Kliknij aby powiększyć


Diagram może być wywołany z różnych list, a także z kalendarza. Pokazuje on przebieg procesu związanego z obiegiem informacji w firmie. Zwykłe prostokąty odpowiadają zdarzeniom, natomiast prostokąty z zaokrąglonymi rogami - następnym krokom, czyli przypomnieniom (zob. Struktura informacji), których kolory mają znaczenie opisane w legendzie.

Diagramy zawierają zarówno tzw. zdarzenia miękkie (np. telefon, notatka itp.), jak i twarde (np. zlecenie produkcyjne, faktura, dokument WZ) łącząc jedne i drugie w spójny proces.

Przykładowo, proces może rozpocząć się e-mailem wysłanym przez klienta, następnie zawierać cały szereg uzgodnień telefonicznych, mailowych, bądź też poczynionych w trakcie spotkań, by przejść w fazę zamówienia sprzedażowego, zlecenia produkcyjnego, faktury oraz finalnie - wydania z magazynu.

Diagramy są w pełni interakcyjne, a więc wyposażone w menu kontekstowe (uzależnione od rodzaju zdarzenia, bądź następnego kroku), pozwalające na dokonywanie różnych operacji na poszczególnych obiektach.

W module administracyjnym Spina można tworzyć wzorce dla obrazowanych tutaj procesów, czyli tzw. procedury (zob. Procedury), które niejako "prowadzą użytkowników za rękę", w zależności od ustawień bądź to podpowiadając pewne działania, bądź też je wymuszając.

Uwaga: Menu kontekstowe w Przewodniku (po prawej stronie) ma jedynie charakter orientacyjny - częściowo dotyczy zdarzenia E-mail, częściowo zaś dowolnego następnego kroku. Dla innych typów zdarzeń mogą pojawiać się inne opcje menu, prowadzące do dedykowanych kreatorów lub widoków ofert, zamówień, zleceń produkcyjnych, faktur, dokumentów magazynowych itp.

Instrukcja Obsługi - przejdź do strony głównej
 

Nasz portal instaluje pliki ciasteczek (cookies) – tutaj dowiesz się o nich więcej. Przeglądając te strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wspomnianych plików.

When browsing our webpages you accept cookies from this site