Pytania i odpowiedzi


CRM / ERP Berberis - Pytania i odpowiedzi


Nie ma złych pytań



Najczęstsze

Czy można spiąć Berberisa z telefonem komórkowym?

Jak jeszcze Berberis komunikuje się z I-Phonem i I-Padem?

Czy da się uruchomić Berberisa w przeglądarce?

Jakie są różnice pomiędzy gwarancją, asystą techniczną i wsparciem telefonicznym?

 

 

Sprawy ogólne

Dla jakich firm przeznaczony jest system?

Czy Berberis jest rozwiązaniem elastycznym?

Czy Berberis jest systemem zintegrowanym?

Czy Berberis może współpracować z zewnętrznymi systemami finansowo-księgowymi?

Czy system wspiera pracę grupową?

 

Kwestie techniczne

Czy Berberis może działać w Internecie?

Czy da się uruchomić Berberisa w przeglądarce?

Na jakiej platformie pracuje Berberis?

Czy dane w systemie są chronione przed nieuprawnionym dostępem?

Co się stanie, jeśli program się "zawiesi"?

Czy do Berberisa można przenieść dane ze "starego" systemu?

Czy można spiąć Berberisa z telefonem komórkowym?

Czy Berberis komunikuje się z I-Phonem i I-Padem?

 

Zakup oprogramowania

Na jaki okres czasu udzielana jest licencja?

Czy jest dostępna wersja demonstracyjna?

Ile kosztuje Berberis?

Ile kosztuje wdrożenie systemu?

A co z gwarancją i aktualizacjami?

Jakie są różnice pomiędzy gwarancją, asystą techniczną i wsparciem telefonicznym?

 


 

Dla jakich firm przeznaczony jest system?

Dotychczasowi nabywcy Berberisa to przedsiębiorstwa zarówno małe, średnie, jak i te wieksze, działające w bardzo różnych branżach. Naszymi klientami są więc firmy czysto produkcyjne, handlowe, czy usługowe, firmy łączące różne rodzaje działalności, kancelarie prawne, ale też instytucje użyteczności publicznej.

 

Czy Berberis jest rozwiązaniem elastycznym?

Tak. Berberis posiada ogromne możliwości konfiguracyjne. Korzystając z narzędzi administracyjnych użytkownik może między innymi:

  • dodawać do bazy kolumny opisujące w sposób charakterystyczny dla jego specyfiki kontrahentów, sprawy, zdarzenia, projekty, towary itp.
  • projektować własne szablony wydruków (faktur, ofert, zamówień itp.),
  • tworzyć wzorce nowych, nietypowych dokumentów papierowych,
  • konstruować specyficzne procedury generujące następnie procesy biznesowe,
  • tworzyć skrypty przetwarzające dane zgodnie z indywidualnymi wymaganiami, a w szczególności realizujące wymianę informacji z innymi programami,
  • budować nowe wzorce raportów,
  • modyfikować nazewnictwo i dostosowywać wygląd aplikacji do własnych potrzeb.

 

Czy Berberis jest systemem zintegrowanym?

Tak. Berberis wspomaga wszystkie typowe działania przedsiębiorstwa, takie jak obsługa przedsprzedażna, sprzedaż, zarządzanie procesami i projektami, serwis, produkcja, gospodarka magazynowa, a także miękkie zarządzanie personelem. W obszarze księgowości oraz kadrowo-płacowym oferujemy wysokiej klasy moduły naszego partnera, firmy Infokrak, które zostały połączone z naszym oprogramowaniem na poziomie bazy danych i tym samym wymieniają z nim informacje w czasie rzeczywistym.  

 

Czy Berberis może współpracować z zewnętrznymi systemami finansowo-księgowymi?

Tak. Berberis posiada specjalny silnik zarządzający skryptami zewnętrznymi, napisanymi w języku PHP. Dzięki niemu system można skonfigurować do współpracy z każdym oprogramowaniem finansowo-księgowym, który umożliwia import danych z zewnątrz. Do tej pory przetestowano już połączenie z aplikacjami następujących producentów: Comarch (CDN Klasyka, Optima), Sage (Symfonia), RAKS, T-Soft, Bielbit, MSM.

