Korzystając z tej zakładki można wprowadzić notatkę związaną ze zdarzeniem. Dodatkowo, prawy górny panel przycisków obsługuje dyktafon, pozwalając tym samym na dodanie do zdarzenia nagrania dźwiękowego.
Rodzaj zdarzenia wybiera się z listy, częściowo konfigurowalnej w module administracyjnym Spina. Konfiguracji nie podlegają rodzaje oznaczone charakterystycznym kółeczkiem, ponieważ ich dalsze przetwarzanie przez System jest ściśle określone, a znajdujący się poniżej przycisk kontekstowy zmienia swoją etykietę i sposób działania właśnie w zależności od wybranego rodzaju zdarzenia. I tak np. dla zdarzenia Telefon (jak na rysunku) umożliwia on wybranie numeru telefonu pracownika wiodącego - oczywiście pod warunkiem, że System został połączony z centralą telefoniczną.
Uwaga: Po prawej stronie umieszczono odsyłacze, które pozwalają zapoznać się z działaniem przycisku kontekstowego w różnych sytuacjach.
Pole Punktacja umożliwia arbitralne przyznanie określonej liczby punktów kontrahentowi, którego dotyczy zdarzenie (zob. Konfiguracja punktacji).
Uwaga: Polecenie Szybkie z menu Zdarzenia otwiera kreator na tej właśnie zakładce. Dzięki temu można od razu wprowadzić notatkę (np. z rozmowy telefonicznej), a dopiero potem uzupełnić inne wymagane pola.