono nowy sposób dyskretnego przypominania o czynnościach do wykonania i przychodzących wiadomościach e-mail.
Poprawki
- W kreatorze projektu rozwiązano problem z dodawaniem spraw.
- W kreatorze oferty uproszczono dodawanie załączników.
- W kliencie poczty poprawiono działanie opcji "Uwzględnij również treść i załączniki".
- W kliencie poczty rozwiązano problem z automatycznym odznaczaniem zaznaczonych maili.
- W kreatorze oferty poprawiono zachowanie listy produktów w przypadku włączonego grupowania .
- W kreatorze faktury zaliczkowej wystawianej z faktury pro forma rozwiązano problem z brakiem aktualizacji wystawcy.
- W kreatorze dokumentu MM rozwiązano problem z ładowaniem produktów podczas edycji.
- W dokumentach MM+ i MM- zsynchronizowano pola "Uwagi".
- Rozwiązano problem z kontynuacją zapotrzebowania zakupowego.
- Rozwiązano problem z błędnym zapisem danych po dokonaniu korekty dokumentu PZ.
- W module Ramus Factor rozwiązano problem z widocznością operacji technologicznych przydzielonych pracownikowi z imienia i nazwiska.
- W kreatorach zamówienia i oferty dodano zapamiętywanie ostatnio użytego filtru.
- Wprowadzono cały szereg pomniejszych poprawek o charakterze graficznym i ergonomicznym.
Nie wymaga aktualizacji serwera - za wyjątkiem przejścia na PostggreSQL 14.
Wersja 11.2.7.0
Data wydania: 30.01.2024
Nowe funkcjonalności
- W kreatorze zamówienia dodano możliwość wprowadzenia globalnego rabatu na wszystkie pozycje
- W kreatorze korekty zobowiązania umożliwiono korygowanie dokumentów, w których do pozycji na PZ doliczone zostały koszty (np. transportu).
- Na liście zdarzeń umożliwiono wyświetlanie zobowiązań w sprawie MPK, do której zostały one przydzielone
- W module analitycznym Bacca wprowadzono nowe pola i filtry do wzorców raportów dotyczących produkcji oraz sprzedaży
- W module administracyjnym Spina wprowadzono możliwość dodawania opisów do kodów CN
- W module administracyjnym Spina rozbudowano szablon importu produktów
Poprawki
- Na liście kontrahentów zoptymalizowano mechanizm szybkiej filtracji
- Na liście projektów rozwiązano problem z filtrowaniem po sprawach zamkniętych
- Na liście dokumentów magazynowych rozwiązano problem z edycją dokumentu WZ
- W oknie poczty rozwiązano problem z widocznością załączników w mailach wysyłanych z niektórych klientów pocztowych (głównie Apple)
- W module administracyjnym Spina udoskonalono formularz obsługi skryptów
- Poprawiono wygląd kreatora inwentaryzacji
- Rozwiązano problem z kreatorem korekty faktury dla ilości ułamkowych
- Wprowadzono szereg innych drobnych poprawek i udoskonaleń, między innymi dotyczących lejków sprzedaży, dekompletacji produktów oraz tworzenia zobowiązań.
Nie wymaga aktualizacji serwera
Wersja 11.2.3.0
Data wydania: 29.09.2023
Nowe funkcjonalności
- Wprowadzono opcję rejestrowania dostępu użytkownika do danych w trybie przeglądania, w różnych elementach Systemu (w szczególności dotyczących danych osobowych)
- W module Spina dodano formularz pozwalający wybrać te elementy Systemu, do których dostęp w trybie przeglądania danych będzie rejestrowany
- Na formularzu szczegółów zdarzenia dodano zakładkę "Historia", prezentującą kolejne zmiany opisu zdarzenia oraz inne istotne informacje
- W kliencie poczty, w filtrze, dodano przełącznik, pozwalający uwzględniać lub nie treść i załączniki
- W module Ramus Factor wprowadzono możliwość przypisania pracownika do gniazda produkcyjnego na pewien okres czasu tak, aby nie musiał on skanować swojego identyfikatora przy wykonywaniu każdej operacji
- W module Spina dodano narzędzie do importu kart technologicznych
Poprawki
- Wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie, uniemożliwiające dostęp do danych osobom, które w sposób nieuprawniony weszłyby w posiadanie tzw. hasła specjalnego
- Usunięto nieużywane odwołania do silnika Internet Explorer, które mimo to mogłyby skutkować problemami z uruchomieniem Systemu Berberis po ostatecznym wyłączeniu IE przez firmę Microsoft
- Zabezpieczono kreatory produktu i zlecenia produkcyjnego przed możliwością wprowadzenia nieprawidłowych danych dotyczących produkcji
- W module Ramus Factor uwzględniono operacje do wykonania przez dowolnego użytkownika (opcja "Wszyscy")
- W module Spina wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia przed możliwością wprowadzenia nieprawidłowych parametrów okien czasowych gniazd produkcyjnych
- Rozwiązano problem z autoryzacją poprzez Active Directory w przypadku wykorzystania serwera LDAP
Nie wymaga aktualizacji serwera
Wersja 11.1.0.0
Data wydania: 30.05.2023
Nowe funkcjonalności
- W kreatorze produktu dodano opcję wyświetlania interaktywnej mapy procesu produkcyjnego, pozwalającej w wizualny sposób modelować takie procesy (tylko Ramus Globalis)
- Analogiczną mapę, lecz tylko w trybie podglądu dodano w widoku struktury produktu (tylko Ramus Globalis)
- Na liście zleceń produkcyjnych i na harmonogramie produkcji (kalendarz or lista operacji) udostępniono widok mapy rzeczywistego procesu produkcyjnego (tylko Ramus Globalis)
- Na formularzu szczegółów operacji dodano imię i nazwisko kontrolera jakości
- W kreatorze dokumentu PW dodano funkcję wypełniania listy egzemplarzy numerami seryjnymi, wprowadzonymi w module Ramus Factor
- W kreatorze dokumentu PZ dodano funkcjonalność kontroli jakości
- W module Spina, na formularzu edycji operatora, w zakładce "Stanowiska" dodano kolumnę "Priorytet użycia", jak również formularz pozwalający na wprowadzenie lub edycję takiego priorytetu (tylko Ramus Globalis)
- W module Ramus Factor wprowadzono sortowanie operacji do wykonania według priorytetów użycia pracowników produkcyjnych (tylko Ramus Globalis)
- W module Ramus Factor dodano opcję wczytywania parametrów z pliku ini
- Przebudowano wygląd modułu Ramus Factor
- W module Spina, na formularzu edycji departamentu dodano pole "Hala produkcyjna"; zaznaczenie tego pola powoduje, że wyłącznie osoby oraz stanowiska z określonego departamentu widoczne są podczas definiowania kart technologicznych oraz tworzenia zleceń produkcyjnych
- W module Spina, na formularzu edycji rodzaju zdarzenia dodano pole pozwalające wprowadzić identyfikator zachowania specjalnego
- Usunięto z Systemu odwołania do silnika Internet Explorer i zastąpiono go silnikiem niezależnym od MS Windows
- Zaktualizowano moduł JPK
Poprawki
- W kreatorze oferty usunięto z listy wyboru nieaktywne ciągi numeracyjne
- W kreatorach zamówienia do dostawcy oraz zapytania ofertowego poprawiono wygląd formularza wyboru produktu / usługi tak, aby wszystkie pola były widoczne
- Rozwiązano problem z wyświetlaniem szczegółów produktu w niektórych sytuacjach
- Rozwiązano problem z wyświetlaniem szczegółów zamkniętej inwentaryzacji
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 11.0.0.0
Data wydania: 1.03.2023
Nowe funkcjonalności
- Wprowadzono nowy moduł "Ramus Globalis" (dostępny wraz z modułem Ramus w wersji Superior), wspierający globalne zarządzanie produkcją
- W formularzu ekranowym "Harmonogram produkcji" całkowicie przebudowano listę operacji produkcyjnych
- W formularzu ekranowym "Harmonogram produkcji", na kalendarzu grupowym, w menu kontekstowym (pod prawym przyciskiem myszy), dodano polecenie "Proces produkcyjny", które zaznacza kolorem wszystkie operacje należące do tego samego zlecenia, co wybrana operacja.
- Całkowicie przebudowano formularz ekranowy "Szczegóły operacji"
- W formularzu ekranowym "Harmonogram produkcji", na liście operacji oraz na kalendarzu grupowym dodano pod prawym przyciskiem myszy opcję otwierającą nowy formularz ekranowy, służący do przesuwania operacji technologicznych na dowolny termin, z opcją sprawdzania dostępności gniazd produkcyjnych oraz rekonfiguracji terminów realizacji zleceń w przypadku konfliktów
- Zsynchronizowano terminy realizacji zleceń produkcyjnych i operacji technologicznych w przypadku przesunięć czasowych dokonywanych na poszczególnych obiektach należących do każdej z wymienionych grup
- W kreatorze sprawy dodano pole "Produkcyjna", pozwalające określać sprawy jako produkcyjne (tylko Ramus Globalis)
- Zsynchronizowano terminy realizacji zleceń produkcyjnych oraz daty otwarcia i zamknięcia spraw produkcyjnych, obejmujących odpowiednie zlecenia (tylko Ramus Globalis)
- Wprowadzono do Systemu automat wypełniający w sprawach produkcyjnych pole "Stopień realizacji" w oparciu o ilość zrealizowanych operacji technologicznych (tylko Ramus Globalis)
- Do menu "Produkcja" dodano opcję "Globalny plan produkcji", uruchamiającą formularz obrazujący na skali czasu wszystkie otwarte sprawy produkcyjne i pozwalający na ich dowolne przesuwanie ze skutkiem dla terminów realizacji zleceń produkcyjnych zawartych w tych sprawach (tylko Ramus Globalis)
- Na liście zleceń produkcyjnych, w menu kontekstowym (pod prawym przyciskiem myszy), dodano polecenie "Generuj kaskadowo", które otwiera formularz ekranowy, pozwalający wygenerować automatycznie zlecenia produkcyjne dla wszystkich półproduktów, niezbędnych do wytworzenia produktu wyjściowego z uwzględnieniem aktualnych stanów magazynowych (tylko Ramus Globalis)
- W generatorze zamówień do dostawców wprowadzono opcję zamawiania surowców potrzebnych do realizacji zleceń produkcyjnych, zaplanowanych do wykonania przed wyznaczoną datą.