 

Czy system wspiera pracę grupową?

Tak. Użytkownicy mogą przekazywać sobie dokumenty i zadania do wykonania. Możliwe jest też definiowanie określonych procedur odpowiadających zasadom pracy przyjętym w przedsiębiorstwie.

 

Czy Berberis może działać w Internecie?

Tak i to również wtedy, gdy nie korzysta się z przeglądarki, lecz końcówki instaluje się na komputerach użytkowników. System został zaprojektowany w taki sposób, aby zminimalizować ilość informacji przesyłanej pomiędzy serwerem a oprogramowaniem klienckim. Dzięki temu może on z powodzeniem działać w sieciach rozległych, które charakteryzują się z reguły znacznie mniejszą przepustowością. Można też uaktywnić specjalne mechanizmy zapewniające szyfrowanie przesyłanych danych (VPN).

 

Czy da się uruchomić Berberisa w przeglądarce?

Tak. Jako serwer aplikacyjny wykorzystuje się wówczas serwer Microsoft Windows (np. 2016). Na stacji roboczej należy następnie otworzyć przeglądarkę Internet Explorer, wpisać do niej odpowiedni adres, a następnie uzupełnić dane logowania. Berberis uruchomi się wtedy tak, jakby był zwykłą aplikacją desktopową, działającą na lokalnym komputerze wobec czego okno przeglądarki będzie więc można po prostu zwinąć do dolnej belki.

Użycie serwera Windows pozwala też na korzystanie z pełnego klienta Berberisa na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system IOS lub Android. Wymaga to zastosowania dowolnej aplikacji obsługującej protokół RDP.

 

Na jakiej platformie pracuje Berberis?

Serwer bazy danych (PostgreSQL) może być posadowiony zarówno na platformie Windows jak i UNIX (np. Linux), podczas gdy klient działa pod kontrolą dowolnego systemu Windows, nowszego od XP. Korzystanie z całości systemu przez przeglądarkę wymaga użycia serwera Windows (od 2008), natomiast serwer aplikacyjny Granum może pracować również pod kontrolą systemów klasy UNIX.

 

Czy dane w systemie są chronione przed nieuprawnionym dostępem?

Tak. Każdy operator posiada własne konto i indywidualne hasło dostępu. Jego uprawnienia są bardzo szczegółowo określone poprzez przypisanie do odpowiedniej grupy pracowników. Może on więc np. być w stanie przeglądać pewne dane, ale już bez prawa do ich modyfikowania.

Co więcej, System pozwala wybranym użytkownikom modyfikować na bieżąco prawa dostępu do dokumentów nie tyle ze względu na ich charakter, co konkretną treść. W ten sposób prezes może np. zastrzec wyłącznie dla siebie pewną szczególną notatkę, do której a priori miałaby dostęp również jego sekretarka.

Działania użytkowników są logowane, a więc, jeśli zajdzie potrzeba, można ustalić kto i kiedy zmodyfikował określony dokument, jaka była treść owego dokumentu przed modyfikacją, a nawet, którego komputera użyto do jej dokonania.

 

Co się stanie, jeśli program się "zawiesi"?

Zasadniczo program może się zawiesić z wielu powodów - w wyniku defektu sprzętu, sieci komputerowej, niestabilności systemu operacyjnego, destrukcyjnego działania wirusów itp., ale też w wyniku jakiegoś wewnętrznego problemu, którego mimo najwyższej staranności i odpowiednich procedur testowania nie udało nam się wyeliminować. Jak wiadomo, problemy pojawiają się w każdym oprogramowaniu, istotne jednak jest to, że dzięki tzw. transakcyjnemu przetwarzaniu, "zawieszenie się" programu na komputerze użytkownika w żadnym wypadku nie może uszkodzić danych gromadzonych w centralnym serwerze.

