4.3.  Lista Zdarzeń (zob. Listy)

 

 

Lista zawiera następujące informacje na temat zdarzeń:

  • kontrahent,
  • wprowadzono - data oraz godzina dodania zdarzenia,
  • typ zdarzenia,
  • rodzaj zdarzenia,
  • sprawa, w ramach której zdarzenie jest prowadzone,
  • autor,
  • załączniki – liczba dołączonych plików.

Menu kontekstowe zawiera informacje rozszerzające dane na liście zdarzeń:

Szczegóły

wywołuje nieedytowalne okno, zawierające informacje na temat zdarzenia wprowadzone do bazy: sprawa związana z danym zdarzeniem, nazwa oraz adres firmy i departamentu, z którą prowadzona jest sprawa; opis sprawy i zdarzenia; rodzaj, data oraz godzina utworzenia zdarzenia; dane osoby, z którą kontaktujemy się w ramach danego zdarzenia; numer telefonu komórkowego i stacjonarnego oraz faksu do firmy i departamentu; notatki na temat wybranej sprawy

Perspektywa

Wywołuje okno perspektywy (zob. Perspektywa)

E-mail

przycisk aktywny tylko w przypadku ustawienia Poczty jako typu zdarzenia; wywołuje okno List wraz z całą zawartością wiadomości z możliwością odpowiedzenia jednemu lub kilku nadawcom czy przekazania listu kolejnej osobie (zob. Poczta)

Podgląd

Przycisk aktywny w przypadku dokumentów wydawanych bądź przyjmowanych, na których widnieją jakieś pozycje

Drukuj

Przycisk aktywny w przypadku dokumentów ofertowych i zamówieniowych

Proces

wywołuje diagram (rysunek) służący do graficznej wizualizacji przebiegu procesu, którego częścią jest zaznaczone na liście zdarzenie. Widać, jakie części składają się na cały proces i w jakiej kolejności po sobie następują, czego dotyczą, w jakich dniach miały miejsce i kto był/ jest za nie odpowiedzialny. Na diagramie wyświetlają się wszystkie zdarzenia powiązane ze sobą przez kontynuację następnego kroku. Kolor strzałek wskazuje na status zdarzenia. Czerwony oznacza, że minął termin realizacji, zielony – że zostało już zrealizowane, natomiast czarny – że wciąż wymaga zrealizowania. Z poziomu diagramu dostępne jest menu kontekstowe identyczne jak w przypadku listy zdarzeń.

Edytuj

wywołuje kreator Nowego zdarzenia w trybie edycji, co umożliwia wprowadzanie zmian do zapisanych wcześniej danych

Kontynuuj

rozwija menu kontekstowe na bocznym pasku, umożliwiając wybór sposobu kontynuacji zdarzenia:

- wywołuje kreator Nowego zdarzenia; tworzone jest nowe zdarzenie w sprawie

- wysyła mailem dołączone do zdarzenia dokumenty (fakturę, ofertę, zamówienie, zapytanie i inne załączniki) można wybrać pliki do wysłania

Zrealizuj

zmienia status następnego kroku związanego ze zdarzeniem na Zrealizowany z możliwością wyboru osoby realizującej krok

Połącz

 

Funkcja ta pozwala na połączenie dwóch wcześniej zdefiniowanych zdarzeń. Po wybraniu opcji Połącz. Wyświetli się rysunek, gdzie w jednym polu będzie widoczne wybrane przez nas zdarzenie, zaś drugie pozostanie puste. Aby wybrać zdarzenie, z którym ma się połączyć uprzednio wskazane, należy kliknąć interesujące nas zdarzenie na Liście zdarzeń i wybrać opcję Połącz. W drugim okienku automatycznie pojawi się drugie ze zdarzeń. Obydwa okna połączone są strzałką, która wskazuje zdarzenie nadrzędne i podrzędne.

Usuń

usuwa wybrane zdarzenie

Projekty

Pozwala na szybki podgląd, do jakiego projektu przynależy zdarzenie

Sprawa

Pozwala na szybki podgląd, do jakiej sprawy przynależy zdarzenie

 

  

4.3.F Proces

 

 

Poniżej listy zdarzeń znajdują się zakładki:

Podstawowe - wyświetla opisy zaznaczonego zdarzenia oraz związanych z nim następnych kroków (wprowadzone przez operatora w trakcie tworzenia nowego zdarzenia). Zakładki następnego kroku oznaczone są różnymi kolorami. Kolor czerwony wskazuje na to, że minął termin realizacji następnego kroku, kolor zielony – że krok został już zrealizowany, natomiast czarny – że wciąż wymaga zrealizowania.

Pozycje wyświetla listę pozycji dokumentu związanego ze zdarzeniem: oferty, zapytania ofertowego, zamówienia produkcyjnego, zamówienia u dostawcy, zapotrzebowania, a także dokumentów sprzedaży i dokumentów magazynowych.

Dolny panel przycisków

Pokaż/Ukryj filtr

pokazuje/ukrywa okno z filtrem

Pokaż/Ukryj opis

pokazuje/ukrywa okno z opisem wybranego zdarzenia

Eksportuj

otwiera okno eksportu danych z listy

Kalendarz

otwiera okno zawierające dokładne informacje na temat: prowadzonych zdarzeń (łącznie z godziną wykonania, czasem poświęconym na realizację, dodatkowymi wydatkami) i planowanego następnego kroku oraz podsumowanie całkowitego czasu pracy w danym miesiącu i wydatków związanych ze zdarzeniami, liczba zaległych zdarzeń w danym dniu oraz miesiącu; informacje przedstawione są w wygodnej do interpretacji formie graficznej

Nowe zdarzenie

wywołuje kreator Nowe zdarzenie, co umożliwia stworzenie nowego zdarzenia dla zaznaczonego klienta

Zamknij

zamyka listę zdarzeń

 

Filtr (zob. Filtrowanie) 

Rodzaj wyszukiwanie według rodzaju zdarzenia wybranego z listy;

Sprawa wyszukiwanie zdarzenia według sprawy wybranej z listy spraw;

Kontrahent – wyszukiwanie zdarzenia według zadanego kryterium związanego z nazwą, skrótem lub numerem NIP kontrahenta, którego dotyczy zdarzenie;

Typ zdarzenia – wyszukiwanie poprzez wybór z listy typu zdarzenia;

Projekty – wyszukiwanie zdarzeń realizowanych w ramach wybranego projektu;

Nr dokumentu – wyszukiwanie zdarzeń po numerze dokumentu lub załącznika;

Sprawy otwarte – wyszukiwanie zdarzeń związanych z otwartymi (pole zaznaczone) lub zamkniętymi sprawami;

Autor wyszukiwanie zdarzeń autora wybranego z listy, istnieje możliwość wyszukiwania także wśród nieaktywnych autorów;

Data utworzenia – wyszukiwanie według daty utworzenia danego zdarzenia w zadanym okresie od/do;

Grupuj w proces – umożliwia wyszukiwanie zdarzeń powiązanych w procedurę;

Grupuj w sprawie – umożliwia wyszukiwanie zdarzeń powiązanych w sprawie;

Filtr specjalny – specjalne filtrowanie (zob. Filtrowanie);

Filtr atrybuty – dodatkowe filtrowanie wedle atrybutów sprawy.

 

 

Nasz portal instaluje pliki ciasteczek (cookies) – tutaj dowiesz się o nich więcej. Przeglądając te strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wspomnianych plików.

When browsing our webpages you accept cookies from this site