- W module Ramus Factor wprowadzono opcję drukowania numerów seryjnych dla produkowanych egzemplarzy
- W module Ramus Factor wprowadzono kilka udoskonaleń o charakterze ergonomicznym
- Przebudowano generator zamówień do dostawców tak, aby możliwe było uwzględnianie potrzeb wynikających ze zleceń produkcyjnych z uwzględnieniem planowanych dat realizacji
- W module Spina, w edytorze procedur wprowadzono możliwość eksportowania procedur do plików dyskowych oraz importowania ich z takich plików.
- W module Spina, w edytorze magazynu wprowadzono możliwość grupowego przypisania do edytowanego magazynu wszystkich produktów znajdujących się w innym, wybranym magazynie.
Poprawki
- W kreatorze kontrahenta, w podkreatorze pracownika zoptymalizowano obsługę atrybutów
- Rozwiązano problem braku pamięci przy generacji dużej ilości zamówień z umów
- Rozwiązano problem z tworzeniem korekty zobowiązania wobec dostawcy po zwrocie towaru przez klienta
- Wprowadzono szereg drobnych poprawek, głównie o charakterze wizualnym i ergonomicznym
Wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.7.4
Data wydania: 31.10.2022
Nowe funkcjonalności
- Rozbudowano kreator faktury z faktury pro forma o pole "Termin płatności" oraz zmodyfikowano logikę ustalania wartości domyślnej
- Rozbudowano formularz kontroli w kreatorze dokumentu PZ o pola dotyczące kontroli jakości
Poprawki
- Rozwiązano problem z obcinaniem pierwszej cyfry podczas importu wyciągów z Banku ING
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.7.3
Data wydania: 25.10.2022
Nowe funkcjonalności
- Dodano opcję importu wyciągów bankowych dla Banku ING
Poprawki
- Rozwiązano problem z wystawianiem faktur korygujących
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.7.2
Data wydania: 17.10.2022
Nowe funkcjonalności
- Kreator dokumentu WZ przystosowano do obsługi numerów seryjnych na szablonach
- Dla faktur wystawianych z paragonu, bądź też paragonów wystawianych do faktur zautomatyzowano proces przydzielania odpowiednich oznaczeń
- Umożliwiono wystawianie faktury do paragonu bezpośrednio w menu kontekstowym na liście dokumentów sprzedaży
- Umożliwiono wystawianie paragonu do faktury bezpośrednio w menu kontekstowym na liście dokumentów sprzedaży
Poprawki
- W kreatorach zamówienia oraz faktury poprawiono wyliczanie kwot w grupie "Płatności"
- Wprowadzono szereg drobnych poprawek o charakterze wizualnym
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.7.1
Data wydania: 28.09.2022
Poprawki
- Poprawiono błąd w wyliczaniu ilości towarów na otwartym bezpośrednio z kreatora szablonie WZ, występujący w sytuacji, gdy w kreatorze tym dokonano rozbicia zamówienia.
- Rozwiązano problem nadpisywania płatności podczas przekształcania faktury pro forma w fakturę, a także w pewnych sytuacjach podczas edycji faktury
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.7.0
Data wydania: 22.09.2022
Nowe funkcjonalności
- W kreatorze produktu dodano pole "Okres gwarancji w miesiącach"
- W kreatorach zamówienia, dokumentu WZ i listu przewozowego dodano pola „telefon komórkowy” oraz „e-mail”, odnoszące się do odbiorcy
- Wprowadzono funkcję automatycznego wypełniania daty końca gwarancji dla wydawanych egzemplarzy
- W kreatorze procesu serwisowego umożliwiono wybór serwisanta z listy
- W kreatorze faktury tworzonej z faktury pro forma dodano obsługę płatności częściowych
- Do terminarza serwisowego dodano dwa nowe widoki: miesięczny i tygodniowy
- W module Spina wprowadzono możliwość przyporządkowania kolorów (widocznych w widokach terminarza) priorytetom przekazania zgłoszeń serwisowych
- W module Spina wprowadzono możliwość określenia, które priorytety przekazania zgłoszeń serwisowych skutkują widocznością zgłoszeń w aplikacji mobilnej Berberis SR
Poprawki
- W module JPK dostosowano formaty FA i VAT do aktualnych wymagań Ministerstwa Finansów
- W module JPK wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia i poprawiono treść komunikatów
- W kreatorze dokumentu PZ poprawiono błąd skutkujący naliczaniem podatku VAT dla dokumentów WNT i WNU
- Rozwiązano problem z drukowaniem raportów z drukarek fiskalnych
- Rozwiązano problem duplikowania egzemplarzy podczas ich edycji w pewnych sytuacjach
- Rozwiązano problem z obsługą apostrofu w nazwach miast
- Wprowadzono kilka innych, mniej istotnych poprawek
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.6.2
Data wydania: 25.04.2022
Nowe funkcjonalności
- W kreatorze produktu dodano pole "Kod producenta"
- W kreatorze faktur grupowych dodano opcję pobierania warunków płatności z ustawień kontrahenta
Poprawki
- Rozwiązano problem z wystawianiem niektórych typów faktur eksportowych
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.6.1
Data wydania: 14.04.2022
Poprawki
- Rozwiązano problem z tworzeniem zleceń produkcyjnych
- W szczegółach zlecenia produkcyjnego usunięto niespójność w wyświetlaniu planowanego czasu dla operacji globalnych
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.6.0
Data wydania: 12.04.2022
Nowe funkcjonalności
- W kreatorze kontrahenta wprowadzono możliwość przypisania kontrahentowi domyślnej waluty oferty
- W kreatorze kontrahenta wprowadzono możliwość przypisania kontrahentowi domyślnych szablonów różnego rodzaju faktur
- Na liście zleceń produkcyjnych wprowadzono oznaczenie kolorem czerwonym tych zleceń, które nie mogą zostać zrealizowane z powodu braku surowców
Poprawki
- Rozwiązano problem z edycją zgłoszenia serwisowego przekazanego kierownikowi
- W kreatorze procesu serwisowego wprowadzono kilka drobnych poprawek
- W kreatorze zlecenia produkcyjnego poprawiono obliczanie szacunkowego terminu zakończenia produkcji
- Poprawiono obliczanie wartości na dokumentach PW i RW, jeżeli w module Ramus Factor podczas kontroli jakości raportowane są produkty niższego gatunku lub odpady
- Zoptymalizowano zapis plików o wielkości przekraczającej 70 MB w lokalizacjach współdzielonych
- Wprowadzono poprawki na wbudowanych szablonach faktur
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.5.0
Data wydania: 22.02.2022
Nowe funkcjonalności
- W kreatorze kontrahenta wprowadzono opcję ustawianie relacji nadrzędnej dla powiązań między podmiotami
- Do terminarza serwisowego dodano zakładkę "Widok miesięczny"
- Do terminarza serwisowego dodano przycisk "Nowy serwis"
- Do terminarza serwisowego dodano przycisk "Odśwież"
- Do kreatora szybkiej notatki dodano przycisk "Nowy serwis"
- W terminarzu serwisowym umożliwiono edycję zlecenia serwisowego
- W kreatorze zlecenia serwisowego umożliwiono przekazywanie zlecenia do realizacji poprzez wybór serwisanta z listy
- W kreatorze zlecenia serwisowego umożliwiono rejestrację nowego egzemplarza produktu
- W kreatorze kampanii marketingowej zmieniono sposób wyboru produktów tak, aby pozwalał na multiselekcję przy zadanych kryteriach
Poprawki
- Rozwiązano problem z przekształcaniem zamówienia w zlecenie produkcyjne
- Wprowadzono kilka poprawek wizualnych w obrębie funkcjonalności serwisu
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.4.0
Data wydania: 20.01.2022
Nowe funkcjonalności
- Na kalendarzach produkcyjnych wprowadzono możliwość wyboru rozdzielczości czasowej
- Na kalendarzu grupowym gniazd produkcyjnych wprowadzono możliwość wyboru układu (pionowy - poziomy)
- Na karcie technologicznej produktu oraz w zleceniu produkcyjnym umożliwiono wprowadzanie czasu trwania operacji w sekundach.
- Do karty technologicznej produktu dodano opcję powiększania na cały ekran.
- Na karcie technologicznej produktu oraz w zleceniu produkcyjnym umożliwiono szeregowanie operacji zgodnie z regułą „rozpocznij po rozpoczęciu poprzedniej”.
- Na kalendarzach produkcyjnych dodano numer sprawy do opisu operacji.
Poprawki
- Na formularzu połączenia przychodzącego rozwiązano problem z dodawaniem zdarzenia.
- Na kalendarzu grupowym gniazd produkcyjnych poprawiono wyświetlanie szczegółów.
- W kreatorze produktu rozwiązano problem z usuwaniem wszystkich magazynów.
- W aplikacji „Zamówienia WWW” rozwiązano problem z pobieraniem listy produktów.
- Na listach rozwiązano problem z dodawaniem załączników po wyborze opcji „Wyślij mailem”.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.3.0
Data wydania: 9.11.2021
Poprawki
- Przywrócono sortowanie na kalendarzu serwisowym przy podglądzie i przekazaniu do realizacji.
- Przywrócono wyświetlanie wszystkich serwisantów na kalendarzu serwisowym.
- Rozwiązano problem z zapisem kreatora zlecenia produkcyjnego w sytuacji, gdy materiały zostały zaimportowane z pliku.
- Rozwiązano problem z blokowaniem pliku MS Access przez moduł administracyjny Spina po zamknięciu formularza importu kontrahentów.
- W serwerze Granum dla zapytania /storedoc/detail poprawiono wyszukiwanie spraw, które są powiązane z danym kontrahentem.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.2.0
Data wydania: 22.10.2021
Poprawki
- Rozwiązano problem z edycją zleceń produkcyjnych powiązanych z rezerwacjami operacji w magazynie.
- Rozwiązano problem z podglądem faktury położonej na biurku.
- Rozwiązano problem z działaniem kreatora procedur (ustawienia nowych procedur były ignorowane podczas ich wykonywania).