 

Czy do Berberisa można przenieść dane ze "starego" systemu?

W zasadzie tak, choć wszystko zależy od tego jak ów "stary" system dane przechowuje. Zazwyczaj podczas wdrożenia przeprowadzamy na życzenie klienta odpowiednią migrację danych. Główna trudność polega z reguły na tym, że informacja, którą trzeba przetransportować nie jest dostatecznej jakości i konieczne okazuje się jej wyczyszczenie, co z kolei bywa żmudne i czasochłonne.

 

Czy można spiąć Berberisa z telefonem komórkowym?

Tak. Berberis posiada wbudowany serwer protokołów CardDav i CalDav, obsługiwanych przez wszystkie modele telefonów komórkowych, wyposażone w systemy IOS i Android. Komunikacja może odbywać się przy użyciu WIFI lub GSM, a więc może mieć też charakter zdalny. Nawet jeśli wyjedziemy do innego miasta lub kraju, jesteśmy w stanie siedząc na ławce w parku wymieniać dane pomiędzy telefonem a systemem Berberis.

Kontakty z Berberisa przepisywane są do telefonu, natomiast wpisy do kalendarza podlegają synchronizacji obustronnej.

Jeśli chodzi o pocztę, aby móc skutecznie korzystać z niej zarówno w Berberisie, jak i w telefonie, należy uaktywnić tzw. protokół IMAP, zapewniający obustronną synchronizację. Wtedy e-mail skasowany w telefonie zostanie równocześnie skasowany także w skrzynce pocztowej Berberisa i vice versa.

 

Jak jeszcze Berberis komunikuje się z I-Phonem i I-Padem?

Poza protokołami CardDav i CalDav (zob. wyżej), możliwe jest również skorzystanie z protokołu WebDav. Wspiera go cały szereg aplikacji stworzonych dla urządzeń I-Pad i I-Phone, spośród których szczególnie polecamy Notebooks, USB Disk Pro oraz Numbers.

Po zainstalowaniu w firmie serwera Apache i posadowieniu na nim odpowiednich skryptów udostępnianych przez naszą firmę (względnie stworzeniu ich we własnym zakresie), da się np. notatki zapisane na urządzeniu mobilnym przerzucać bezpośrednio na własne biurko w Systemie Berberis. Oczywiście, możliwe jest również wymienianie innych danych – np. zamówień handlowych itp. – wedle indywidualnych potrzeb.

Niezależnie od tego, możliwe jest również korzystanie z pełnej wersji klienta systemu przy użyciu zdalnego pulpitu - zob. Czy da się uruchomić Berberisa w przeglądarce?

 

Na jaki okres czasu udzielana jest licencja?

Większość klientów wybiera licencję nieograniczoną czasowo, jednak istnieje też możliwość zakupienia licencji na okres 1 roku – w cenie 35% wartości licencji nieograniczonej czasowo. W obu przypadkach klient uzyskuje prawo nie tylko do korzystania z wersji produktu, którą otrzymał w chwili uzyskania licencji, ale również z wszystkich wersji wydanych przez nas w ciągu roku od tej daty.

 

Czy jest dostępna wersja demonstracyjna?

Tak. Można ją pobrać z naszych stron, podobnie jak i pełną, darmową wersję CRM Berberis Minima, służącą do zarządzania kontaktami handlowymi w małym przedsiębiorstwie. Umożliwia ona gromadzenie informacji na temat kontrahentów, prowadzonych spraw oraz podejmowanych w związku z nimi działań. Ze względu na to, że Minima nie posiada wszystkich funkcjonalności rozbudowanego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem, zachęcamy do zapoznania się z interakcyjnym przewodnikiem zamieszczonym na naszych stronach internetowych.

 

Ile kosztuje Berberis?

