Po naciśnięciu przycisku Nowy główny panel Modułu przechodzi w tryb projektowania, umożliwiając użytkownikowi stworzenie nowego raportu w oparciu o wybrany wzorzec (grupę raportów). Wtedy panel staje się formularzem do wprowadzania danych lub ich edycji (w przypadku raportu już istniejącego).
W polach edycyjnych pierwszej zakładki formularza wprowadza się nazwę i opis raportu.
Ze względu na to, że logika tworzenia wszystkich raportów jest identyczna, projektowanie nowego raportu zostało przedstawione na przykładzie grupy Działania pracowników z kategorii Marketing. Dalsze formularze przedstawiają krok po kroku konstruowanie raportu aktywności pracownika, pani Aleksandry Kowalskiej, w wybranym okresie czasu.
Proces konstruowania nowego raportu składa się z trzech etapów:
NOWY → PROJEKTUJ → WYKONAJ
Odpowiednie opcje dostępne są z poziomu głównego menu Modułu, z paska narzędzi oraz z menu kontekstowego drzewka.