- Rozwiązano problem z zapisem korekty faktury z przypisanymi wieloma metodami płatności.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.1.1
Data wydania: 15.10.2021
Poprawki
- W kreatorze zamówienia rozwiązano problem z błędnym obliczaniem wartości rabatu
- W kreatorze faktury przywrócono działanie przycisku "Dodaj do faktury"
- W kreatorze kampanii marketingowej rozwiązano problem ze zmianą ustawienia odbiorców z "Wybrani" na "Wszyscy"
- W podkreatorze oferty rozwiązano problem występujący w sytuacji, gdy jako "Termin ważności" wybrano liczbę dni
- Na wbudowanym szablonie "Korekta Faktury Zaliczkowej" dodano brakujące pole z uwagami
- W kliencie poczty rozwiązano problem z resetowaniem podglądu wiadomości podczas odświeżania listy
- W kliencie poczty rozwiązano problem z wysyłką wiadomości e-mail zapisanej wcześniej w folderze "Kopie robocze"
- W widoku procesu dodano brakujące relacje do dokumentów MM utworzonych automatycznie ze zlecenia produkcyjnego (numer podstawy dokumentu MM- zawiera numer zlecenia)
- Na liście produktów rozwiązano problem z kopiowaniem produktu posiadającego kartę technologiczną
- Na listach rozwiązano problem z filtrowaniem w sytuacji, gdy używa się warunków opartych o pełną nazwę operatora
- Na listach przywrócono poprawne działanie opcji "Wyślij e-mailem"
- Na kartach szczegółów rozwiązano problem z podglądem oraz pobieraniem załączników
- Rozwiązano problem z dodawaniem załączników metodą "Przenieś i upuść" przy domyślnym ustawieniu przechowywania załączników w folderze współdzielonym
- W module Bacca rozwiązano problem z wyborem wartości filtrowania
- W module Spina rozwiązano problem ze zmianą nazwy gniazda produkcyjnego
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.3.0.3
Data wydania: 26.08.2021
Nowe funkcjonalności
- Rozbudowano funkcjonalność kontroli jakości o możliwość klasyfikacji odrzutów
- Wprowadzono funkcjonalność automatycznego tworzenia dokumentu MM po utworzeniu zlecenia produkcyjnego
- W kreatorze korekty faktury umożliwiono tworzenie korygowanie stawek podatku VAT dla poszczególnych pozycji
- W kreatorze oferty umożliwiono wprowadzanie parametrów: "Termin realizacji" oraz "Termin ważności" (dawniej "Data ważności") poprzez podanie daty (jak dotychczas) lub liczby dni
- W kreatorze zdarzenia umożliwiono automatyczne kopiowanie załączników do współdzielonego zasobu
- W kreatorze procesu serwisowego dodano możliwość wyboru adresu korespondencyjnego jako adresu wykonania usługi
- W kreatorze procesu serwisowego oraz na kalendarzu serwisowym ograniczono listę osób, którym można przydzielić wykonanie usługi, do operatorów oznaczonych jako "Serwisant" w ustawieniach operatora w module Spina
- W kreatorze płatności zobowiązań dodano możliwość weryfikacji podatnika podczas eksportu danych do banku
- Na liście produktów dodano możliwość sortowania po opcjach lub zamiennikach
- W module Spina dodano kolumnę NIP na szablonie uproszczonego importu kontrahentów (XLS)
- W komunikatorze wprowadzono umożliwiono dodawanie załączników metodą "przeciągnij i upuść"
Poprawki
- Zoptymalizowano wyświetlanie listy spraw
- Rozwiązano problem z odnośnikami do instrukcji kontekstowej (F1, Pomoc -> Instrukcja obsługi)
- Rozwiązano problem z wysyłką e-mailem dokumentów sprzedaży, który mógł występować przy wykorzystaniu dedykowanych szablonów klienta
- Rozwiązano problem, polegający na blokadzie podglądu faktury po jej utworzeniu z zamówienia
- Rozwiązano problem z nieprawidłowym formatem daty:
- podczas uruchomienia kalendarza produkcji
- na szczegółach zamówienia
- na szczegółach oferty
- w kreatorze pracownika
- na liście e-maili w kliencie poczty
- Poprawiono komunikat o dostępności nowej wersji
- W kreatorze zamówienia u dostawcy rozwiązano problem niepoprawnego wyliczania rabatu
- W kreatorze zdarzenia usunięto zbędny komunikat podczas dodawania z zasobu sieciowego otwartych do podglądu załączników PDF
- W kreatorze zapotrzebowania sprzedażowego rozwiązano problem z dodawaniem pozycji, polegający na podpowiadaniu cen z cennika zakupowego
- W kreatorze zdarzenia rozwiązano problem z dodawaniem szablonu dokumentu w sytuacji, gdy w module Spina ograniczono liczbę zakładek kreatora
- W kreatorze zobowiązania rozwiązano problem z filtracją podczas dodawania produktów z magazynu (przy pierwszym filtrowaniu wybrany magazyn był ignorowany)
- W kreatorze kontrahenta przywrócono poprawną kolejność zakładek
- W kreatorze zlecenia produkcyjnego przywrócono poprawne grupowanie odpadów na szablonie wydruku
- W kreatorze zobowiązania rozwiązano problem ze zbyt długim oczekiwaniem na wyświetlenie listy produktów z magazynu
- W kreatorze faktury zaliczkowej rozwiązano problem z duplikacją płatności w przypadku, gdy faktura została utworzona z faktury pro forma
- W kreatorze płatności powiększono pole z numerem zobowiązania do 30 znaków
- Na liście dokumentów magazynowych rozwiązano problem z wyświetlaniem, gdy ciąg dokumentów był zbyt długi
- W module Ramus Factor ukryto tabelkę z listą operacji w trybie rozliczania czasu pracy (RCP)
- W module Spina rozwiązano problem z zapisem kodu kreskowego nowego operatora, w przypadku wyboru wartości innej niż domyślna.
- W module JPK rozwiązano problem z generowaniem pliku JPK_FA dla okresu, w którym nie zostały utworzone żadne zamówienia
Wersja 10.2.1.0
Data wydania: 25.06.2021
Poprawki
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.2.0.0
Data wydania: 7.06.2021
Nowe funkcjonalności
- Umożliwiono przechowywanie i wyświetlanie cen z dokładnością do 3 lub 4 miejsc po przecinku
- W kreatorze kontrahenta dodano pole do wprowadzania adresów e-mail dla wysyłki faktur
- W kreatorze kontrahenta dodano maskę (z opcją wyłączenia) dla wprowadzania rachunku bankowego
- W kreatorze kontrahenta dodano pole do wprowadzania numeru KRS
- W kreatorze zobowiązania wprowadzono możliwość utworzenia nowego kontrahenta
- W kreatorze zobowiązania wprowadzono automatyczne przepisywanie z ustawień kontrahenta danych o terminie płatności, sposobie zapłaty i stawce VAT
- W kreatorze zobowiązania wprowadzono domyślne zaznaczenie opcji "Przypisz rachunek bankowy"
- W kreatorze oferty wprowadzono obsługę uprawnień do magazynów przy wyborze produktów
- W zleceniu produkcyjnym wprowadzono domyślny następny krok "Proszę dostarczyć surowce do hali", inicjujący kreator MM
- Na liście dokumentów sprzedaży wprowadzono nowy sposób podglądu wydruku
- Dodano komunikat informujący o istniejącej nocie korygującej przy próbie utworzenia kolejnej dla tego samego zobowiązania
Poprawki:
- W kreatorze zdarzenia rozwiązano problem z nieprawidłowym formatem daty przy przejściu na zakładkę następnych kroków
- W kreatorze produktu poprawiono wygląd wyboru produktów z magazynu na zakładce wyboru nowego składnika
- W kreatorze zobowiązania zoptymalizowano sposób wyboru kontrahenta
- W module JPK dla JPK_FA rozwiązano problem z generowaniem raportu gdy w danym okresie utworzono korektę ilościową zerującą
- Rozwiązano problem z ustawieniem "Automatyczne wyliczanie daty zakończenia produkcji"
- Rozwiązano problem z brakiem możliwości edycji faktury gdy zarejestrowano więcej niż 1 płatność
- Rozwiązano problem z zamawianiem kuriera DPD podczas generowania listu przewozowego
- Poprawiono treść komunikatu informującego o wykorzystaniu limitu zapytań do serwera Ministerstwa Finansów
- Rozwiązano problem z nieprawidłowym formatem daty przy próbie:
- wyświetlenia szczegółów na formatce planownia produkcji,
- dodawania załączników metodą Drag & Drop,
- kopiowania zamówienia,
- dodawania zdarzenia z następnymi krokami,
- edycji zdarzenia z następnymi krokami z kalendarza zdarzeń.
- Rozwiązano problem z wyświetlaniem struktury karty technologicznej dla produktu, który został utworzony na bazie kalkulacji z oferty
- Uniezależniono format daty na szablonach faktur od ustawień MS Windows
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.1.0.4
Data wydania: 12.04.2021
Nowe funkcjonalności
- Uzupełniono historię egzemplarza o wpis związany z jego edycją
- Uzupełniono komunikat o dostępnej nowej wersji Systemu o odsyłacz do historii zmian
Poprawki
- Rozwiązano problem z brakiem możliwości zapisu kreatora dekompletacji
- Rozwiązano problem z usuwaniem procesów serwisowych tworzonych w aplikacji Berberis SR
- Poprawiono treść komunikatu przy próbie kopiowania cennika bez przelicznika
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.1.0.3
Data wydania: 29.03.2021
Nowe funkcjonalności
- Umożliwiono przyjmowanie (PZ/PW) oraz wydawanie (RW) materiałów powierzonych z zerową ceną (szczegóły w Instrukcji obsługi)
Poprawki
- Rozwiązano problem z nadawaniem numeru zamówienia do dostawcy w sytuacji gdy było ono edytowane, bądź wysyłane mailem przed zamknięciem głównego kreatora
- Rozwiązano problem z nieprawidłowym formatem daty na liście "Do zrobienia" gdy operator posiadał jakieś zadania bez określonej daty w kalendarzu
- Rozwiązano problem z nieprawidłowym zachowaniem mechanizmu przeliczania procentu zaliczki na kwotę w kreatorze faktury zaliczkowej eksportowej
- W aplikacji Berberis SR rozwiązano problem z przydzielaniem etapu "Rozliczenie" do sprawy "Nieznana"
- W aplikacji Berberis SR rozwiązano problem z usuwaniem procesów serwisowych dotyczących egzemplarzy
Aktualizacja serwera wymagana jest tylko w przypadku korzystania z aplikacji Berberis SR.