To zależy. Berberis jest bardzo rozbudowanym systemem ERP i w przypadku dużych instalacji cena licencji może być naprawdę wysoka. Mimo to pomyśleliśmy i o mniejszych firmach i stworzyliśmy specjalne linie produktowe, dostosowane do ich potrzeb i możliwości. Jak wiadomo, nasza Minima (CRM na jedno stanowisko) jest po prostu bezpłatna. Odpowiednia licencja sieciowa to 450 PLN przemnożone przez liczbę użytkowników. 450 PLN kosztuje też Minor, oferujący dodatkowo sprzedaż w jednej walucie i prosty magazyn, również na jednym stanowisku, zaś jeśli chciałoby się mieć takich stanowisk więcej, to trzeba przemnożyć ich liczbę przez 590 PLN. Ceny pełnego Berberisa są już wyższe i zależą od liczby użytkowników, wybranych modułów, a także pewnych szczególnych oczekiwań. W tym wypadku wycena ma każdorazowo charakter indywidualny. Wystarczy się z nami skontaktować, a po krótkiej rozmowie będziemy w stanie przedstawić przynajmniej przybliżoną kwotę.

 

Ile kosztuje wdrożenie systemu?

Koszt wdrożenia można określić dopiero po zapoznaniu się ze specyfiką użytkownika i jego wymaganiami, jednak praktyka pokazuje, że zazwyczaj oscyluje on między połową a pełną wysokością opłaty licencyjnej.

 

A co z gwarancją i aktualizacjami?

Na system udzielamy rocznej gwarancji i przez ten rok dostarczamy bez żadnych dodatkowych opłat wszystkie aktualizacje oprogramowania (w tym zazwyczaj dwie lub trzy tzw. „duże wersje”). Kto ma ochotę, może po tym okresie przedłużyć gwarancję na kolejny rok, płacąc 20% ceny licencji posiadanego oprogramowania. Uprawnia go to oczywiście również do otrzymywania wszystkich aktualizacji. Możliwe jest przedłużenie gwarancji także po upływie dłuższego okresu czasu, zaś odpowiednia opłata wyniesie niezmiennie 20% ceny licencji za następny rok. Oznacza to, że nie będzie trzeba „uzupełniać jej wstecz”.

 

Jakie są różnice pomiędzy gwarancją, asystą techniczną i wsparciem telefonicznym?


Gwarancja zobowiązuje nas, jako producenta do usunięcia wad produktu. Zgodnie z prawem, powinno to nastąpić niezwłocznie, tj. bez zbędnej zwłoki, przez co w praktyce na ogół rozumie się 14 dni od daty zgłoszenia. To tak jak z samochodem, jeśli w okresie obowiązywania gwarancji wystąpi usterka, np. silnika, autoryzowany serwis dokona naprawy na koszt producenta. Pamiętaj jednak, że przez pewien czas będziesz musiał jakoś funkcjonować bez samochodu.


Zawarcie odrębnej umowy o świadczenie odpłatnych usług asysty technicznej (tzw. SLA) zapewni Ci pomoc w rozwiązywaniu problemów utrzymania ciągłości biznesu. Umowa ta zobowiązuje nas do szybkiego usunięcia skutków usterek lub ich zminimalizowania tak, aby nie zakłóciły funkcjonowania Twojej firmy. Powracając do przykładu z samochodem: dzięki dodatkowemu ubezpieczeniu nie zapłacisz za holowanie, pojazd zastępczy, a w szczególności za taksówkę, która szybko dowiezie Cię tam, gdzie planowałeś dotrzeć własnym autem.


Wsparcie telefoniczne oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej ma na celu doraźną pomoc przy wyjaśnianiu wątpliwości dotyczących działania Systemu, jednakże tego rodzaju asysta nie może zastąpić szkolenia z zakresu jego funkcjonowania. Kiedy w Twoim samochodzie przepali się żarówka nie będziesz musiał od razu jechać do serwisu. Ktoś wyjaśni Ci po prostu przez telefon, jak poradzić sobie w takiej sytuacji.

 

 

Nasz portal instaluje pliki ciasteczek (cookies) – tutaj dowiesz się o nich więcej. Przeglądając te strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wspomnianych plików.

When browsing our webpages you accept cookies from this site