Formularz perspektywy prezentuje całościowy obraz wybranej sprawy określonego kontrahenta, ze szczególnym uwzględnieniem jej aspektów handlowych, a zwłaszcza szans potencjalnej sprzedaży. Spoglądamy tu nie na poszczególne działania, ale na ich całokształt i biznesowy kontekst z pewnego oddalenia, czyli właśnie z perspektywy.
Prowadzący sprawę handlowiec może na bieżąco modyfikować najważniejsze jej parametry, tzn. oczekiwany przychód, datę finalizacji kontraktu, priorytet, szanse i etap działań, a także prawdopodobieństwo realizacji (ustawiając wskazówkę pierwszego z zegarów).
Drugi z zegarów określa tzw. istotność sprawy, wyliczaną automatycznie ze wzoru:
I = WP / (WP)max
gdzie W oznacza oczekiwany przychód w sprawie (wartość sprawy), zaś P - prawdopodobieństwo realizacji. Index max odnosi się do sprawy o największej wartości iloczynu WP.
Trzeci zegar pokazuje stopień realizacji planu sprzedażowego handlowca prowadzącego sprawę.
O ile wszystkie "twarde" fakty powinny być odnotowywane w kolejnych zdarzeniach, o tyle w oknie Perspektywa handlowiec rejestruje i aktualizuje własne, subiektywne odczucia dotyczące kontraktu, nad którym aktualnie pracuje. Stąd też niezależne pole przeznaczone na jego komentarz.
Okno perspektywy zawiera również syntetyczne informacje na temat klienta, sprawy i związanych z nią zrealizowanych już zdarzeń. Na samym dole znajduje się pole widoku własnego (zob. Szczegóły).
Ponadto okno Perspektywa wyposażone jest w licznik punktów przydzielonych przez użytkownika Systemu za pewne działania, z których wynika zainteresowanie produktami lub usługami firmy. Punkty te zapisane są tutaj czerwoną czcionką. Pierwsza cyfra oznacza sumę przyznanych punktów w ogóle, natomiast drugą stanowią punkty pozostałe po ich połowicznej utracie, wynikłej z braku dalszego zainteresowania współpracą (zob. Konfiguracja punktacji).