Wersja 10.1.0.2
Data wydania: 18.03.2021
Nowe funkcjonalności
- Na liście dokumentów sprzedaży, w menu kontekstowym dodano opcję "Wystaw" -> "List przewozowy"
- W szczegółach produktu, na zakładce „Lokalizacja”/”Ilość” dodano kolumnę „Ilość”
- W module Spina, w konfiguracji interfejsu dodano opcję wyłączania domyślnego ładowania listy produktów na formularzu planowania produkcji
Poprawki
- Poprawiono obsługę formatu daty, domyślnego dla Windows 10 (dd.MM.rrrr)
- Poprawiono funkcjonalność wystawiania zlecenia produkcyjnego z formularza planowania produkcji
- Na liście zleceń produkcyjnych poprawiono wyliczanie kosztu produkcji w kolumnie „Koszt produkcji”
- Poprawiono ustawianie domyślnego szablonu faktury
- Poprawiono wyświetlanie nazwy aktualnie używanej bazy danych
- Dodano zabezpieczenie, które zapobiega uszkodzeniu krytycznych rekordów w uprawnieniach
- Zoptymalizowano usuwanie procesów serwisowych
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.1.0.1
Data wydania: 12.02.2021
Poprawki
- Rozwiązano występujący w pewnych sytuacjach problem z edycją zlecenia produkcyjnego
- Rozwiązano problem z wyliczaniem kosztów produkcji dla zleceń produkcyjnych (tylko ze statusem "Wykonano")
- Rozwiązano występujący w pewnych sytuacjach problem z wyborem dostawcy / producenta
- Rozwiązano problem z edycją produktu, który znajdował się w wielu magazynach, a użytkownik posiadał prawa dostępu tylko do jednego z nich
- Rozwiązano problem z zapisem ustawień komunikatora, jeśli nie zostały wprowadzone dane serwera wideokonferencji
- Rozwiązano problem z zapisem JPK_VAT z deklaracją, która powodowała dodawanie adnotacji "MK" dla dokumentów zakupu
- Rozwiązano problem z dodawaniem załączników metodą "przeciągnij i upuść" w oknach kreatora procesu serwisowego oraz rozliczenia
- Rozwiązano problem z odświeżaniem listy spraw po zmianie zakładki lub zamknięciu okna szczegółów sprawy
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.1.0.0
Data wydania: 29.01.2021
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość uruchomienia klienta poczty w trybie "uwolnionym", tzn. bez blokowania dostępu przez inne kreatory (ustawienie w menu "Ustawienia / Wygląd / Ogólne")
- Dodano możliwość wystawiania not korygujących
- Dodano zabezpieczenie przed wystawieniem korekty, na której nie wprowadzono zmian
- W kreatorach wprowadzono obsługę dodawania załączników metodą „przeciągnij i upuść”
- Na liście zobowiązań dodano możliwość filtrowania po sprawach MPK
- W karcie technologicznej dodano pole 'Koszt stały' dla materiałów i operacji (po jego zaznaczeniu koszt i czas nie jest mnożony przez liczbę produkowanych wyrobów)
- Na liście zleceń produkcyjnych dodano kolumnę "Koszt produkcji" (wyliczany automatycznie po wykonaniu zlecenia)
- W kreatorze dokumentu MM rozbudowano domyślny algorytm uzupełniania braków w magazynie tak, aby uwzględniane były stany minimalne
- W bazie wiedzy dodano informację o zmianach notatek (funkcja jest aktywna jeśli w module Spina włączono logowanie zmian)
- W komunikatorze dodano możliwość wpisania tematu rozmowy do zaproszenia telekonferencyjnego
- W komunikatorze dodano podpowiadanie danych z ostatniego zaproszenia do telekonferencji
- W module RamusFactor wprowadzono możliwość zmiany numeru operatora
- W module Bacca dodano kolumnę 'Data dostawy' do grupy raportów 'Sprzedaż'
- W module Spina dodano nowe parametry gniazd produkcyjnych: pojemność i okno czasowe
- W tabeli "Uprawnienia" (dostępnej na listach z menu kontekstowego) dodano kolumnę "Operator"
Poprawki
- Poprawiono mechanizm usuwania klienta indywidualnego
- W kreatorze cenników poprawiono funkcję rekalkulacji
- Na liście spraw rozwiązano problem resetu kursora przy odzyskiwaniu fokusu przez listę
- Na wydruku oferty poprawiono kodowanie
- W menu "Finanse" zmieniono nazwę opcji z "Rozliczenia..." na "Rozliczenia pracowników..."
- W kreatorze produktu zmieniono nazwę zakładki z "Opcje" na "Opcje / Zamienniki"
- W module Ramus Factor rozwiązano problem podczas uruchamiania ustawień produkcji, gdy wcześniej nie określono szablonu podglądu zlecenia produkcyjnego
- W kreatorze kontrahenta zmieniono kolejność zakładek
- W module Spina poprawiono mechanizm odpowiedzialny za przypinanie procedury do menu
- W module Spina zmieniono nazwę "Ustawienia dostawców" na "Ustawienia przewoźników"
Wersja 10.0.0.12
Data wydania: 17.01.2021
Poprawki
- W module Bacca umożliwiono wyświetlanie podsumowania do 4 miejsc po przecinku dla raportu operacji magazynowych
- Poprawiono usuwanie korekt faktur
- Poprawiono obliczenia na korektach faktur zaliczkowych
- Poprawiono generowanie wydruku eksportu dokumentów sprzedaży
- Poprawiono wyświetlanie numeru konta bankowego w edycji zobowiązania
- Poprawiono interfejs wyboru operacji z magazynu w karcie technologicznej produktu
Nie wymaga aktualizacji serwera.
Wersja 10.0.0.11
Data wydania: 18.12.2020
Nowe funkcjonalności
- Na liście spraw dodano kolumnę "Etap"
- Umożliwiono usuwanie faktur bez usuwania zamówienia i dokumentu WZ
- W kreatorze projektu umożliwiono wybór jako prowadzącego osoby, która nie korzysta z Systemu (nie ma przydzielonego modułu Tignum)
- W kreatorze sprawy umożliwiono wybór jako zlecającego osoby, która nie korzysta z Systemu (nie ma przydzielonego modułu Tignum)
- W ustawieniach interfejsu dodano możliwość ukrycia (lub zablokowania) zakładki "Płatności" w kreatorze nowego zamówienia.
- Rozbudowano raport Marketing / Sprawy: dodano kolumny "NIP głównego kontrahenta"; dodano warunek "różny od" dla filtrów "Rodzaj", "Priorytet", "Szanse", "Etap".
- Rozbudowano raport Magazyn / Stany magazynowe: dodano filtr dla kolumny "Ilość rzeczywista"
- Rozbudowano raport Magazyn / Operacje magazynowe: dodano kolumny i filtry: "Rodzaj", "Priorytet", "Szanse", "Etap", "Jednostka"; dla kolumny "Ilość" zwiększono precyzję do 4 miejsc po przecinku
Poprawki
- Rozwiązano problem z przełącznikiem "pełna lista / kategorie" na liście planowania produkcji
- Rozwiązano problem z podglądem/wydrukiem dokumentu sprzedaży, który miał więcej niż 1 stronę
Wersja 10.0.0.10
Data wydania: 08.12.2020
Poprawki
- Poprawiono zapis deklaracji JPK_V7 do pliku XML
- Poprawiono wykonywanie akcji automatycznych (w niektórych przypadkach było pomijane)
- Poprawiono listę zleceń produkcyjnych - zlecenia, dla których rzeczywisty czas wykonania operacji wynosił poniżej sekundy powodowały problem z załadowaniem listy
- Poprawiono podgląd stanu surowców na zamówieniu dla produktów z kartą technologiczną
- Poprawiono mechanizm zaczytujący dane na zakładkę 'Adnotacje VAT' w kreatorze faktur
- Poprawiono podgląd dokumentu magazynowego NI
- Poprawiono szczegóły inwentaryzacji
- Zoptymalizowano mechanizm wystawiania faktury VAT na podstawie faktury pro forma
Wersja 10.0.0.9
Data wydania: 12.11.2020
Nowe funkcjonalności
- Na listach produktów, usług oraz egzemplarzy dodano do filtru "Aktywny" możliwość szukania tylko po aktywnych lub nieaktywnych pozycjach (wymaga aktualizacji serwera lub wgrania nowego filtru w module Spina)
Poprawki
- Rozwiązano problem z generacją JPK_FA, który mógł występować w pewnych przypadkach
- Zoptymalizowano interfejs tworzenia deklaracji JPK_V7
- Poprawiono dodawanie adnotacji na zakładce "VAT - dodatkowe"
- Poprawiono przejście z okienka powiadomień na kalendarz
- Zmieniono nazewnictwo kolumn w zakładce "Szczegóły" podkreatora zlecenia produkcyjnego: "Data zakończenia" -> "Planowane zakończenie", "Rozpoczęcie produkcji" -> "Planowane rozpoczęcie"; "Automatyczne wyliczanie daty zakończenia produkcji" -> "Automatyczne wyliczanie planowanego zakończenia".
