Diagram może być wywołany z różnych list, a także z kalendarza. Pokazuje on przebieg procesu związanego z obiegiem informacji w firmie. Zwykłe prostokąty odpowiadają zdarzeniom, natomiast prostokąty z zaokrąglonymi rogami - następnym krokom, czyli przypomnieniom (zob. Struktura informacji), których kolory mają znaczenie opisane w legendzie.
Diagramy zawierają zarówno tzw. zdarzenia miękkie (np. telefon, notatka itp.), jak i twarde (np. zlecenie produkcyjne, faktura, dokument WZ) łącząc jedne i drugie w spójny proces.
Przykładowo, proces może rozpocząć się e-mailem wysłanym przez klienta, następnie zawierać cały szereg uzgodnień telefonicznych, mailowych, bądź też poczynionych w trakcie spotkań, by przejść w fazę zamówienia sprzedażowego, zlecenia produkcyjnego, faktury oraz finalnie - wydania z magazynu.
Diagramy są w pełni interakcyjne, a więc wyposażone w menu kontekstowe (uzależnione od rodzaju zdarzenia, bądź następnego kroku), pozwalające na dokonywanie różnych operacji na poszczególnych obiektach.
W module administracyjnym Spina można tworzyć wzorce dla obrazowanych tutaj procesów, czyli tzw. procedury (zob. Procedury), które niejako "prowadzą użytkowników za rękę", w zależności od ustawień bądź to podpowiadając pewne działania, bądź też je wymuszając.
Uwaga: Menu kontekstowe w Przewodniku (po prawej stronie) ma jedynie charakter orientacyjny - częściowo dotyczy zdarzenia E-mail, częściowo zaś dowolnego następnego kroku. Dla innych typów zdarzeń mogą pojawiać się inne opcje menu, prowadzące do dedykowanych kreatorów lub widoków ofert, zamówień, zleceń produkcyjnych, faktur, dokumentów magazynowych itp.