Kliknij aby powiększyć


Formularz pozwala dołączyć do raportu szablon przygotowany w programie MS Excel. Jeżeli po wykonaniu raportu naciśnie się przycisk MS Excel (zob. Wyniki) raport zostanie sformatowany zgodnie z przygotowanym uprzednio szablonem.

Aby stworzyć szablon, należy najpierw wykonać raport, otworzyć go w programie MS Excel, zapisać odpowiedni plik XLS na dysku, a następnie załączyć go jako szablon do raportu. Po ponownym wykonaniu raportu i otwarciu go w programie MS Excel, w skoroszycie pojawią się zakładki, z których pierwsza będzie nosić nazwę "Dane", a druga "Parametry". Plik należy znowu zapisać na dysku. Na trzecią i kolejne zakładki można teraz kopiować (poprzez odsyłacze) zawartości komórek z zakładki pierwszej, poddając je następnie dowolnej obróbce, np. formatując, tworząc wykresy itp. Tak powstały skoroszyt dołącza się jako szablon do raportu (zastępując poprzedni). Teraz kolejne wykonania raportu będą zawsze ładować dane do pierwszej zakładki, natomiast do ich wizualizacji będą służyć zakładka trzecia i kolejne. 

Instrukcja Obsługi - przejdź do strony głównej
Czarny szlak
 

Nasz portal instaluje pliki ciasteczek (cookies) – tutaj dowiesz się o nich więcej. Przeglądając te strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wspomnianych plików.

When browsing our webpages you accept cookies from this site