Wersja 10.0.0.8
Data wydania: 06.10.2020
Nowe funkcjonalności
- Odblokowano działanie innych elementów Systemu podczas podglądu dokumentów sprzedażowych i magazynowych
- Dodano w kreatorach faktur i zobowiązań nową zakładkę, na której można wprowadzać oznaczenia grup towarów i usług oraz inne adnotacje (JPK_VDEK)
- Zoptymalizowano listę do zrobienia oraz kalendarz osobisty
Poprawki
- Rozwiązano problem podczas startu programu - kod 302
- Rozwiązano problem z blokowaniem dostępu podczas tworzenia zamówień
Wersja 10.0.0.6
Data wydania: 21.09.2020
Nowe funkcjonalności
- Dodano obsługę kodów GTU w kreatorach produktów i usług (JPK_V7)
- Dodano filtrowanie po kodach GTU na listach produktów i usług
- Dodano obsługę relacji "Nabywca - Odbiorca" dla faktur korygujących
Poprawki
- Rozwiązano problem ze zmianą priorytetu podczas tworzenia procesu serwisowego
Wersja 10.0.0.5
Data wydania: 7.09.2020
Nowe funkcjonalności
- Dodano opcję tłumaczenia nazw jednostek produktów na inne języki (do wykorzystanie na szablonach)
- Dodano na liście spraw dodatkowy filtr: "Pokaż podetapy"
Poprawki
- Rozwiązano problem z wystawieniem dokumentu PZ dla pozycji z egzemplarzami
- Rozwiązano problemy z filtrowaniem na liście dokumentów sprzedaży (sytax error near "DESC" oraz invalid input syntax for integer: "")
- Poprawiono wystawianie faktur walutowych z faktur pro forma - podpowiadany jest kurs waluty z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień sprzedaży
- Poprawiono raport sprzedaży (Grupa: Magazyny / Operacje magazynowe; Nr: 1002)
Wersja 10.0.0.4
Data wydania: 5.08.2020
Nowe funkcjonalności
- Umożliwiono definiowanie różnych list atrybutów dla różnych rodzajów spraw
- Wprowadzono możliwość wyboru daty wystawienia dokumentu w kreatorze MM
Poprawki
- Rozwiązano problem z wyborem w kreatorze sprawy operatora, któremu nie przydzielono żadnych modułów
- Rozwiązano problem z wystawianiem faktur zaliczkowych
Wersja 10.0.0.3
Data wydania: 24.07.2020
Poprawki
- Rozwiązano problem z wystawieniem dokumentów RW
Wersja 10.0.0.2
Data wydania: 20.07.2020
Nowe funkcjonalności
- Dodano obsługę zaproszeń do wielu telekonferencji poprzez wybór z listy
- Zmodyfikowano domyślny szablon faktury poprzez wprowadzenie nazwy "Kod CN"
Poprawki
- Poprawiono podpowiadanie szablonu faktury zgodnie z ustawieniami języka
- Rozwiązano problem z usuwaniem faktur pro forma i związanych z nimi zamówień
- Rozwiązano problem złego formatu daty przy tworzeniu telekonferencji
- Ustawiono jako domyślną opcję wystawiania faktur dla odbiorcy powiązanego
- Zmieniono nazwy trybów pracy programu Ramus Factor
Wersja 10.0.0.1
Data wydania: 7.07.2020
Nowe funkcjonalności
- Wprowadzono obsługę połączeń wideokonferencyjnych w komunikatorze
- Rozbudowano moduł Ramus Factor eliminując wymóg wydruku zleceń produkcji
- Wprowadzono tryb automatycznego przydziału zleceń w module Ramus Factor
- Wprowadzono możliwość importu kart technologicznych z programu SolidWorks
- Dodano lokalizację w postaci współrzędnych geograficznych do opisu egzemplarza
- Udostępniono w kalendarzu serwisowym mapę pokazującą lokalizacje egzemplarzy
- Umożliwiono przesuwanie zadań pokazywanych w kalendarzu serwisowym
- Wprowadzono typy powiązań pomiędzy kontrahentami
- Wprowadzono automatyczne fakturowanie dla powiązania "Nabywca - Odbiorca"
- Udostępniono funkcję aktualizacji cen w zamówieniach sprzedażowych
- Udostępniono funkcję weryfikacji kontrahentów w europejskim systemie VAT
- Udostępniono funkcję weryfikacji rachunków bankowych na tzw. "białej liście"
- Dodano mechanizm ostrzegania przed fakturowaniem bez rozdzielonej płatności
- Wprowadzono zautomatyzowaną obsługę przesyłek kurierskich DHL
- Dodano edycję procesów serwisowych w trybie menedżera w aplikacji Berberis SR
- Rozbudowano obsługę połączeń przychodzących o identyfikację departamentów
- W konfiguracji konta pocztowego dodano opcję pobierania e-mail od wybranej daty
- W module Bacca dodano możliwość precyzyjnego raportowania kosztów produkcji
- W module Spina udostępniono okno konfiguracji aplikacji serwera Granum
Poprawki
- Wyłączono funkcję lokalizacji telefonu w trybie menedżera w aplikacji Berberis SR
- Usunięto wymóg rozpoczęcia pracy w trybie menedżera w aplikacji Berberis SR
- Poprawiono wydajność klienta pocztowego
- Wprowadzono szereg drobnych poprawek i ulepszeń w różnych obszarach
Wersja 9.2.0.7
Data wydania: 3.02.2020
Nowe funkcjonalności
- W module Ramus Factor dodano widok listy operacji rozpoczętych przez zalogowanego operatora
- W module Ramus Factor dodano możliwość wprowadzania kodów wyprodukowanych egzemplarzy
- W szczegółach produktu wprowadzono możliwość drukowania kodu QR
- Na liście dokumentów sprzedaży dodano kolumnę "Sprawa"
- Wprowadzono obsługę podzielonej płatności dla zobowiązań
- Podczas tworzenia paragonu umożliwiono wybór kasy
- Dodano wydruk numeru NIP nabywcy na paragonie
Poprawki
- Poprawiono wystawianie korekty do faktury już skorygowanej
- Poprawiono sortowanie na liście zobowiązań
- Poprawiono sortowanie po numerze dokumentu na liście dokumentów sprzedażowych
- Zoptymalizowano interfejs w kreatorze nowej inwentaryzacji
- Poprawiono pobieranie wiadomości e-mail zawierający znak UTF-8: 0x00
- Zoptymalizowano interfejs przy wyborze operacji w karcie technologicznej produktu
Wersja 9.2.0.6
Data wydania: 18.12.2019
Nowe funkcjonalności
- Uporządkowano kolejność pozycji na zamówieniu sprzedażowym utworzonym z oferty tak, aby odpowiadała kolejności pozycji na ofercie.
- Włączono pokazywanie powiadomienia w formie okna wyskakującego dla wszystkich pracowników pracujących na określonym stanowisku w sytuacji, gdy następny krok jest skierowany na to stanowisko.
- Dodano blokadę edycji faktury zaliczkowej, jeżeli została wystawiona faktura końcowa.
- Wprowadzono sortowanie na liście etapów kampanii marketingowej (w kreatorze i na szczegółach).
- Dodano nowy rodzaj zdarzenia o nazwie "Przywołaj" dla zdarzeń tworzonych poprzez funkcję przywołania w programie RamusFactor.
- Dodano przeliczanie czasu wykonania na koszt w kreatorze nowego projektu.
- Dodano opisy zdarzeń do etapów procesu serwisowego, na liście procesów serwisowych.
- Wprowadzono wygodniejszy sposób wyboru możliwości wydruku potwierdzenia odbioru z serwisu.
- Dodano możliwość importu materiałów w kreatorze karty technologicznej z pliku TXT, CSV (do tej pory było to możliwe tylko w kreatorze zlecenia produkcyjnego).
- Dodano listę i kalendarz gniazd produkcyjnych do harmonogramu produkcji.
- Dodano obsługę nowej struktury JPK_FA(3) w programie Berberis JPK.
- Dodano program Berberis JPK do instalatora klienta Berberis.
Poprawki
- Zoptymalizowano pracę klienta pocztowego.
- Zoptymalizowano zapytania dla list zdarzeń, do zrobienia.
- Zoptymalizowano wyszukiwanie w treści załączników.
- Poprawiono funkcjonalność przypisywania dokumentu kasowego do dokumentu sprzedaży.
- Poprawiono podpowiadanie domyślnego szablonu wydruku w podkreatorze oferty.
- Poprawiono problem występujący podczas tworzenia nowego przypomnienia na kalendarzu grupowym.
- Poprawiono mechanizm dla opcji "Pokaż wszystkie zdarzenia do zrobienia", dostępnej na kalendarzu podczas przekazywania procesu serwisowego.
- Poprawiono nieprawidłowe zaokrąglanie w płatnościach na fakturze zaliczkowej.
- Poprawiono obsługę historii połączeń telefonicznych (dot. integracji z centralą telefoniczną).
Wersja 9.2.0.5
Data wydania: 18.11.2019
Nowe funkcjonalności
- Rozbudowano kreator dokumentu MM o możliwość tworzenia własnych algorytmów dla uzupełniania braków w magazynie
- RamusFactor - dodano funkcjonalność przywołań pracowników
- Przywrócono możliwość usunięcia płatności do faktury powiązanej z wyciągiem bankowym
Poprawki
- Poprawiono generowanie podglądu wbudowanych szablonów kasowych
- Poprawiono podpowiadanie płatności na fakturze z wygenerowanego zamówienia z umowy stałej
- Poprawiono sortowanie kolumn na liście produktów
Wersja 9.2.0.4
Data wydania: 28.10.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano obsługę mechanizmu podzielonej płatności
- W wersji Minor wprowadzono możliwość importu kontrahentów za pomocą arkusza Excel
Poprawki
- Poprawiono wyświetlanie odpadów na szablonie wbudowanym zlecenia produkcyjnego
- Poprawiono wyświetlanie nazw alternatywnych na szablonie wbudowanym korekty faktury VAT UE
Wersja 9.2.0.3
Data wydania: 03.10.2019
Nowe funkcjonalności
- Na liście "Do zrobienia", dodano nowy part filtru "Wykonawca - typ"
Poprawki
- Poprawiono błędnie wyświetlaną cenę z ostatniej dostawy w kreatorze produktu,
- Poprawiono błąd zapisu edytowanego zamówienia sprzedażowego, utworzonego w wersji starszej niż 9.2
- Poprawiono błąd zapisu nowej faktury końcowej do faktury zaliczkowej, utworzonej w wersji starszej niż 9.2
- Poprawiono błąd zapisu faktury z rabatem
- Poprawiono błąd wczytywania ostatnio użytego filtru na liście "Do zrobienia" przy uruchomieniu programu
- Poprawiono ustawienia drukarek fiskalnych
Wersja 9.2.0.2
Data wydania: 18.09.2019
Poprawki
- Przyspieszono uruchamianie klienta Systemu
Wersja 9.2.0.1
Data wydania: 5.09.2019
Poprawki
Wersja 9.2.0.0
Data wydania: 3.09.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano obsługę kompensat należności i zobowiązań.
- Dodano opisy kont bankowych i kas.
- Dodano możliwość ustawiania maksimów magazynowych.
- Dodano wizualizację harmonogramowania produkcji na kalendarzu gniazd produkcyjnych.
- Dodano funkcjonalność obsługi zamienników produktów.
- Dodano obsługę notowań cen towarów na giełdach towarowych.
- Dodano przełącznik automatycznej zmiany statusu zlecenia produkcyjnego po wystawieniu dokumentu PW.
- Dodano możliwość filtracji zdarzeń, które nie posiadają następnego kroku.
- Dodano blokadę drukowania ofert ze statusem „Do akceptacji”.
- Dodano pola "NIP" i "Nr faktury" (lub "Nr zobowiązania") w oknie płatności.
- Dodano opcję podglądu procesów na wszystkich listach.
- Dodano funkcjonalność "Granum User Events", umożliwiającą klientom i partnerom rozbudowę Granum API we własnym zakresie.
- Dodano obsługę niepoprawnych adresów e-mail w kreatorze kontrahenta.
- Dodano możliwość modyfikowania szerokości kolumn na kalendarzu grupowym.
- Rozbudowano ustawienia produkcji w module administracyjnym Spina.
- Rozbudowano obsługę kas, dodano raporty kasowe dobowe oraz indywidualne ciągi numeracyjne.
Poprawki
- Zoptymalizowano proces zapisu nowego zgłoszenia serwisowego.
