1. Hierarchia ustawień

Konfiguracja ustawień Systemu możliwa jest na czterech poziomach:

  1. Poziom globalny (Ustawienia globalne) - ustawienia skonfigurowane na tym poziomie obowiązują wszystkie poniższe poziomy.

  2. Poziom firmy (Ustawienia firmy) - ustawienia skonfigurowane na tym poziomie obowiązują wszystkich użytkowników Systemu w danej firmie.

  3. Poziom roli (Ustawienia globalne) - ustawienia skonfigurowane na tym poziomie obowiązują wszystkich użytkowników w ramach danej roli w firmie.

  4. Poziom użytkownika (Ustawienia operatora) - ustawienia skonfigurowane na tym poziomie dotyczą tylko określonego użytkownika.

Poziom globalny określamy jako poziom najwyższy, natomiast poziom użytkownika jako poziom najniższy.

Przykładowo skonfigurowanie ustawień globalnych dla struktury holdingowej oznacza, że ustawienia te dotyczą wszystkich firm działających na bazie, wszystkich ról i każdego z operatorów. Administrator może jednak skonfigurować inne ustawienia dla każdej z firm w ramach tejże struktury. Może też skonfigurować oddzielne ustawienia dla ról w ramach jednej bazy, co oznacza, że inne ustawienia będą obowiązywać serwisantów, inne handlowców, a jeszcze inne zarząd itd. Ustawienia operatora pozwalają na konfigurowanie ustawień, które mogą być różne dla wszystkich użytkowników w firmie.

Ustawienia zdefiniowane dla poziomu niższego są nadrzędne nad ustawieniami zdefiniowanymi dla poziomu wyższego. Oznacza to, że jeśli administrator skonfiguruje inne ustawienia na poziomie globalnym, a inne na poziomie użytkownika, to System będzie zachowywał się zgodnie z ustawieniami zdefiniowanymi dla użytkownika.

Ustawienia zdefiniowane przez administratora są także nadrzędne nad ustawieniami domyślnymi. Zatem, jeśli na poziomie globalnym administrator zmieni ustawienia domyślne, a na poziomie firmy, roli i użytkownika pozostaną ustawienia domyślne, to mimo nadrzędności ustawień niższych poziomów nad wyższymi, będą obowiązywały ustawienia globalne skonfigurowane przez administratora.

Administrator ma także możliwość skonfigurowania Systemu tak, aby ustawienia wybranego przez niego poziomu były nadrzędne nad innymi. W tym celu w kolumnie Force dla danego ustawienia zaznacza opcję Yes (rysunek). Jeśli opcja Yes w kolumnie Force zaznaczona zostanie na kilku poziomach równocześnie, to obowiązującymi ustawieniami będą ustawienia poziomu najwyższego.

Przykładowo, jeśli administrator w ustawieniach firmy, roli lub operatora skonfiguruje System w taki sposób, że na liście klientów indywidualnych nie będzie widoczna kolumna "Tytuł", a w ustawieniach globalnych w taki sposób, że kolumna "Tytuł" będzie widoczna i zaznaczy przy tym w kolumnie Force opcję Yes, to w danej firmie wszystkim użytkownikom Systemu na Liście klientów indywidualnych będzie wyświetlana kolumna "Tytuł".


 

 

 

Nasz portal instaluje pliki ciasteczek (cookies) – tutaj dowiesz się o nich więcej. Przeglądając te strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas wspomnianych plików.

When browsing our webpages you accept cookies from this site