- Poprawiono funkcjonalność importu kontrahentów indywidualnych.
- Poprawiono obsługę odpadów na zleceniu produkcyjnym.
- Poprawiono edycję przypomnień na kalendarzu długoterminowym.
- Poprawiono obsługę rezerwacji zasobów sprzętowych na zleceniu produkcyjnym.
- Usunięto zbędny przycisk „Historia” na liście „Historia egzemplarzy”.
- Zoptymalizowano kopiowanie oferty z kalkulacją.
- Zoptymalizowano zapis danych po edycji dokumentu NI.
- Poprawiono funkcjonalność importu produktów.
- Poprawiono ergonomię modyfikacji pola 'Ilość' w karcie technologicznej.
- Poprawiono obsługę reguł w kliencie pocztowym.
- Zoptymalizowano grupę raportów "Sprawy" z kategorii "Marketing" w module Bacca oraz dodano opcję filtrowania po etapie.
- Poprawiono licznik pozycji na formularzach planowania sprzedaży, produkcji, dostaw.
- Zmieniono formę prezentacji pracowników - zamiast loginu wprowadzono nazwisko i imię.
- Poprawiono przejście z formularza przychodzącego połączenia telefonicznego do listy zdarzeń.
Wersja 9.1.0.41
Data wydania: 22.07.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano przycisk do pobierania nowych wiadomości e-mail
Poprawki
- Poprawiono błąd po utworzeniu zobowiązania gdy mamy otwartą listę zobowiązań
- Dostosowano JPK_FA do przepisów obowiązujących od 1 lipca 2019
Wersja 9.1.0.40
Data wydania: 18.07.2019
Poprawki
- Poprawiono uaktywnianie się programu berberis podczas pisania wiadomości (utrata aktywności okna)
- Poprawiono blokowanie się programu podczas podglądu faktury (np. gdy w tle mamy uruchomiony podgląd e-email)
Wersja 9.1.0.39
Data wydania: 17.06.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano komunikat gdy nie można poprawnie dodać załącznika
- Dodano mechanizm eksportu faktur
Poprawki
- Poprawiono sterowanie kolejnością materiałów w karcie technologicznej
Wersja 9.1.0.38
Data wydania: 6.06.2019
Poprawki
- Poprawa struktury baz historycznych
Wersja 9.1.0.37
Data wydania: 30.05.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano obsługę rabatów na zamówieniach u dostawcy
Wersja 9.1.0.36
Data wydania: 23.05.2019
Poprawki
- Poprawiono raport sprzedaży
- Poprawiono blokadę uruchomienia kreatora WZ jeżeli do zamówienia jest przypisane RW
- Poprawiono automatyczne odświeżanie na liście produktów
- Poprawiono format daty podczas importu przelewów
- Poprawiono dodawanie podetapu do sprawy w projekcie
Wersja 9.1.0.35
Data wydania: 20.05.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano szybką zmianę magazynu dla pozycji w karcie technologicznej
- Dodano uproszczony widok na liście projektów
- Umożliwiono wprowadzanie liczb ułamkowych dla wyprodukowanej ilości w module Ramus Factor.
Wersja 9.1.0.34
Data wydania: 2.04.2019
Poprawki
- Poprawiono edycję karty technologicznej
- Poprawiono datę podczas tworzenia zlecenia produkcyjnego
Wersja 9.1.0.33
Data wydania: 28.03.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodanie numeru listu przewozowego do zamówienia
Poprawki
- Poprawiono zapisywanie plików tymczasowych przez serwer poczty Berberisa
- Poprawiono wybór klienta indywidualnego w procesie serwisowym
- Poprawiono synchronizację kalendarza na systemie iOS
- Poprawiono aktualizację statusów następnych kroków do zasobów operacji zlecenia produkcyjnego
Wersja 9.1.0.32
Data wydania: 26.02.2019
Poprawki
- Poprawa aktualizacji bazy danych.
Wersja 9.1.0.31
Data wydania: 22.02.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość rejestrowania wolnych wpłat od kontrahentów (Bank).
- Dodano możliwość wyboru kontrahenta w kreatorze dokumentu MM.
- Dodano możliwość wyboru godziny rozpoczęcia zlecenia produkcyjnego.
Poprawki
- Poprawiono przenoszenie folderów w kliencie poczty (Wymaga aktualizacji serwera).
- Odblokowano możliwość przeglądania wiadomości poczty przy otwartych kreatorach (np. nowego zdarzenia).
- Zablokowano możliwość wystawienia dokumentu WZ do zamówień powiązanych z RW.
- Poprawiono usuwanie kontrahentów ze spraw.
- Poprawiono filtrowanie wyboru spraw na kreatorze zobowiązania.
- Poprawiono edycję pozycji na zapotrzebowaniu zakupowym.
Wersja 9.1.0.30
Data wydania: 23.01.2019
Nowe funkcjonalności
- Wprowadzono możliwość dodawania odpadów w karcie technologicznej produktu.
- Dodano kolumny energia i czas pracy maszyny.
- Dodano możliwość zmiany daty rozpoczęcia i zakończenia usługi w rozliczeniu serwisu.
Wersja 9.1.0.29
Data wydania: 10.01.2019
Nowe funkcjonalności
- Dodany adres (ulica, nr. i miejscowość) na liście Egzemplarzy w kolumnie Lokalizacja.
Wersja 9.1.0.28
Data wydania: 27.12.2018
Poprawki
- Poprawiono błąd kopiowania zleceń produkcyjnych.
Wersja 9.1.0.27
Data wydania: 21.12.2018
Poprawki
- poprawiono możliwość wystawienia Zlecenia produkcyjnego z planowania produkcji.
Wersja 9.1.0.26
Data wydania: 17.12.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano pole 'Kod FK' dla typów wydatków.
Poprawki
- Poprawiono treść komunikatu gdy towaru nie ma na magazynie przy tworzeniu MM - komunikat jest poprawny dla użytkownika, nie powoduje wywalenia transakcji.
- Poprawiono tworzenie dokumentu RW do zlecenia produkcyjnego.
Wersja 9.1.0.25
Data wydania: 8.12.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość zmiany tła w programie RamusFactor.
Poprawki
- Poprawiono blokadę uruchomienia programu Berberis gdy program jest nieaktualny.
Wersja 9.1.0.24
Data wydania: 6.12.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano przeliczanie ilości po zmianie jednostki przyjęcia gdy wybieramy produkt na Zamówienie u dostawcy.
- Zmieniono na drzewku wyboru operatorów (także w komunikatorze) login operatora na nazwisko i imię.
- Wprowadzono możliwość poszerzania okienka komunikatora.
Poprawki
- Poprawiono brak następnego kroku 'Dostawa towaru' gdy tworzymy Zamówienie u dostawcy.
- Poprawiono przepisywanie informacji o jednostkach alternatywnych podczas kontynuacji "Zamówienia u dostawcy".
Wersja 9.1.0.23
Data wydania: 23.11.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano rodzaj pozycji dla materiałów w zleceniu produkcyjnym.
- Dodano informację o kredycie kupieckim w szczegółach sprawy.
Poprawki
- Poprawiono wizualizację wprowadzania kont FK dla kategorii produktów.
- Poprawiono błąd podczas wyświetlania okna połączenia przychodzącego.
- Wprowadzono sortowanie alfabetyczne modułów w module Spina.
Wersja 9.1.0.22
Data wydania: 20.11.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano opcję przydzielania kredytu kupieckiego dla spraw.
- Dodano możliwość kopiowania pozycji na ofercie sprzedażowej.
Poprawki
- Poprawiono błąd wyświetlenia komunikatu "Niepełna data urodzin" podczas dodawania pracownika do kontrahenta.
Wersja 9.1.0.21
Data wydania: 14.11.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano wyświetlanie przelicznika jednostek miar w zamówieniu u dostawcy.
- Dodano opcję multiselekcji podczas wyboru produktów w kreatorze dokumentu MM.
Poprawki
- Poprawiono możliwość wprowadzania wartości ułamkowych podczas przyjmowania produktów z dokumentu PZ na kolektorze danych.
- Poprawiono błąd przy pobieraniu produktów z gniazda magazynowego dla egzemplarzy lub partii.
Wersja 9.1.0.20
Data wydania: 28.10.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano pola 'Konto FK' w kategoriach produktów.
Poprawki
- Poprawiono sortowanie na liście pozycji menu - alfabetycznie od A-Z.
- Poprawiono działanie sterowania kolejnością operacji w karcie technologicznej.
Wersja 9.1.0.19
Data wydania: 26.10.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano pole "Rodzaj pozycji" dla materiałów w karcie technologicznej.
Poprawki
- Poprawiono błąd wypełnienia kolumny jednostek w kreatorze karty technologicznej.
- Poprawiono błąd w strukturze produktu z kartą technologiczną.
Wersja 9.1.0.18
Data wydania: 18.10.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano obsługę technologii alternatywnych podczas tworzenia indeksu magazynowego z oferty.
Poprawki
- Poprawiono błąd - zamieniona nazwa ze skrótem przy wczytywaniu karty technologicznej do kalkulacji.
Wersja 9.1.0.17
Data wydania: 8.10.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano blokadę dla jednostek alternatywnych podczas edycji produktu.
Wersja 9.1.0.16
Data wydania: 3.10.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość wyboru jednostki alternatywnej w kreatorze zamówienia u dostawcy.
Poprawki
- Poprawiono sortowanie w karcie technologicznej - najpierw domyślna, a potem alfabetycznie alternatywne.
Wersja 9.1.0.15
Data wydania: 27.09.2018
Poprawki
- Poprawiono możliwość realizacji zlecenia magazynowego dla PZ z partiami.
- Poprawiono widoczność opcji w zamówieniu u dostawcy.
Wersja 9.1.0.14
Data wydania: 24.09.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano komunikat podczas zmiany rodzaju cen przy inwentaryzacji.
- Dodano obsługę jednostek alternatywnych dla produktów.
Poprawki
- Poprawiono obsługę usług zewnętrznych.
- Poprawiono błąd - średnia cena w remanencie zeruje ceny.
- Poprawiono błąd - powiększone ceny na NI podczas inwentaryzacji.
- Poprawiono błąd przy wprowadzaniu numeru w zakładce zobowiązania kreatora PZ.
- Przeniesiono pole "Koszt całkowity" poza szczegóły karty technologicznej.
Wersja 9.1.0.13
Data wydania: 7.09.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano nową zakładkę "Widok własny" w edycji karty technologicznej produktu.
- Dodano obsługę możliwości podpięcia szablonu.
Poprawki
- Ukryto pracowników i zdarzenia na lisice projektów oraz ukryto tez przesuwak Wersja pełna -skrócona.
- Poprawiono błąd usunięcia rezerwacji zaznaczonej przy przekazywaniu do serwisanta.
Wersja 9.1.0.12
Data wydania: 30.08.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano informację o dostępnych ilościach w kreatorze na zleceniu produkcyjnym.
- Dodano możliwość wyboru przypięcia skryptu do menu głównego "Narzędzia".
- Dodano możliwość ukrycia szczegółów (podglądu) karty technologicznej w kreatorze produktu.
- Dodano subkonta bankowe VAT do rozbudowy spina oraz oznaczenie konta VAT w Berberisie na liście Finanse->Bank po zaimportowaniu wyciągów bankowych.
- Dodano komunikaty błędów dla spraw z funkcji after/before commit.
Poprawki
- Poprawiono błąd przy: nowe zdarzenie - rodzaj "Zamówienie u dostawcy' - Manualnie - wypełniamy - "Dodaj" - błąd.
- Ukryto dwie pierwsze pozycje na liście projektów, które pojawiały się zawsze - Nieprzydzielone. Jeżeli nie ma w systemie projektów to pojawia się 1 rekord o nazwie - Brak projektów.
- Poprawiono błąd podczas przewijania na belce listy z podpowiadacza online.
- Poprawiono błąd - brak numeru serwisu na liście serwisowej.
Wersja 9.1.0.11
Data wydania: 21.08.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano brakujące kolumny w edycji karty technologicznej.
- Dodano brakującą obsługę dla faktur zaliczkowych i końcowych.
- Dodano do menu w procesie Wyślij e-mailem.
- Dodano sortowanie na liście produktów w kreatorze inwentaryzacji.
Poprawki
- Poprawiono problem odświeżenia listy zdarzeń po wyświetleniu procesu zdarzenia.
- Poprawiono działanie multiselekcji przy wyborze z Zamówienia podczas tworzenia dokumentu WZ.
- Odblokowano wystawienie faktury zaliczkowej pomimo włączonej blokady.
- Poprawiono błąd - przy zamówieniu z umów cena zerowa na zamówieniu.
- Poprawiono kolumnę Lp w karcie technologicznej.
Wersja 9.1.0.10
Data wydania: 9.08.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano automatyczną rezerwację zasobów dla produkcji.
- Dodano ukrywanie zakładki Ceny w szczegółach produktu.
Poprawki
- Poprawiono błąd drukowania wbudowanego szablonu.
- Usunięto usługi z deklaracji, już nie brane pod uwagę w raportach Intrastat.
- Poprawiono błąd dodawania/ukrywania produktu po ukryciu zakładki Ceny.
- Poprawiono błąd widoczności pracownika w trybie produkcji po dodaniu trybu RCP.
Wersja 9.1.0.9
Data wydania: 3.08.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano zarządzaniem kolejnością pobieranych produktów w karcie technologicznej produktu.
- Dodano możliwość wpisywania ręcznie cen nabycia przy inwentaryzacji.
- Dodano obsługę ukrywania produktów własnych przy generacji zamówienia u dostawcy.
Poprawki
- Poprawiono bardzo długie wczytywanie inwentaryzacji przy dużej liczbie cenników.
- Poprawiono widoczność zdarzeń do zrobienia skierowanych do działu operatora.
- Poprawki w kreatorze zamówienia u dostawcy (Zaopatrzenie).
- Zmieniono nazwę pierwszej kolumny na tabelkach Nazwa na Operator w Uprawnieniach dynamicznych ACL (Spina).
- Poprawiono nazwy Labeli w ACL Zlecający=Wszyscy, Kontrahent=Wszyscy, Typ sprawy=Wszystkie, Projekt=Wszystkie.
- Odblokowano edycję ceny w zamówieniu u dostawcy.
Wersja 9.1.0.8
Data wydania: 30.07.2018
Poprawki
- Poprawiono błąd wysyłania raportów przez BaccaServer.
- Poprawiono błąd widoczności Następnego kroku na liście zdarzeń, gdy Następny krok jest skierowany do działu.
Wersja 9.1.0.7
Data wydania: 25.07.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano stan konta aktualny na rachunku bankowym pod listą operacji bankowych.
- Dostosowano zakładki następnych kroków w Generatorze zamówień u dostawcy.
Poprawki
- Poprawiono błąd podczas próby utworzenia nowego kontrahenta z formatki połączenia przychodzącego.
- Poprawiony błąd przy generacji zamówienia u dostawcy.
Wersja 9.1.0.6
Data wydania: 23.07.2018
Nowe funkcjonalności
- Zgenerowano zamówienie u dostawcy domyślne Pobierz wybiera Zapotrzebowanie zakupowe.
- Rozbudowano czytnik o rozliczanie czasu pracy.
Poprawki
- Poprawiono podgląd Faktury zaliczkowej dla Zdarzeń.
- Poprawiono problem z dodawaniem produktu bez ceny zakupowej na Zapotrzebowanie zakupowe.
- Poprawiono szablon wbudowany tak aby dane zaciągał z bazy danych a nie były podstawiane w kodzie.
Wersja 9.1.0.5
Data wydania: 13.07.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano informację o kosztach transportu przy tworzeniu zamówienia u dostawcy.
Poprawki
- Poprawiono ergonomię w generatorze zamówienia u dostawcy.
Wersja 9.1.0.4
Data wydania: 6.07.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano funkcjonalność drukowania kodów kreskowych towarów jakie są na zleceniu magazynowym.
- Dodano strukturę (drzewko) dla kategorii dla produktu.
- Dodano informację o wartości netto i VAT w płatnościach.
Poprawki
- Poprawiono błąd dodawania wydatków dla pozycji z magazynu w kreatorze Zobowiązania.
- Poprawiono aby w momencie zalogowania na jedną firmę generowane były dokumenty tylko tej jednej firmy na którą został zalogowany operator w module JPK.
- Zmieniono nazwę przycisku akcji dla rodzaju zdarzenia Zapotrzebowanie sprzedażowe i Zapotrzebowanie zakupowe w kreatorze zdarzenia na nazwę Zapotrzebowanie.
- Poprawiono błąd edycji pozycji manualnej w kreatorze zamówienia.
Wersja 9.1.0.3
Data wydania: 27.06.2018
Nowe funkcjonalności
- Przystosowano zlecenie produkcyjne do rozbudowanej logiki technologii alternatywnych dla produktów.
- Dodano przycisk "Pobierz z zapotrzebowań" na Generacji zamówień u dostawcy.
- Dodano możliwość ukrywania przycisków edycji karty technologicznej podczas dodawania/edycji zlecenia produkcyjnego.
- Dodano dodatkowe miejsca do wywołania planowania sprzedaży.
- Dodano pole w kreatorze i na szczegółach sprawy Numer konta w systemie FK.
- Dodano nową opcję dla terminu płatności w ComboBox dla 90 dni dla klientów indywidualnych i firm. Opcja wyboru terminu płatności jest dostępna w kreatorze kontrahenta w zakładce Ustawienia.
Poprawki
- Poprawiono błąd wyszukiwania kontrahenta za pomocą przycisku "Szukaj w bazie GUS" podczas wyboru dostawcy w kreatorze dodawania towaru.
- Poprawiono błąd generacji zamówień z umów.
- Poprawiono błąd przy zapisie zlecenia produkcyjnego z dodaną operacją.
Wersja 9.1.0.2
Data wydania: 21.06.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano zakładkę Odpady na zleceniu produkcyjnym oraz w kreatorze towaru.
- Dodano kolumnę data wysyłki na grid z podglądem rezerwacji (dane są pobierane z daty dostawy w zamówieniu sprzedażowym).
- Rozbudowano kartę technologiczną o alternatywne technologie.
- Dodano nowy part na liście produktów po wykorzystanym składniku.
- Dodano nazwę koszt na koszt jednostkowy w operacjach na karcie technologicznej.
- Dodano nowy typ zdarzenia Zapotrzebowanie zakupowe.
- Dodano obsługę nowego pola VAT ID.
- Dodano możliwość kopiowania karty technologicznej dla towaru.
Poprawki
- Poprawiono błąd przepisywania towaru z Zapotrzebowania na Zamówienie u dostawcy.
- Udostępniono ustawienia produkcji w module Spina.
- Poprawiono nazewnictwo kolumn na liście zleceń produkcyjnych: 'Data zakończenia' - 'Data planowanego zakończenia', 'Data rozpoczęcia' - 'Data planowanego rozpoczęcia'.
- Poprawiono błąd komunikatu przy próbie dodania produktu w generatorze zapytania ofertowego.
- Poprawiono problem - przy kopiowaniu towaru nie przepisuje się struktura.
Wersja 9.1.0.1
Data wydania: 8.06.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano typ przeznaczenia dla gniazd w strukturze MWS + mechanizm ustawiający przeznaczenie.
- Dodano widoczność przycisku "Anonimizuj" dla Berberis Minimy, Multiminimy, Minora i Multimnora.
- Usunięto możliwość usuwania rekordu przez naciśnięcie klawisza Del (można usuwać tylko z PopUp menu), dodano pytanie przed usunięciem rekordu, czy na pewno
Poprawki
- Poprawiono błąd zaznaczenia i odznaczenia CheckBoxa w Uprawnieniach dynamicznych ACL (Spina).
- Przystosowano aplikację Zadania WWW do przyjmowania faktur zakupowych w postaci PDF.
- Poprawiono błąd eksportu rozliczeń do Excela.
- Poprawiono błąd eksportu listy rozliczeń do Excela.
- Poprawiono błędny podgląd i opis korekty Faktury zaliczkowej.
- Poprawiono błąd - zapisany filtr po wybraniu jest bez partów.
- Poprawiono błąd ustawienia zlecenia jako przeczytanego.
- Poprawiono funkcję do anonimizacji - maskowanie prywatnego adresu e-mail pracownika.
- Poprawiono błąd przy de kompletacji towarów ułamkowych.
Wersja 9.1.0.0
Data wydania: 26.05.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodanie obsługi słownika dla zgód (RODO).
- Dodano możliwość przydzielenia zgód dla pracowników i klientów indywidualnych. (RODO).
- Dodano obsługę nowych zgód podczas tworzenia nowego etapu kampanii marketingowej (RODO).
- Dodano do importu kontrahentów (MS Access) prowadzącego.
- Dodano możliwość anonimizacji pracownika dla klienta indywidualnego.
- Dodano na listę dokumentów zaopatrzenia zdarzenia o rodzajach: generacja zapytań ofertowych, oferta dostawcy, zapotrzebowanie.
- Dodano nową zgodę na przetwarzanie danych w celu profilowania.
Poprawki
- Poprawiono błędny komunikat po odznaczeniu zgody na przetwarzanie danych.
- Poprawiono błąd usuwania klientów indywidualnych z kampanii marketingowej.
- Poprawiono błąd - Opcja 'Zestawienie ofert od dostawców' jest niewidoczna.
Wersja 9.0.0.12
Data wydania: 7.05.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano widoczność na kalendarzu serwisantów zadań całodniowych.
- Rozbudowano zamówienia do dostawców o następujące elementy: dodanie wielu wykonawców dla usługi, dodanie uwag do pozycji, dodanie możliwości wygenerowania zapytania ofertowego na usługę.
- Dodano możliwość kopiowania pozycji magazynowych podczas przygotowywania oferty i zamówienia.
- Dodano widoczność okienka do wyboru typu przy tworzeniu nowego raportu w module Bacca.
- Dodano listę pracowników którzy realizowali zlecenie magazynowe na szczegóły zlecenia oraz na listę zleceń.
- Dodano part w którym jest możliwość wyboru cennika dla filtrowanych towarów (dla możliwości podglądu cen produktów w danym cenniku).
- Dodano blokadę usunięcia sprawy nieznanej dla dowolnego kontrahenta.
- Dodano menu Zaopatrzenie.
Poprawki
- Poprawiono działanie sortowania na liście towarów po ilości dostępnej.
- Odblokowano edycję pola Uwagi na liście podczas tworzeniu oferty.
- Poprawiono błąd wyświetlania długiej nazwy operatora na Kalendarzu grupowym.
- Poprawiono błąd ładowania opisu na kreatorze zamówienia przy edycji uwag.
- Poprawiono sprawdzanie licencji w module Bacca (wysyłka raportów).
- Ukryto możliwość ustawienia cennika jako Widoczny na liście towarów.
Wersja 9.0.0.11
Data wydania: 30.03.2018
Nowe funkcjonalności
- Rozbudowano aplikację Zamówienia WWW - dodano obsługę opakowań.
- Rozbudowano filtr listy pozycji zamówień - dodano filtrację według dostawcy.
- Dodano kolumnę z kodem towaru do listy pozycji zamówień sprzedażowych.
- Dodano możliwość wystawiania zobowiązania o typie WNT lub WNU w kreatorze PZ.
Poprawki
- Poprawiono zapisywanie daty urodzenia - nie wyświetla się niepotrzebny komunikat.
- Dostosowano funkcję pobierania danych z bazy map Nominatim do wprowadzonych w niej zmian.
Wersja 9.0.0.10
Data wydania: 22.03.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano ukrywanie dolnej części pod listą w kreatorze zamówienia.
- Dodano możliwość zobaczenia zmian na widoku własnym przy edytowaniu oferty w szablonie.
- Dodano uprawnienia dynamiczne dla pracownika z dostępem zewnętrznym.
- Dodano wywołanie funkcji "after" i "before commit" w kreatorze MM.
Poprawki
- Poprawiono błąd rysowania diagramu --->DBDateexLbl: Field 'WAdateExec' not found.
- Poprawiono pola zwracane przez Granum zawierające wartość NULL.
- Poprawiono filtry, które nie trzymają się przy wyborze produktu z magazynu w kreatorze oferty.
- Poprawiono możliwość dodawania ponownie kontrahenta do kampanii marketingowej.
- Zmieniono oznaczenie dla "Wszystkie produkty" z Checkbox na Label w poziomach rabatowania.
- Poprawiono obsługę błędów zwracanych przez trigger dla kreatora zdarzeń.
- Poprawiono zapisywanie w historii edycji zdarzenia również samego atrybutu.
- Poprawiono błąd przy edycji zobowiązania z PZ z egzemplarzami.
Wersja 9.0.0.9
Data wydania: 9.03.2018
Nowe funkcjonalności
- Przeniesiono konfigurację poziomów rabatowania z modułu Spina do zakładki "Marketing" w module Tignum.
- Dodano kolumnę "Dostawca wiodący" do listy pozycji dokumentów sprzedażowych.
Poprawki
- Poprawiono wyświetlanie komunikatu o istnieniu zobowiązania o danym numerze przy wprowadzaniu nowego zobowiązania.
Wersja 9.0.0.8
Data wydania: 6.03.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano opcję importu kontrahentów z arkusza MS Excel.
- Dodano kolumnę "Opis produktu" (z karty produktu) na liście pozycji zamówień.
Poprawki
- Poprawiono import kontrahentów z arkusza MS Excel w programie Berberis Minima+.
Wersja 9.0.0.7
Data wydania: 21.02.2018
Nowe funkcjonalności
- Dostosowano moduł JPK do przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2018 (VAT).
- Dodano opcję eksportu danych do listy pozycji zamówień.
- Dodano do listy zamówień kolumny "Data dostawy" oraz "Numer zamówienia klienta".
Poprawki
- Poprawiono zapisanie pliku przy: Lista zdarzeń->Oferta->Drukuj->Do Excela, zoptymalizowano odczyt blobów (tutaj - zdjęć produktów) który musi być robiony w transakcji.
- Poprawiono błąd przy kopiowaniu oferty z anulowaniem.
Wersja 9.0.0.6
Data wydania: 26.01.2018
Nowe funkcjonalności
- Wprowadzono możliwość dodania kursu 1PLN - x EUR zamiast 1 EUR - x PLN.
Poprawki
- Poprawiono błąd filtrowania listy zamówień po 'data wystawienia zamówienia'.
- Poprawiono błąd podczas dodawania załącznika w bazie wiedzy.
Wersja 9.0.0.5
Data wydania: 22.01.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość grupowego dodawania / edycji pozycji kalkulacji na ofercie.
- Dodano kolumnę "kod towaru" przy podglądzie zamówienia u dostawcy.
- Dodano brakujące filtry do listy pozycji z zamówień sprzedażowych.
- Dodano kolorowanie listy pozycji z zamówień sprzedażowych.
- Dodano listę pozycji z zamówień sprzedażowych razem z filtrami.
- Dodano uzupełnienie pola "notatka" nad listą pozycji wartością daty przybicia statku do portu.
Poprawki
- Poprawiono problem z przełączaniem telefonów.
- Poprawiono działanie importu MT940 z Reifeisen.
- Poprawiono błąd skryptu - import do Symfonii.
- Poprawiono błąd zmiany daty zamówienia towaru.
- Poprawiono niepoprawne działanie podczas dodawania nowej sprawy w zdarzeniu.
- Poprawiono błąd edycji pozycji zamówienia.
Wersja 9.0.0.4
Data wydania: 11.01.2018
Nowe funkcjonalności
- Dodano pasek postępu do kreatora inwentaryzacji.
- Dodano szablon zapytania ofertowego w języku polskim i w języku angielskim.
- Dodano możliwość ukrywania widoczności komponentów w kreatorze zdarzenia.
- Zmodyfikowano zakładkę 'Cenniki' w kreatorze produktu - dodano wyszukiwanie oraz sortowanie po nazwie cennika.
- Dodano pole z informacją, czy dany towar posiada zdjęcie główne.
- Rozbudowano filtr listy produktów o podpowiadaczkę online dla: kodów alternatywnych towarów, nazw alternatywnych towarów.
- Dodano możliwość ukrywania widoczności komponentów w kreatorze pracownika.
- Dodano możliwość ukrywania widoczności komponentów w kreatorach i szczegółach.
- Wyłączono tworzenie rezerwacji na magazynie przy składaniu zamówienia sprzedażowego.
- Dodano eksport szablonu oferty do formatu XLS.
Poprawki
Wersja 9.0.0.3
Data wydania: 15.12.2017
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość ukrywania widoczności komponentów w kreatorze sprawy.
- Dodano możliwość konfigurowania pól obowiązkowych w kreatorach w części CRM.
Poprawki
- Poprawiono błąd przy dodawaniu pozycji na zamówieniu -zaokrąglenie do 2 miejsc po przecinku.
- Poprawiono możliwość zapisania edytowanego zadania do zrobienia.
Wersja 9.0.0.2
Data wydania: 14.12.2017
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwości ukrywania widoczności komponentów w szczegółach kontrahenta/klienta indywidualnego.
- Dodano alternatywną logikę określania dat utworzenia zamówienia przy rozbijaniu zamówień sprzedażowych (przełącznik do zmiany logiki w module administracyjnym).
- Dodano datę dostawy na listę w zamówieniu sprzedażowym i umożliwiono edycję tej daty z poziomu listy.
- Dodano kolumnę 'Notatka na listą pozycji' na listę zleceń produkcyjnych.
Poprawki
- Przyśpieszono działanie kreatorów zamówienia, oferty oraz produktu.
- Poprawiono problem z wystawieniem korekty do faktury końcowej.
- Poprawiono błąd przy tworzeniu zamówienia u dostawcy - "out of memory system".
- Poprawiono problem kursów walut na zamówieniu sprzedażowym.
Wersja 9.0.0.1
Data wydania: 29.11.2017
Nowe funkcjonalności
- Dodano możliwość wprowadzania wartości atrybutów bez wejścia w dodatkowe okno.
- Dodano możliwość konfiguracji pulpitu startowego:
- zamiast okna notatki - podglądu e-maila wybranego na górnej liście.
- Zamiast okienka podglądu zadań bezterminowych - podgląd zadań nadchodzących.
- Dodano kod błędu przy próbie tworzenia zdarzenia dla sprawy która nie istnieje.
- Dodano opcję dostawy: odbiór osobisty (miejsce dostarczenia) w kreatorze zamówienia.
- Dodano pole z informacją, czy podany adres w zamówieniu to odbiór osobisty, czy też dostawa.
Poprawki
- Poprawiono problem z edytowaniem atrybutu tekstowego w Gridzie oraz zapisywaniem zmian w polu wartości bez wyjścia z pola.
- Poprawiono problem z przepisywaniem daty dostawy z zamówienia na zamówienie u dostawcy.
- Poprawiono błąd przy drukowaniu MM z listy.
- Zablokowano możliwość dodania więcej niż jednego opakowanie PCB dla towaru.
- Poprawiono występowanie "Exception class EConvertError with message ... is not a valid date and time" podczas parsowania pola którego nie ma we wszystkich obiektach tablicy.
Nie wymaga aktualizacji serwera.
W module administracyjnym Spina dodano możliwość dodania opisu do kodów CN